Oferta szkoleniowa Centrum

Strona g³ówna » Szkolenia » Baza szkoleñ » Kursy podstawowe

Wydrukuj stronê   Poleæ znajomemu

Kursy podstawowe

  • Analiza finansowa
    Cel szkolenia:
    Zapoznanie uczestników z zasadami przeprowadzania analizy finansowej, zasady sporz±dzania sprawozdañ i przeprowadzania analizy wska¼nikowej, sposoby interpretacji wska¼ników w kontek¶cie specyfiki dzia³ania przedsiêbiorstwa

    Adresaci szkolenia:
    ¦redni poziom zarz±dzania, pracownicy dzia³ów finansowych, jak i innych, gdzie wskazana jest znajomo¶æ finansów dla potrzeb podejmowania decyzji biznesowych.

    Program szkolenia:

    Dzieñ 1
    1. Obszary analizy finansowej:
      • Gestia ekonomiczna;
      • Gestia finansowa;
      • Gestia maj±tkowa.
    2. D¼wignia i ryzyko operacyjne.
      Przyk³ad liczbowy
    3. Zasady funkcjonowania d¼wigni finansowej.
      Przyk³ad liczbowy
    4. Analiza Du Ponta.
      Przyk³ad liczbowy
    5. Koszt u¿ycia kapita³u.
    6. Wprowadzenie do analizy cash-flow.
    Dzieñ 2
    1. Warto¶æ pieni±dza w czasie.
    2. Przep³ywy pieniê¿ne netto.
    3. Ocena projektów inwestycyjnych.
      Przyk³ad liczbowy
    4. Atrakcyjno¶æ wybranych ¼róde³ finansowania aktywów.

    Czas trwania: 2 dni (16 godzin akademickich)

    Wielko¶æ grupy: 6-12 osób
  • Efektywne wprowadzenie nowego produktu i us³ugi na rynek – od pomys³u do zysku
    Cel szkolenia:
    • Zaznajomienie uczestników szkolenia z technikami wprowadzania na rynek produktów i us³ug
    • Odkrywanie obszarów warto¶ci produktu i us³ugi dla firmy i dla klienta
    • Pokazanie metod planowania produktu, stawiania celów, podejmowania decyzji w ró¿nych sytuacjach, tworzenia efektywnego planu projektu itp.
    • Prze¶ledzenie procesu rynkowego ¿ycia produktu na etapie od pomys³u do wypracowania zysków
    Adresaci szkolenia:
    • Pracownicy dzia³ów marketingu i sprzeda¿y
    • Osoby zarz±dzaj±ce projektami, project managers
    • Kierownicy zespo³ów w dzia³ach marketingu
    • Prywatni przedsiêbiorcy, small – business
    • Pracownicy dzia³u handlu

    Program szkolenia:
    • analiza rynku i potrzeb konsumenta
      • analiza i badanie rynku
      • tworzenie segmentów
      • definiowanie rynku docelowego
      • budowa i wykorzystanie kana³ów komunikacji z klientami i punktami sieci
      • analiza potrzeb konsumentów
      • badania marketingowe
    • komunikacja z odbiorc±
      • budowa kana³ów wsparcia komunikacyjnego
      • budowa warto¶ci marki poprzez odpowiedni PR
      • komunikacja z odbiorc± i obs³uga
      • wspó³praca z kana³ami dystrybucji procesie zarz±dzania produktem
    • strategie nowych produktów i us³ug
      • strategie nowych produktów i us³ug
      • ustalenie i rozwój obszarów warto¶ci produktów i us³ug
      • proces nowego produktu i us³ugi – od potrzeby do break even point
      • przyczyny niepowodzeñ nowych produktów i us³ug na rynku
      • role strategiczne nowego produktu i us³ugi w zarz±dzaniu portfolio
      • analiza i ustalanie akceptowalnego poziomu kosztów oraz wycena produktu
      • elastyczno¶æ cenowa popytu na produkt i us³ugê
      • finanse nowych produktów i us³ug
      • ustalanie ceny produktu i us³ugi
    Czas trwania:
    2 dni – 16 godzin

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osób
  • Europejski Fundusz Spo³eczny – przygotowanie wniosku i zarz±dzanie projektem

    Cel szkolenia:

    Wej¶cie Polski do Unii Europejskiej da³o unikaln± szansê na uzyskanie dofinansowania dla projektów ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Spo³ecznego. Efektywne wykorzystanie ¶rodków zale¿y w du¿ej mierze od sprawnego przygotowania wniosku o dofinansowanie i skutecznego zarz±dzania projektem wspó³finansowanym ze ¶rodków EFS. Celem szkolenia bêdzie zapoznanie uczestników z zasadami ubiegania siê o ¶rodki z Europejskiego Funduszu Spo³ecznego, praca nad przygotowaniem projektu, przygotowanie wniosku oraz opracowanie efektywnej struktury zarz±dzania realizacj± projektu.

    Adresaci szkolenia:

    Kurs przeznaczony jest przede wszystkim dla osób reprezentuj±cych grupy potencjalnych beneficjentów mog±cych ubiegaæ siê o wsparcie ze strony EFS: przedstawicieli organizacji pozarz±dowych, przedstawicieli administracji samorz±dowej, przedstawicieli firm, placówek edukacyjnych.

    Program szkolenia:

    1. Europejski Fundusz Spo³eczny (ok. 2 godziny)
      • Zarys zasad funkcjonowania polityki strukturalnej UE
      • Europejski Fundusz Spo³eczny jako narzêdzie polityki strukturalnej UE
      • Europejski Fundusz Spo³eczny w ramach Narodowego Programu Rozwoju na lata 2004 – 2006
      • Kierunki rozwoju polityki strukturalnej w UE i Polsce
    2. Od projektu do wniosku (ok. 9 godzin)
      • Projekt – cykl zarz±dzania projektem
      • Beneficjenci ostateczni
      • Dzia³ania
      • Rezultaty
      • Struktura zarz±dzania
      • Bud¿etowanie projektu
      • Case Study – przygotowanie wniosku w programie Generator Wniosków
    3. Procedury oceny wniosku (ok. 3 godziny)
      • Omówienie procedur oceny projektu
      • Case study – ocena wniosku
    4. Efektywne zarz±dzanie projektem finansowanym ze ¶rodków EFS (ok. 2 godziny)
      • Sprawozdawczo¶æ
      • Monitoring i ewaluacja

    Czas trwania:
    2 dni

    Wielko¶æ grupy:
    max 30 osób
  • Finanse przedsiêbiorstw
    Cel szkolenia:
    Przedstawienie rangi i roli, jak± zajmuje zarz±dzanie finansami w kompleksowym zarz±dzaniu przedsiêbiorstwem, zastosowanie w praktyce poszczególnych instrumentów finansowych do oceny p³ynno¶ci finansowej przedsiêbiorstwa, analiza dzia³ania poszczególnych mechanizmów finansowych, ocena projektów inwestycyjnych.

    Adresaci szkolenia:
    ¦redni i wy¿szy szczebel zarz±dzania, piony ekonomiczno finansowe

    Program szkolenia:

    1. Rola i miejsce strategii finansowej w kompleksowym zarz±dzaniu przedsiêbiorstwem
      • zysk operacyjny i zysk netto,
      • system oceny rentowno¶ci, model DuPonta,
      • d¼wignia operacyjna,
      • d¼wignia finansowa
    2. Rola i miejsce strategii finansowej w kompleksowym zarz±dzaniu przedsiêbiorstwem
      • charakterystyka dzia³añ strategicznych,
      • zasady formu³owania strategii,
      • specyfika strategii finansowej
      • znaczenie i zakres analizy strategicznej przedsiêbiorstwa

    3. Gestia ekonomiczna, finansowa i maj±tkowa

    4. Finansowe aspekty analizy strategicznej
      • analiza rentowno¶ci,
      • próg rentowno¶ci,
      • ryzyko finansowe i operacyjne.
    5. Analiza sytuacji ekonomiczno – finansowej firmy

    6. Badanie przep³ywu ¶rodków pieniê¿nych
      • metoda po¶rednia
      • metoda bezpo¶rednia

    7. Wykorzystanie przep³ywu strumieni pieniê¿nych w analizie ekonomicznej efektywno¶ci inwestycji:
      • koszt u¿ycia kapita³u,
      • rola czynnika zmiany warto¶ci kapita³u w czasie,
      • warto¶æ aktualna netto (NPV),
      • okres zwrotu poniesionych nak³adów,
      • wspó³czynnik ekonomicznej efektywno¶ci,
      • wewnêtrzna stopa zwrotu.

    8. Modele oceny sytuacji finansowej podmiotu

    9. Optymalizacja pozyskania kapita³u
      • emisja papierów warto¶ciowych,
      • leasing,
      • kredyt bankowy

    Czas trwania:
    30 godzin 

    Wielko¶æ grupy: 
    do 20 osób

  • Finanse przedsiêbiorstw (II)

    Cel szkolenia:
    Zapoznanie s³uchaczy ze specyfik± gospodarki finansowej przedsiêbiorstwa, podstawowymi zasadami i rodzajami strategii finansowych, wybranymi elementami analizy finansowej i sposobami interpretacji warto¶ci wynikaj±cych ze sprawozdania finansowego i analizy wska¼nikowej

    Adresaci szkolenia:
    ¦redni poziom zarz±dzania, pracownicy dzia³ów finansowych, jak i innych, gdzie wskazana jest znajomo¶æ finansów dla potrzeb podejmowania decyzji biznesowych.

    Program szkolenia:


    Dzieñ 1 – Analiza finansowa

    Wprowadzenie
    Case study: diagnoza pozycji konkurencyjnej przedsiêbiorstwa i wyznaczanie kierunku dzia³ania

    1. Rola i miejsce decyzji finansowych w zarz±dzaniu firm±.
    2. Rodzaje decyzji finansowych.
    3. Finanse, a inne dziedziny zarz±dzania przedsiêbiorstwem.
    4. Rodzaje sprawozdañ finansowych.
      • Rachunek wyników,
      • Bilans,
      • Przep³ywy strumieni finansowych.
    5. Case study: specyfika sprawozdañ finansowych ró¿nych typów przedsiêbiorstw
    6. Analiza wska¼nikowa przedsiêbiorstwa.
      • Wska¼niki rentowno¶ci,
      • Wska¼niki sprawno¶ci,
      • Wska¼niki p³ynno¶ci.
      • Wska¼niki wspomagania finansowego.
      Case study: analiza kondycji finansowej przedsiêbiorstw

    Dzieñ 2 – Zarz±dzanie finansami
    1. Ocena dzia³alno¶ci operacyjnej przedsiêbiorstwa.
      • Ryzyko operacyjne,
      • Próg rentowno¶ci,
      • Wp³yw progu rentowno¶ci na decyzje strategiczne w przedsiêbiorstwie.
      Case study: wyznaczanie i interpretacja d¼wigni operacyjnej
    2. Finansowanie kapita³em obcym.
      • Mechanizm dzia³ania d¼wigni finansowej,
      • Ryzyko finansowe,
      • Tarcza podatkowa.
      Case study: analiza atrakcyjno¶ci poszczególnych instrumentów finansowania

    Dzieñ 3 – Wyznaczanie strategii rozwojowej przedsiêbiorstwa
    1. Analiza efektywno¶ci przedsiêwziêæ inwestycyjnych.
      • Zmiana warto¶ci pieni±dza w czasie,
      • Koszt u¿ycia kapita³u,
      • Warto¶æ aktualna netto (NPV),
      • Okres zwrotu poniesionych nak³adów,
      • Wewnêtrzna stopa zwrotu (IRR).
      Case study: wybór optymalnego wariantu inwestycyjnego
    2. Rola i zasady tworzenia biznesplanu.
      • Cele biznesplanu,
      • Sk³adniki biznesplanu,
      • Metody prezentacji danych w biznesplanie,
      • Rola informacji finansowych w biznesplanie.
      Case study: przyk³adowe biznes plany i ich specyfika.

    Czas trwania: 3 dni (24 godziny akademickie)

    Wielko¶æ grupy: 6-12 osób

  • Firma w internecie
    Cel szkolenia:
    • u¶wiadomienie odbiorcom, ¿e strona internetowa stanowi jeden z podstawowych elementów wizerunku firmy, musi byæ z nim spójna i dobrze przemy¶lana;
    • wskazanie w jaki sposób zaplanowaæ serwis internetowy (architektura informacji, jêzyk, wygl±d, dostêpno¶æ);
    • stworzenie koncepcji firmowego serwisu internetowego.

    Adresaci szkolenia:
    W budowaniu strony www firmy powinni uczestniczyæ przede wszystkim pracownicy odpowiedzialni za jej wizerunek i do nich w³a¶nie skierowane jest to szkolenie.


    Program szkolenia:
    • analiza krytyczna wskazanych witryn dostêpnych w sieci;
    • stworzenie koncepcji strony firmowej: praca nad architektur± informacji (okre¶lenie kontekstu, odbiorcy i zawarto¶ci, opracowanie systemów organizacyjnych, nawigacyjnych, etykietowania i wyszukiwawczych); praca nad aspektami wizualnymi strony (percepcja wizualna, ograniczenia techniczne); przygotowanie tekstów i elementów audiowizualnych.

    Czas trwania:
    8 godzin: 2 sesje

    Liczba uczestników:
    nie wiêksza ni¿ 20 osób

  • Jêzyk biznesu: jêzyk komunikowania – warsztaty

    Cel szkolenia:
    Ka¿dy tekst sk³ada siê ze s³ów. Inaczej mówi±c: jest zbudowany ze s³ów i rzecz jasna mo¿e byæ zbudowany lepiej lub gorzej. Naturalne zatem i sensowne wydaje siê pytanie: jak mówiæ skutecznie? jak efektywnie pisaæ? (J. Bralczyk, "Jêzyk na sprzeda¿")

    Bardzo wa¿ne jest dla wizerunku firmy, a wiêc dla jej istnienia na rynku – jak j± nazwiemy, w jaki sposób bêd± pisane firmowe listy, foldery reklamowe, noty prasowe, jak bêdziemy przygotowywaæ dla klientów prezentacje – zarówno elektroniczne, jak i papierowe. Bo choæ najistotniejsza jest tre¶æ, to jednak forma jej podania bardzo silnie oddzia³uje na odbiorcê i ma niebagatelny wp³yw na wra¿enie, jakie wywo³a nadawca owej tre¶ci.

    Warsztaty maj± na celu u¶wiadomienie sobie jak istotn± rolê w ¿yciu zawodowym odgrywa s³owo pisane oraz przyswojenie sobie narzêdzi s³u¿±cych przygotowaniu tekstów pisanych, by by³y one nie tylko poprawne, ale i no¶ne, przyci±gaj±ce uwagê i wywieraj±ce wra¿enie na odbiorcy.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie skierowane jest do wszystkich tych pracowników, którzy odpowiedzialni s± za tworzenie komunikatów pisanych w firmie: prezentacji handlowych, biznesowych, druków informacyjno – reklamowych, komunikatów prasowych.

    Program szkolenia:
    I. Czê¶æ teoretyczna: wprowadzenie.

    1. Jêzyk – komunikacja – poznanie: funkcja reprezentatywna i komunikacyjna jêzyka. O kompetencji jêzykowej, o kompetencji komunikacyjnej.
    2. Przygotowanie dokumentów firmowych, materia³ów informacyjnych (prasowych), prezentacji biznesowych, handlowych, ofert:
      • O organizacji tre¶ci,
      • O poprawno¶ci jêzykowej,
      • O perswazji,
      • O poprawno¶ci formy,
      • O zgodno¶ci s³owa z obrazem.
    II. Czê¶æ praktyczna:
    1. Dokumenty firmowe:
      • Przygotowanie dokumentów firmowych,
      • Analiza i ocena.
    2. Materia³y informacyjne (prasowe), oferty:
      • Przygotowanie wybranych materia³ów informacyjnych (prasowych), ofert,
      • Analiza i ocena.
    3. Prezentacje:
      • Przygotowanie prezentacji,
      • Analiza i ocena.
    4. Zebranie wiedzy teoretycznej i praktycznej. Podsumowanie warsztatów.

    Czas trwania:
    8 godzin.

    Liczba uczestników:
    Maksymalnie 20 osób.
  • Kontakty z mediami
    Cel szkolenia:
    Szkolenie to jest niezwykle pomocne dla wszystkich, którzy odpowiedzialni s± za kontakty z mediami, zarówno jako wystêpuj±cy, jak i koordynatorzy. Dostarcza ono przede wszystkim zaawansowanych metod "wykorzystywania" dziennikarzy do promocji programu politycznego. Pe³ne wykorzystanie potencja³u mediów wymaga stosowania niekonwencjonalnych technik "kontrolowania przekazu". To szkolenie umo¿liwia poznanie najwa¿niejszych z tych metod. Celami szkolenia s±:
    • wskazanie metod strategicznego planowania wspó³pracy z mediami
    • przekazanie nowoczesnych technik zaawansowanego kszta³towania przekazu w mediach
    • przedstawienie sposobów kszta³towania korzystnych relacji z mediami lub neutralizowanie negatywnego nastawienia
    • przygotowanie do wspó³pracy z mediami podczas sytuacji kryzysowej

    Adresaci szkolenia:
    Pracownicy dzia³ów marketingowych i PR firm

    Program szkolenia:
    • Podstawowe zasady kontaktów z mediami – wprowadzenie
    • Tworzenie planu kontaktów z mediami – analizy przypadków
    • Rzecznik prasowy i jego zadania – warsztaty
    • Kontakty z pras± – Notatka prasowa (news release) i inne formy komunikacji z pras± – warsztaty
    • Zasady kontaktów z dziennikarzami radiowymi i telewizyjnymi – warsztaty
      – Wywiad radiowy
      – Wywiad telewizyjny
    • Konferencja prasowa – zasady i podstawowe b³êdy – symulacja
    • Rozmowa z dziennikarzem – podstawowe zasady – warsztaty
    • Media relations a imprezy specjalne – analizy przypadków i warsztaty
    • Media relations w sytuacjach kryzysowych – analizy przypadków i symulacja
    • Mierzenie rezultatów media relations – podsumowanie

    Czas trwania:
    1 dzieñ – 8 godzin

    Wielko¶æ grupy:
    6 – 16 osób
  • Podatkowe i rachunkowe aspekty leasingu
    Cel szkolenia:
    Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat podatkowych i rachunkowych aspektów leasingu ze szczególnym uwzglêdnieniem uregulowañ prawnych.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu leasingu, w tym dla pracowników banków, pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno finansowych.


    Program szkolenia:

    Dzieñ 1 – Leasing ze szczególnym uwzglêdnieniem aspektów podatkowych
    • Rodzaje leasingu
      • Leasing finansowy i operacyjny
      • Leasing bezpo¶redni i po¶redni
      • Leasing zwrotny
      • Leasing pe³ny (full leasing)
      • Leasing konsumencki
    • Rodzaje leasingu
    • Uregulowanie leasingu w prawie podatkowym
      • Leasing a podatek dochodowy
      • Leasing a podatek od towarów i us³ug
      • Szczególne zasady opodatkowania leasingu samochodów osobowych
    • Wybrane aspekty podatkowe dzia³añ realizowanych w trakcie umowy leasingowej
      • Ubezpieczenie przedmiotu leasingu
      • Zakoñczenie umowy leasingowej (w tym wcze¶niejsze zakoñczenie umowy leasingu)
    Dzieñ 2 – Leasing w prawie bilansowym
    • Wprowadzenie do rachunkowo¶ci leasingu.
      • Ustawa o rachunkowo¶ci
      • Polski Standard Rachunkowo¶ci
      • MSR 17, US GAAP
    • Klasyfikacja umów leasingu
      • Leasing finansowy
      • Leasing operacyjny
    • Prezentacja umów leasingowych w sprawozdaniach finansuj±cego
      • Leasing finansowy
      • Leasing operacyjny
    • Prezentacja umów leasingowych w sprawozdaniach korzystaj±cego
      • Leasing finansowy
      • Leasing operacyjny
    • Rachunkowo¶æ szczególnych przypadków w transakcjach leasingu
      • Zmiana przedmiotu umowy
      • Zmiana okresu umowy
      • Sprzeda¿ przedmiotu osobie trzeciej
      • Ró¿nice kursowe
      • Leasing nieruchomo¶ci
      • Leasing zwrotny
      • Wcze¶niejsze zakoñczenie umowy leasingu
      • Przejêcia portfela
    Czas trwania szkolenia:
    2 dni

    Wielko¶æ grupy:
    do 15 osób
  • Podstawy rynku kapita³owego

    Cel szkolenia: Przedstawienie podstawowych informacji dotycz±cych rynku kapita³owego i mechanizmów rz±dz±cych tym rynkiem w szczególno¶ci w kontek¶cie podejmowania decyzji inwestycyjnych

    Adresaci szkolenia: Osoby zainteresowane poznaniem podstawowych informacji o rynku kapita³owym.

    Program szkolenia:

    1. Struktura i zadania rynku kapita³owego: (30’)
      • rynek kapita³owy jako segment rynku finansowego,
      • podzia³ rynku kapita³owego,
      • zadania rynku kapita³owego w gospodarce kraju.
    2. Instrumenty notowane na rynku kapita³owym: (30’)
      • akcje,
      • obligacje,
      • instrumenty pochodne.
    3. Ewolucja rynku kapita³owego: (30’)
      • integracja gie³d na poziomie krajowym,
      • integracja gie³d na poziomie miêdzynarodowym,
      • rozwój alternatywnych platform obrotu,
      • demutualizacja gie³d,
      • implikacje regulacyjne,
      • nowa formu³a tworzenia regulacji dot. rynku kapita³owego w ramach UE.
    4. Zmiany na rynku kapita³owym wynikaj±ce z cz³onkostwa w UE: (45’)
      • najwa¿niejsze regulacje UE dotycz±ce rynku kapita³owego,
      • wp³yw przyst±pienia Polski do UE na polski rynek kapita³owy.
    5. Polski rynek kapita³owy na tle rynków zagranicznych: (45’)
      • charakterystyczne cechy jako¶ciowe polskiego rynku kapita³owego,
      • porównanie rozmiarów rynku polskiego i rynków zagranicznych.
    6. Zale¿no¶æ pomiêdzy zyskiem a ryzykiem: (45’)
      • przedstawienie dlaczego wiêkszy zysk musi siê wi±zaæ z wiêkszym ryzykiem,
      • praktyczne przyk³ady potwierdzaj±ce powy¿sz± zale¿no¶æ.
    7. Podstawy matematyki finansowej: (45’)
      • ile trzeba zaoszczêdziæ, ¿eby ¿yæ z oszczêdno¶ci? (renta wieczysta, warto¶æ pocz±tkowa renty p³atnej z do³u na przyk³adach, ¶rednia oczekiwana d³ugo¶æ ¿ycia),
      • jak zaoszczêdziæ tak± kwotê? (si³a procentu sk³adanego i warto¶æ przysz³a strumienia pieniêdzy na przyk³adach)
    8. Metody podejmowania decyzji inwestycyjnych: (45’)
      • krótka charakterystyka analizy technicznej,
      • krótka charakterystyka analizy fundamentalnej,
      • alternatywne metody podejmowania decyzji inwestycyjnych.
    9. Fundusze inwestycyjne: (45’)
      • ró¿nice pomiêdzy funduszem otwartym a zamkniêtym,
      • klasyfikacja funduszy z punktu widzenia polityki inwestycyjnej,
      • fundusze parasolowe,
      • fundusze funduszy.

     

    Czas trwania: 1 dzieñ

    Wielko¶æ grupy: max 20 osób

  • Podstawy statystyki
    Cel szkolenia:

    Zajêcia maj± na celu przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy ze statystyki, co w konsekwencji prowadziæ ma do nabycia nastêpuj±cych umiejêtno¶ci:
    • poprawnego zaprojektowania badania statystycznego
    • odczytywania i interpretacji podstawowych wska¼ników statystycznych
    • szacowania nieznanych parametrów populacji (np. wielko¶ci sprzeda¿y, zwolenników partii politycznych) na podstawie statystycznych badañ czê¶ciowych
    • szacowania i interpretacji b³êdu statystycznego (w tym odró¿nianie b³êdów losowych i nielosowych)
    • poprawnego odczytywania wyników badañ statystycznych
    • uogólniania wyników badania czê¶ciowego na ca³± populacjê

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie to adresowane jest do wszystkich osób, które chc± b±d¼ musz± zapoznaæ siê z tajnikami statystyki, tak aby nie by³a ona dla nich "enigmatyczn± dziedzin± wiedzy", ale realnym i prostym narzêdziem umo¿liwiaj±cym zrozumienie, opis, poznanie i przewidywanie zjawisk (spo³ecznych, rynkowych, gospodarczych, politycznych) zachodz±cych we wspó³czesnym ¶wiecie.

    Program szkolenia:
    • Metody doboru próby
           – dobór losowy, celowy, kwotowy, próba reprezentacyjna
    • Podstawowe parametry populacji i ich interpretacja
           – ¶rednia, mediana, czêsto¶æ, wariancja, indeks dynamiki zmian etc.
    • Estymacja punktowa
           – szacowanie nieznanych parametrów populacji na podstawie badañ czê¶ciowych
    • Analiza b³êdu losowego
           – wariancja, odchylenie standardowe
    • Konstrukcja i interpretacja przedzia³ów ufno¶ci
           – przedzia³y ufno¶ci dla rozk³adu normalnego i du¿ych prób
    • Ustalanie liczebno¶ci próby
           – minimalna liczebno¶æ próby zapewniaj±ca po¿±dan± precyzjê szacunku; badanie wstêpne
    • Koncepcja testowania hipotez statystycznych
    • Badania jako¶ciowe
    • Losowanie warstwowe i losowanie zespo³owe
           – podzia³ populacji na klasy, ze wzglêdu na przynale¿no¶æ do danego województwa, rodzaj wykonywanej dzia³alno¶ci gospodarczej etc.
           – alokacja próby miêdzy warstwy, losowanie proporcjonalne
           – szacowanie nieznanej liczebno¶ci populacji oraz liczebno¶ci warstw (klas)
    • Analiza b³êdów nielosowych
    • Praktyczne aspekty badañ statystycznych
           – problem braku odpowiedzi
           – sposoby zbierania informacji statystycznych
           – planowanie i realizacja badañ
    Czas trwania:
    2 sesje po 8 godzin – razem 16 godzin

    Czas trwania:
    Maksymalnie 25 osób
  • Public relations
    Adresaci szkolenia
    • osoby zajmuj±cy siê PR i promocj±
    • osoby odpowiedzialne za komunikacjê wewnêtrzn± i zewnêtrzn± organizacji

    Cel szkolenia:
    Szkolenie to skierowane jest do osób odpowiedzialnych za tworzenie i realizacjê strategii public relations. Umo¿liwia ono zapoznanie siê z najnowszymi ¶wiatowymi trendami w prowadzeniu kampanii PR. Nastawione jest na przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu strategicznego planowania, organizacji i przeprowadzania kampanii PR. Uwzglêdnia nowe wykorzystanie badañ opinii publicznej, metody "szybkiej odpowiedzi" oraz ci±g³ego kontrolowania przebiegu przekazu. W szkoleniu zwracamy uwagê zarówno na problemy wewnêtrznego, jak i zewnêtrznego PR, analizujemy dzia³ania proaktywne w dotychczasowych kampaniach PR oraz dzia³ania zwi±zane z kszta³towaniem wizerunku w czasie sytuacji kryzysowej. Szczegó³owe cele szkolenia to:
    • przedstawienie znaczenia PR jako procesu ci±g³ego komunikowania siê ze ¶wiadomie wybranymi grupami w celu pozytywnego i trwa³ego zaistnienia w ¶wiadomo¶ci odbiorców
    • udostêpnienie uczestnikom ró¿nych technik PR
    • przedstawienie zasad strategicznego planowania kampanii PR
    • przekazanie najnowszych trendów zwi±zanych z PR

    Program szkolenia:
    • strategiczne planowanie kampanii PR
    • przygotowywanie struktury organizacyjnej – wewnêtrzny i zewnêtrzny PR
    • sposoby korzystania z badañ opinii publicznej
    • tworzenie materia³ów promocyjnych
    • metody bie¿±cego monitorowania skuteczno¶ci kampanii PR
    • zarz±dzanie kryzysem

    Czas trwania:
    2 dni – 16 godzin


    Wielko¶æ grupy:
    6 – 16 osób
  • Skuteczny plan marketingowy
    Cel szkolenia:
    • Zaznajomienie uczestników szkolenia z zasadami tworzenia planu marketingowego
    • Ustalenie schematu tworzenia planu marketingowego
    • Zastosowanie planu do bie¿±cych i strategicznych dzia³añ firmy
    • Prze¶ledzenie opisanego planem procesu zarz±dzania projektem marketingowym od pomys³u do wypracowania zysków

    Adresaci szkolenia:
    • Pracownicy dzia³ów marketingu i sprzeda¿y
    • Osoby zarz±dzaj±ce projektami, project managers
    • Kierownicy zespo³ów w dzia³ach marketingu
    • Prywatni przedsiêbiorcy, small – business
    • Pracownicy dzia³u handlu

    Program szkolenia:
    1. Podstawowe za³o¿enia planu marketingowego
    2. Analiza sytuacji
      • analiza wyników historycznych lub porównywalnych
      • screening rynku
      • produkt, us³uga, firma
      • analiza ¼róde³ warto¶ci
    3. Wykorzystanie i analiza badañ marketingowych
    4. Segmentacja rynku
      • definiowanie grup docelowych (kryteria funkcjonalne i behawioralne)
      • okre¶lanie segmentów g³ównych i pobocznych
      • metody docierania do wybranych grup
    5. Metody portfelowe – analiza dynamiczna
      • macierz BCG
      • macierz McKinsey
      • inne narzêdzia analizy portfelowej
    6. Ustalanie celów i metody planowania
      • pozyskanie informacji do planu marketingu
      • elementy planowania operacyjnego
      • techniki zarz±dzania projektem
    7. Harmonogramy
    8. Prognozowanie wyników
    9. opracowanie planu marketingowego
    10. Techniki prezentacji planu marketingowego

     

    Czas trwania szkolenia: 2 dni – 16 godzin

    Wielko¶æ grupy: 6-16 osób

  • Rynek kapita³owy i inwestycje

    Cel szkolenia:
    Przedstawienie zagadnieñ rynku kapita³owego i mechanizmów rz±dz±cych tym rynkiem w kontek¶cie ewolucji i globalizacji rynków kapita³owych, a tak¿e kwestii zwi±zanych z podejmowaniem decyzji inwestycyjnych.

    Adresaci szkolenia:
    Osoby zainteresowane poznaniem zagadnieñ zwi±zanych z ewolucj± rynku kapita³owego i podejmowaniem decyzji inwestycyjnych.

    Program szkolenia:

    Dzieñ pierwszy (6h):

    1. Struktura i zadania rynku kapita³owego (45’)
      • rynek kapita³owy jako segment rynku finansowego
      • podzia³ rynku kapita³owego
      • zadania rynku kapita³owego w gospodarce kraju
    2. Ewolucja rynku kapita³owego (45’)
      • integracja gie³d na poziomie krajowym
      • integracja gie³d na poziomie miêdzynarodowym
      • rozwój alternatywnych platform obrotu
      • demutualizacja gie³d
      • implikacje regulacyjne
      • nowa formu³a tworzenia regulacji dot. rynku kapita³owego w ramach UE
    3. Zmiany na rynku kapita³owym wynikaj±ce z cz³onkostwa w UE (60’)
      • najwa¿niejsze regulacje UE dotycz±ce rynku kapita³owego
      • wp³yw przyst±pienia Polski do UE na polski rynek kapita³owy
    4. Polski rynek kapita³owy na tle rynków zagranicznych (60’)
      • charakterystyczne cechy jako¶ciowe polskiego rynku kapita³owego
      • porównanie rozmiarów rynku polskiego i rynków zagranicznych
    5. Koszty i korzy¶ci regulacji (60’)
      • potencjalne korzy¶ci wynikaj±ce z regulacji
      • koszty zwi±zane z tworzeniem i implementacj± regulacji
      • przestêpstwa na rynku kapita³owym

    Dzieñ drugi (6h)

    1. Akcja jako przedmiot obrotu na gie³dzie (30’)
      • rodzaje akcji
      • uprawnienia akcjonariuszy
    2. Funkcjonowanie spó³ki akcyjnej (60’)
      • podzia³ kompetencji pomiêdzy organa spó³ki
      • organizacja i przebieg WZA
      • zasady ³adu korporacyjnego
    3. Pozyskiwanie kapita³u na rynku kapita³owym (90’)
      • zasady przeprowadzania oferty publicznej
      • prospekt emisyjny
      • wymogi informacyjne spó³ek gie³dowych
    4. Fuzje i przejêcia spó³ek (90’)
      • zasady nabywania znacznych pakietów akcji
      • ochrona akcjonariuszy mniejszo¶ciowych
      • wrogie przejêcia

    Dzieñ trzeci (6h)

    1. Zale¿no¶æ pomiêdzy zyskiem a ryzykiem (45’)
      • przedstawienie dlaczego wiêkszy zysk musi siê wi±zaæ z wiêkszym ryzykiem
      • praktyczne przyk³ady potwierdzaj±ce powy¿sz± zale¿no¶æ
    2. Podstawy matematyki finansowej (60’)
      • ile trzeba zaoszczêdziæ, ¿eby ¿yæ z oszczêdno¶ci (renta wieczysta, warto¶æ pocz±tkowa renty p³atnej z do³u na przyk³adach, ¶rednia oczekiwana d³ugo¶æ ¿ycia?
      • jak zaoszczêdziæ tak± kwotê (si³a procentu sk³adanego i warto¶æ przysz³a strumienia pieniêdzy na przyk³adach)?
    3. Instrumenty notowane na rynku kapita³owym (165’)
      • akcje (5’ – przypomnienie)
      • obligacje (70’)
      • instrumenty pochodne (90’)

    Dzieñ czwarty (6h)

    1. Metody podejmowania decyzji inwestycyjnych (90’)
      • krótka charakterystyka analizy technicznej
      • krótka charakterystyka analizy fundamentalnej
      • poleganie na rekomendacjach
      • alternatywne metody podejmowania decyzji inwestycyjnych
    2. Zarz±dzanie aktywami i fundusze inwestycyjne (90’)
      • zarz±dzanie aktywami
      • ró¿nice pomiêdzy funduszem otwartym a zamkniêtym
      • klasyfikacja funduszy z punktu widzenia polityki inwestycyjnej
      • fundusze parasolowe
      • fundusze funduszy
    3. Psychologia inwestowania (60’)
      • potrzeba strategii inwestycyjnej
      • znaczenie konsekwencji
      • podstawowe pu³apki psychologiczne
    4. Podsumowanie kursu (30’)
      • pytania, rozwiewanie w±tpliwo¶ci, wskazanie mo¿liwo¶ci dalszej edukacji w dziedzinie rynku kapita³owego

    Czas trwania:
    24 godziny akademickie – 4 x 6 godzin

    Wielko¶æ grupy:
    max 20 osób

  • Strategia marketingowa firmy
    G³ównym celem jest:
    • Zaznajomienie uczestników szkolenia z podstawowymi aspektami budowania strategii marketingowej firmy
    • Przedstawienie oraz utrwalenie przy wykorzystaniu æwiczeñ praktycznych zagadnieñ usprawniania dzia³añ zwi±zanych z tworzeniem i realizacj± strategii marketingowej
    • Pokazanie metod planowania, stawiania celów, zarz±dzania lud¼mi w zespole, podejmowania decyzji w ró¿nych sytuacjach, tworzenia efektywnego planu projektu itp.
    • Poparte æwiczeniami przedstawienie technik s³u¿±cych efektywnemu zarz±dzaniu strategi± marketingow±
    Szkolenie jest skierowane do:
    • Pracowników dzia³ów marketingu
    • Osób zarz±dzaj±cych projektami, project managers
    • Kierowników zespo³ów w dzia³ach marketingu

    Metody prowadzenia zajêæ:
    Merytoryczna zawarto¶æ szkolenia bêdzie przedstawiona zarówno w formie wyk³adu przedstawiaj±cego najnowsze do¶wiadczenia w zarz±dzaniu projektami jak i warsztatów na bie¿±co weryfikuj±cych zdobyte umiejêtno¶ci. Zagadnienia te bêd± poparte przyk³adami, zadaniami oraz analiz± rzeczywistych przypadków wywodz±cych siê z ¿ycia firm. Ka¿da czê¶æ szkolenia uwieñczona zostanie pog³êbion± analiz± przypadków, zajêciami warsztatowymi lub symulacj± w trakcie której bêdzie mo¿na na bie¿±co weryfikowaæ przedstawione zagadnienia.

    Plan zajêæ:
    • Strategia marketingowa, jej rola w dzia³alno¶ci firmy
    • Strategia marketingowa a otoczenie firmy
    • Cele marketingowe – zasady tworzenia i strategie realizacji
    • Rola satysfakcji i zaspokajania potrzeb klientów strategii marketingowej
    • Rozpoznanie klientów (indywidualnych, instytucjonalnych).
      Strategie wobec klientów kluczowych.
    • Budowanie wizerunku firmy jako element strategii marketingowej
    • Badania efektywno¶ci i skuteczno¶ci strategii marketingowej, budowa planów marketingowych
    • Znaczenie czynnika ludzkiego w strategii marketingowej firmy
    Ka¿dy punkt bêdzie realizowany wed³ug schematu:
    15 min. omówienie zagadnieñ teoretycznych, 30 min. analiza studium przypadku przez s³uchaczy, 15 min. omówienie wyników æwiczeñ i podsumowanie.

    Czas trwania:
    2 dni

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osob
  • Tworzenie i ocena biznesplanów. Warsztaty praktyczne

    Cel szkolenia:
    Zapoznanie uczestników szkolenia z teoretycznymi i praktycznymi aspektami przygotowywania biznesplanu dla nowego przedsiêbiorstwa lub projektu inwestycyjnego. Wykszta³cenie praktycznej umiejêtno¶ci sporz±dzania biznesplanu i oceny gotowego biznesplanu.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie jest kierowane do:

    • osób planuj±cych uruchomienie w³asnej dzia³alno¶ci gospodarczej,
    • przedsiêbiorców planuj±cych rozwój dotychczasowej dzia³alno¶ci.


    Program szkolenia:

    Dzieñ 1
    Zasady metodyczne przygotowywania biznesplanu oraz omówienie wszystkich elementów biznesplanu

    1. Co to jest biznesplan?
    2. Adresaci biznesplanu i ich oczekiwania
    3. Wymagania wobec wykonawców biznesplanu
    4. Ograniczenia biznesplanu
    5. Funkcje biznesplanu
    6. Planowanie przygotowania biznesplanu
    7. ¬ród³a pozyskiwania informacji do biznesplanu
      • dane statystyczne
      • zasoby internetowe
      • pisma bran¿owe
    8. Struktura biznesplanu – szczegó³owe omówienie
      • streszczenie
      • analiza zasobowa (ludzie, technologia, surowce etc.)
      • analiza rynku
        • analiza rynku lokalnego / krajowego / europejskiego
        • analiza piêciu si³ wg modelu konkurencyjno¶ci Portera
      • strategie marketingowe
        • strategia produktowa
        • strategia cenowa
        • strategia dystrybucji
        • strategia promocji i reklamy
      • analiza SWOT i strategie konkurencji
    9. Przyk³adowe spisy tre¶ci biznesplanów nowej firmy i nowego przedsiêwziêcia

    Rodzaj zajêæ: wyk³ad, konwersatorium i æwiczenia (na przyk³adzie biznesplanu pt. Zakup stacji paliw p³ynnych lub innego) z analizy SWOT, analizy 5 si³ Portera

    Dzieñ 2
    Plan finansowy i ocena op³acalno¶ci biznesplanu

    1. Sporz±dzanie sprawozdañ finansowych i innych tabel finansowych
      • sprzeda¿
      • koszty
      • nak³ady i amortyzacja
      • zapotrzebowanie na kapita³ obrotowy
      • rachunek zysków i strat
      • rachunek przep³ywów pieniê¿nych
      • bilans
      • ksiêgowe a inwestycyjne przep³ywy pieniê¿ne
    2. ¬ród³a finansowania nowego i istniej±cego biznesu oraz kalkulacja stopy dyskontowej
      • ¶rodki w³asne (zysk netto, amortyzacja, kapita³ w³asny, anio³ biznesu, venture capital)
      • kapita³y obce (po¿yczka, kredyt bankowy, leasing)
    3. Ocena op³acalno¶ci przedsiêwziêcia i analiza wra¿liwo¶ci
      • analiza wska¼ników finansowych
      • próg rentowno¶ci (BEP)
      • mierniki op³acalno¶ci biznesplanów
        • mierniki proste (prosty okres zwrotu, ksiêgowa stopa zwrotu, ROI, ROE)
        • mierniki dyskontowe (NPV – warto¶æ zaktualizowana netto, IRR – wewnêtrzna stopa zwrotu, DPP – zdyskontowany okres zwrotu)
    4. Analizy koñcowe biznesplanów
      • analiza scenariuszy
      • analiza wra¿liwo¶ci
    Rodzaj zajêæ: konwersatorium + æwiczenia (na przyk³adzie biznesplanu pt. Zakup stacji paliw p³ynnych). Ewentualnie praca w arkuszu kalkulacyjnym Excel – tworzenie sprawozdañ finansowych, kalkulacja funkcji finansowych Excela (NPV, IRR).

    Dzieñ 3 
    Warsztat – uczestnicy szkolenia pracuj± w kilkuosobowych grupach nad biznesplanami przy aktywnej pomocy prowadz±cych.

    1. Praca w grupach:
      • pomys³
      • analiza rynku
      • analiza 5 si³ konkurencyjno¶ci
      • analiza SWOTprognoza rachunku zysków i strat
      • prognoza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
      • kalkulacja op³acalno¶ci biznesplanów
    2. Prezentacja wybranych biznesplanów 
    Rodzaj zajêæ: konsultacje + æwiczenia. Niezbêdne bêd± (minimum 2) laptopy dla ka¿dej grupy. W zale¿no¶ci od umiejêtno¶ci grupy warsztat mo¿e trwaæ jeden lub kilka dni.


    Czas trwania: 3 dni
    Wielko¶æ grupy: ok. 20 osób

  • Tworzenie korespondencji biznesowej
    Cel szkolenia:
    • Podniesienie efektywno¶ci tworzenia korespondencji biznesowej: listów, listów elektronicznych, ofert handlowych
    • Wypracowanie efektywnych szablonów korespondencji handlowej
    • Zapoznanie uczestników z zasadami tworzenie korespondencji biznesowej

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie to przeznaczone jest dla osób, które w swojej pracy zawodowej spotykaj± siê z konieczno¶ci± tworzenia korespondencji biznesowej i chc± podnie¶æ jej efektywno¶æ. W trakcie warsztatów przeprowadzane s± æwiczenia dotycz±ce pisania listów biznesowych, korespondencji elektronicznej, generowania ofert handlowych. Uczestnicy maj± mo¿liwo¶æ porównania u¿ywanych przez siebie schematów z wzorcami przedstawianymi przez trenera. Trener dodatkowo przekazuje uczestnikom wiele wskazówek, które przyczyniaj± siê do tego, ¿e korespondencja rzeczywi¶cie ma szanse zostaæ przeczytana przez adresata oraz ma szanse wyzwoliæ w nim po¿±dan± aktywno¶æ.

    Adresaci szkolenia to:

    • Osoby na stanowiskach wykonawczych i mened¿erskich
    • Osoby odpowiedzialne za utrzymywanie korespondencji z klientami i wspó³pracownikami firmy
    • Osoby tworz±ce oferty handlowe 

    Program szkolenia:

    1. List biznesowy – 3 h
      • Podstawowe zasady i schematy
      • Przyk³ady i æwiczenia
    2. Korespondencja elektroniczna – efektywny e-mail – 2 h
      • Podstawowe zasady
      • Struktura e-maila
      • 12 sposób podnosz±cych efektywno¶æ korespondencji elektronicznej
      • Æwiczenia
    3. Oferta handlowa – 3 h
      • Podstawowe zasady
      • Szablony ofert handlowych
      • Struktura oferty
      • Odpowiadanie na zapytanie ofertowe
      • Przyk³ady i æwiczenia
    Metody prowadzenia szkolenia:
    Dyskusje grupowe, analizy przypadków, æwiczenia

    Czas trwania:
    1 dzieñ – 8 godzin

    Wielko¶æ grupy
    6 – 16 osób
  • Tworzenie reklam prasowych oraz broszur WWW

    Cel szkolenia:

    • Wskazanie kluczowych uwarunkowañ skutecznej reklamy prasowej
    • Rozwiniêcie umiejêtno¶ci tworzenia i analizy reklamy prasowej
    Adresaci szkolenia:
    Pracownicy dzia³ów marketingu tworz±cy reklamy prasowe

    Program szkolenia:

    1. Czynniki wp³ywaj±ce na zapamiêtanie przekazu a zasady tworzenia przekazów
    2. Slogan jako kluczowy konstans reklamowy
      • slogan a atrybuty marki
      • slogan a cele reklamy
      • zasady tworzenia sloganu
    3. Struktura reklamy prasowej
    4. Zasady tworzenia poszczególnych elementów reklamy prasowej
    5. Tekst reklamy
      • styl tekstu reklamy
      • typografia – jak poprawnie wykorzystaæ kroje pisma
    6. Layout – projekt uk³adu graficznego
    7. Percepcja wzrokowa – podstawowe prawa
    8. Regu³y projektowania
      • optyczny punkt równowagi a punkt geometryczny
      • wybór elementów przyci±gaj±cych uwagê
      • umiejscowienie logotypu, tekstu, obrazów wzglêdem siebie
      • dobór kolorów
    9. Podsumowanie – analiza najlepszych i najgorszych reklam

    Czas trwania:
    1 dzieñ

    Wielko¶æ grupy:
    Do 20 osób

     

  • Wprowadzenie do rachunkowo¶ci finansowej i zarz±dczej
    Cel szkolenia:
    Celem szkolenia jest zaprezentowanie trzech g³ównych elementów sprawozdania finansowego przedsiêbiorstwa, tj. bilansu, rachunku wyników oraz rachunku przep³ywów pieniê¿nych oraz na ich podstawie przeprowadzenie analizy kondycji ekonomiczno-finansowej przedsiêbiorstwa. Celem drugiej czê¶ci szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi rachunkami wykorzystywanymi w rachunkowo¶ci zarz±dczej.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do s³uchaczy, którzy chc± nauczyæ siê w³a¶ciwie "czytaæ" sprawozdanie finansowe spó³ki i na jego podstawie móc oceniæ jej kondycjê ekonomiczno-finansow±, jak równie¿ zapoznaæ siê z podstawowymi rachunkami wykorzystywanymi w rachunkowo¶ci zarz±dczej przedsiêbiorstwa.

    Program szkolenia:

    I. Wprowadzenie do rachunkowo¶ci finansowej
    1. Standardy sprawozdawczo¶ci finansowej

    2. Sprawozdanie finansowe:
      • bilans
      • rachunek zysków i strat
      • rachunek przep³ywów pieniê¿nych.
    3. Case study – analiza kondycji ekonomiczno-finansowej przedsiêbiorstwa.

     

    II. Wprowadzenie do rachunkowo¶ci zarz±dczej

    1. Rachunek kalkulacyjny kosztów.
    2. Rachunek kosztów bezpo¶rednich.
    3. Rachunek inwestycyjny.
    4. Analiza progu rentowno¶ci.
    5. Analiza wra¿liwo¶ci zysku.

     

    Czas trwania:
    2 dni

    Wielko¶æ grupy:
    ok. 20 osób

  • Zarz±dzanie strategiczne przedsiêbiorstwem

    Cel szkolenia:
    Zaznajomienie s³uchaczy ze specyfik± i rol± strategii w zarz±dzaniu, reorientacja na zadania strategiczne przedsiêbiorstwa

    Adresaci szkolenia:
    Naczelne kierownictwo ¶rednich i du¿ych przedsiêbiorstw.

    Program szkolenia:

    1. Rola strategii w zarz±dzaniu
      • poziomy zarz±dzania
      • my¶lenie strategiczne
      • sylwetka strategicznego mened¿era

    2. Znaczenie analizy strategicznej w zarz±dzaniu firm±
      • metody analizy makrootoczenia
      • metody analizy sektorowej
      • analiza SWOT

    3. Budowa strategii zarz±dzania w oparciu o wykorzystanie przewag konkurencyjnych
      • rodzaje strategii dzia³ania
      • metody opracowania strategii
      • biznes plan jako element budowy strategii

    4. Finansowe aspekty analizy strategicznej
      • analiza rentowno¶ci
      • próg rentowno¶ci
      • ryzyko finansowe i operacyjne
      • koszt u¿ycia kapita³u

    5. Analiza rentowno¶ci projektów inwestycyjnych
      • rola czynnika zmiany warto¶ci kapita³u w czasie
      • warto¶æ aktualna netto
      • wewnêtrzna stopa zwrotu


    Czas trwania:
    10-15 godzin

    Wielko¶æ grupy:
    do 20 osób
  • Zarz±dzanie warto¶ci± klienta

    Cel szkolenia:

    • zdobycie wiedzy z zakresu podej¶cia do klienta jako kapita³u przedsiêbiorstwa generuj±cego wp³ywy, rekomendacje oraz informacje;
    • zdobycie umiejêtno¶ci pomiaru warto¶ci klientów;
    • zdobycie wiedzy z zakresu konkurowania warto¶ciami dla klientów;
    • zdobycie wiedzy w zakresie zarz±dzania wiedz± o kliencie;
    • zdobycie umiejêtno¶ci identyfikacji najcenniejszych klientów poprzez analizê RFM;
    • zdobycie wiedzy z zakresu budowania satysfakcji klientów i lojalno¶ci;
    • zdobycie umiejêtno¶ci formu³owania strategii wzrostu warto¶ci klientów;
    • zdobycie umiejêtno¶ci zarz±dzania relacjami z klientami z wykorzystaniem internetu;
    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie skierowane jest do pracowników ró¿nych dzia³ów: marketingu, obs³ugi klienta i sprzeda¿y, a tak¿e do osób zarz±dzaj±cych zainteresowanych podnoszeniem warto¶ci i konkurencyjno¶ci firm dzia³aj±cych zarówno na rynku dóbr biznesowych, jak i konsumpcyjnych.

    Program szkolenia:

    Szkolenie zostanie poprowadzone w formie seminarium z licznymi studiami przypadków i æwiczeniami.
    1. Klient jako kapita³ przedsiêbiorstwa
      • Orientacja na zindywidualizowane relacje z klientami
      • Marketing relacyjny vs. marketing transakcyjny
      • Cykl ¿ycia klienta w firmie
    2. Mierniki oceny warto¶ci klienta dla firmy
      • Warto¶æ ¿yciowa klienta, kapita³ klienta, ARPU
      • Metody pomiaru rentowno¶ci klienta
      • Analiza kosztów klienta
      • Æwiczenie: Pomiar warto¶ci ¿yciowej klienta
    3. Konkurowanie warto¶ciami dla klientów
      • Analiza potrzeb klientów i warto¶ci oferowanych klientom
      • Komunikowanie warto¶ci klientom
      • Analiza ryzyk klienta
      • Analiza luk warto¶ci
      • Strategia b³êkitnego oceanu
      • Æwiczenie: strategie konkurowania warto¶ciami dla klienta
    4. Zarz±dzanie wiedz± o klientach
      • ¬ród³a pozyskiwania wiedzy o klientach
      • Rodzaje wiedzy o klientach
      • Analiza RFM (recency, frequency, monetary value) jako metoda identyfikacji najcenniejszych klientów
      • Æwiczenie: identyfikacja najcenniejszych klientów poprzez analizê RFM
    5. Modele budowy satysfakcji i lojalno¶ci klientów
      • Wspó³czesne rozumienie satysfakcji i lojalno¶ci
      • Modele satysfakcji i lojalno¶ci klientów
      • Sposoby pomiaru satysfakcji i lojalno¶ci klientów
      • Wspó³zale¿no¶ci miêdzy satysfakcj±, lojalno¶ci± a rentowno¶ci± klientów
      • Æwiczenie: Budowa modelu satysfakcji i lojalno¶ci klientów
    6. Segmentacja portfela klientów
      • Nowoczesne kryteria segmentacji portfela klientów
      • Warunki udanej segmentacji klientów
      • Segmentacja podstaw± wzrostu warto¶ci klientów
    7. Strategie wzrostu warto¶ci klientów
      • Sposoby budowy warto¶ci klienta klientów
      • Obs³uga klienta jako generator warto¶ci klienta
      • Lojalno¶æ klienta jako generator warto¶ci klienta
      • Sprzeda¿ dodatkowa jako generator warto¶ci klienta
      • Æwiczenie: Strategie ukierunkowane na wzrost warto¶ci klientów
    8. Wykorzystanie internetu w zarz±dzaniu relacjami z klientami
      • Warto¶ci dostarczane klientom przez internet
      • Pozyskiwanie klientów przez internet
      • Wykorzystanie Internetu w obs³udze klientów
      • Budowa lojalno¶ci klientów z wykorzystaniem internetu
      • Zdobywanie wiedzy o klientach z wykorzystaniem internetu
      • Æwiczenie: Zastosowanie internetu w relacjach z klientami
    Czas trwania:
    2 dni

    Wielko¶æ grupy:
    do 15 osób

  • Zarz±dzanie warto¶ci± przedsiêbiorstwa
    Cel szkolenia:
    Zaznajomienie z nowoczesnymi koncepcjami i trendami w zarz±dzaniu na przyk³adzie zarz±dzania warto¶ci± firmy. Przy omawianiu poszczególnych zagadnieñ wyk³adowca bazuje na dotychczasowej wiedzy studentów, zdobytej podczas studiowania takich przedmiotów jak analiza strategiczna, marketing i zarz±dzanie finansami. Zajêcia mog± mieæ charakter interaktywny, seminarium, konwersatorium .

    Adresaci szkolenia:
    Pracownicy wy¿szego i ¶redniego szczebla zarz±dzania w przedsiêbiorstwach z ró¿nych bran¿

    Program szkolenia:

    1. Zakres i znaczenie koncepcji zarz±dzania warto¶ci± przedsiêbiorstwa
      • Analiza warunków funkcjonowania przedsiêbiorstwa,
      • Potrzeba nowego spojrzenia na przedsiêbiorstwo,
      • Zasady koncepcji zarz±dzania warto¶ci±

    2. Metody wyceny przedsiêbiorstwa
      • Metoda bilansowa,
      • Metoda oparta na wykorzystaniu cash – flow
      • Metody mieszane
      • Wady i zalety poszczególnych metod wyceny
    3. Zarz±dzanie mark± firmy
      • Pojêcie i rola marki,
      • Przyk³ady wykorzystania strategii kszta³towania marki,
      • Wp³yw marki na warto¶æ przedsiêbiorstwa.

    4. Przekszta³cenia strukturalne na rynku
      • Procesy koncentracji kapita³u,
      • Alianse strategiczne,
      • Nowoczesne strategie oszczêdno¶ciowe,
      • Zasady tworzenia strategii funkcjonowania przedsiêbiorstwa

    5. Restrukturyzacja przedsiêbiorstwa
      • Pojêcie i obszary restrukturyzacji
      • Restrukturyzacja jako strategia przetrwania przedsiêbiorstwa,
      • Rodzaje i metody restrukturyzacji
      • Czynnik ludzki w procesie restrukturyzacji.


    Czas trwania:
    15 godzin

    Wielko¶æ grupy:
    15-20 osób
  • Zarz±dzanie wiedz± w organizacji w warunkach nowej gospodarki
    Cel szkolenia:
    W nowych warunkach spo³eczno-gospodarczych, gdy o pozycji na rynku decyduje zdolno¶æ do antycypowania przysz³ej sytuacji konkurencyjnej, wiedza staje siê gnomem organizacji – tak jak zapis DNA decyduje o cechach osobowo¶ci, mo¿liwo¶ciach cz³owieka, tak te¿ wiedza organizacji oraz jej cz³onków okre¶la jej kszta³t w przysz³o¶ci.
    Celem szkolenia jest zwrócenie uwagi uczestników na istotne trendy i procesy spo³eczne i gospodarcze, którym poddawane s± wspó³czesne przedsiêbiorstwa a tak¿e zaproponowanie wybranych metod i narzêdzi zarz±dzania pozwalaj±cych osi±gn±æ przewagê konkurencyjn± na rynku. Uczestnicy szkolenia pozyskaj± wiedzê pozwalaj±c± im przygotowaæ strategiê i program zarz±dzania wiedz± w swojej firmie.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie przeznaczone jest dla mened¿erów zajmuj±cych siê w swoich firmach g³ównie nakre¶laniem kierunku rozwoju, przygotowywaniem strategii, rozwojem pracowników, wdra¿aniem rozwi±zañ nakierowanych na wzrost efektywno¶ci organizacji.


    Program szkolenia:
    1. Nowe warunki – nowe wyzwania. Procesy spo³eczno gospodarcze determinuj±ce zmiany w zarz±dzaniu organizacjami (hiperkonkurencja, wzrost znaczenia i warto¶ci czynników niematerialnych, globalizacja, presja na innowacje, dynamiczny rozwój IT, …).
    2. Od przedsiêbiorstwa wytwórczego w kierunku przedsiêbiorstwa wiedzy – punkty krytyczne dla nowego podej¶cia do zarz±dzania.
    3. Wiedza w organizacji – czym chcemy zarz±dzaæ?
      • Rodzaje wiedzy w organizacji.
      • Znaczenie wiedzy jawnej i ukrytej.
      • Problemy w zarz±dzaniu ró¿nymi rodzajami wiedzy.
    4. Ocena potencja³u organizacji w kontek¶cie zarz±dzania wiedz±.
      • Audyt zarz±dzania wiedz±.
      • Identyfikacja luk wiedzy.
    5. Zarz±dzanie wiedz± w s³u¿bie walki o klienta – relacja zarz±dzania wiedz± do strategii biznesowej firmy.
      • Cele zarz±dzania wiedz±.
      • Czynniki, jakie nale¿y uwzglêdniæ, formu³uj±c strategiê zarz±dzania wiedz±.
      • Podstawowe elementy strategii zarz±dzania wiedz±.
    6. System zarz±dzania wiedz± w organizacji.
      • Wymiary zarz±dzania wiedz±
        • Ludzie/Kultura.
        • Technologia.
        • Procesy.
      • Perspektywy zarz±dzania wiedz±
        • Indywidualna.
        • Departamentalna (jednostki organizacyjnej).
        • Organizacji.
      • P³aszczyzny zarz±dzania wiedz±
        • Zespo³y projektowe.
        • Procesy biznesowe.
        • Hierarchia organizacyjna.
      • Procesy w zarz±dzaniu wiedz±
        • Identyfikacja
        • Pozyskiwanie
        • Tworzenie
        • Przekazywanie
        • Wykorzystywanie
        • Retencja
        • Mapa rozwi±zañ (narzêdzi technologicznych i organizacyjnych) wspieraj±cych zarz±dzanie
        • wiedz±.
    7. Wdra¿anie strategii zarz±dzania wiedz± w organizacji:
      • Etap I – inicjacja.
      • Etap II – analiza istniej±cego systemu.
      • Etap III – projektowanie i rozwój systemu zarz±dzania wiedz±.
      • Etap IV – wdro¿enie.
      • Etap V – ocena wyników.
    8. Wiedza a dzia³anie – najczêstsze problemy w zarz±dzaniu wiedz±.
    9. Wiedza o wiedzy – "biblie" i "guru" zarz±dzania wiedz±, do których warto siê zwróciæ.
    10. Szkolenie … i co dalej, czyli "od czego zacz±æ w poniedzia³ek?"

     

    Czas trwania szkolenia:
    2 dni

    Wielko¶æ grupy:
    15 osób

  • Zarz±dzanie zespo³em sprzeda¿owym

    Cele szkolenia:

    Wymagania stawiane przed mened¿erami zwi±zanymi ze sprzeda¿± zwykle dotycz± bardzo kompleksowej i usystematyzowanej wiedzy dotycz±cej nie tylko rynku, ale tak¿e psychologii i socjologii. Z³o¿ono¶æ zagadnienia wymaga ci±g³ego pog³êbiania wiedzy dotycz±cej tematu. Przegl±danie periodyków, analizowanie przypadków podobnych, rynku i konkurencji jest dla tych osób zadaniem karko³omnym, jako, ¿e bie¿±ce zarz±dzanie sprzeda¿± jest zajêciem na tyle absorbuj±cym, ¿e zwykle nie ma na on to czasu. W trakcie spotkania zostanie przedstawiony przegl±d zaawansowanych metod i szerokich do¶wiadczeñ wspomagaj±cych zarz±dzanie zespo³em sprzeda¿owym i czasem. 

    Adresaci szkolenia:

    Mened¿erowie dzia³ów sprzeda¿y, mened¿erowie ds. wsparcia sprzeda¿y, mened¿erowie ds. rozwoju sprzeda¿y, kadra zarz±dzaj±ca, key account mened¿erowie, sales mened¿erowie

    Program szkolenia:

    Szkolenie sk³ada siê z modu³ów po¶wiêconych ró¿nym aspektom zarz±dzania zespo³em sprzeda¿owym (ze szczególnym uwzglêdnieniem zarz±dzania zespo³em sprzeda¿y w terenie) oraz zarz±dzania czasem. Wszystkie bloki opieraj± siê na analizie autentycznych przypadków, case studies i æwiczeniach praktycznych.

    W czê¶ci po¶wiêconej zarz±dzaniu zespo³em handlowym, prezentowane jest podej¶cie zarówno od strony poszczególnych handlowców, ich motywacji i satysfakcji z pracy jak równie¿ przedstawione zostanie kompleksowe ujêcie od momentu planowania zatrudnienia, przez selekcjê i rekrutacjê po kontrolê i ocenê s³u¿b sprzeda¿y – ze szczególnym uwzglêdnieniem pracy w terenie.

    W czê¶ci po¶wiêconej zarz±dzaniu czasem, przedstawione i przeæwiczone zostan± techniki ustalania priorytetów, okre¶lania i nazwania spowalniaczy i w±skich garde³ w pracy, wraz z analiz± metod przezwyciê¿ania tych barier.

    Dzieñ 1

    1. Okre¶lenie potrzeb dzia³u sprzeda¿y – dyskusja, case study, æwiczenia 
    2. Zespó³ handlowy i zarz±dzanie zespo³em – dyskusja, case study, æwiczenia, analiza najlepszych praktyk
      • Koordynacja prac zespo³u
      • Role w zespole
      • Techniki zarz±dzania zespo³em
    3. Planowanie i dobór handlowców – dyskusja, case study, æwiczenia
      • planowanie zapotrzebowania na poszczególnych pracowników s³u¿b sprzeda¿y
      • rekrutacja i selekcja (wewnêtrzna, zewnêtrzna, assesment center)
    4. Rozwój pracowników – dyskusja, case study, æwiczenia, analiza najlepszych praktyk
      • coaching, mentoring i zarz±dzanie – jak znale¼æ na to czas
      • ocena potencja³u, adaptacja i rozwój indywidualny handlowców

    Dzieñ 2

    1. Ustalanie celów, planowanie i realizacja planów w dziale sprzeda¿y – dyskusja, case study, æwiczenia, analiza najlepszych praktyk 
      • Zasady ustalania celów
      • Delegacja uprawnieñ w dziale sprzeda¿y
      • Planowanie i rozliczanie planu
    2. Motywowanie s³u¿b sprzeda¿y – dyskusja, case study, æwiczenia, analiza najlepszych praktyk
      • wynagradzanie pracowników oraz ogólne koncepcje i systemy motywacji
      • badanie satysfakcji handlowców
    3. Ocena i kontrola w dziale sprzeda¿y – dyskusja, case study, æwiczenia, analiza najlepszych praktyk
      • analiza i warto¶ciowanie pracy w dziale sprzeda¿y
      • ustalanie ró¿nic w p³acach zasadniczych dla funkcji realizowanych w dziale sprzeda¿y
      • ocenianie pracowników
      • feedback – komunikacja z pracownikami
    4. Zarz±dzanie czasem pracy (swoim i innych) – dyskusja, case study, æwiczenia, analiza najlepszych praktyk
      • okre¶lanie barier w planowaniu czasu prac
      • ustalanie priorytetów
      • przezwyciê¿anie w±skich garde³ i spowalniaczy

    Czas trwania: 2 dni – 16 godzin akademickich

    Wielko¶æ grupy: 6-15 osób

  • Zasady nowoczesnego marketingu w firmie
    Cele szkolenia:
    Szkolenie ma na celu przygotowanie do zarz±dzania dzia³alno¶ci± marketingow± w firmie, konstruowania strategii marketingowej produktów i marek, strategii promocji, produktu i sprzeda¿y.

    Adresaci szkolenia:
    Mened¿erowie marketingu osoby odpowiedzialne za sprzeda¿ i marketing w firmie, wy¿sza kadra mened¿erska

    Program szkolenia:
    Warsztat prowadzony jest ze szczególnym uwzglêdnieniem metod interaktywnych, z wykorzystaniem analiz przypadków i symulacji. W trakcie zajêæ, uczestnicy rozwi±zuj± zadane problemy, podejmuj± decyzje, proponuj± dzia³ania i obieraj± kierunki dzia³añ.
    Szkolenie sk³ada siê z 5 modu³ów. W ka¿dym module, po czê¶ci teoretycznej nastêpuje analiza praktyczna, w proporcji ok. 20% wprowadzenie 80% analizy praktyczne.
    1. Wprowadzenie:
      • zasady marketingu, elementy marketingu,
      • zarz±dzanie marketingowe, zarz±dzanie marketingiem.
    2. Analiza otoczenia i produktu:
      • analiza otoczenia dalszego (CASE, PEST),
      • poszerzona analiza SWOT (poszukiwanie determinant sukcesu, punktowa analiza konkurencji itd.),
      • identyfikacja konkurentów,
      • badania marketingowe.
    3. Analiza segmentów:
      • segmentacja rynku – potrzeby i motywacje klientów,
      • podejmowanie dzia³añ w segmencie.
    4. Zarz±dzanie produktami:
      • analiza cyklu ¿ycia,
      • metody portfelowe – zarz±dzanie portfelem produktów (BCG, McKinsey i in.),
      • strategie cenowe.
    5. Komunikacja i promocja:
      • strategie i zasady promocji,
      • elementy i metody komunikacji,
      • kampanie reklamowe,
      • organizacja i koszty promocji.

    Czas trwania:
    2 dni

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osób