Kursy podstawowe
- Analiza finansowaCel szkolenia:
Zapoznanie uczestników z zasadami przeprowadzania analizy finansowej, zasady sporz±dzania sprawozdañ i przeprowadzania analizy wska¼nikowej, sposoby interpretacji wska¼ników w kontek¶cie specyfiki dzia³ania przedsiêbiorstwa
Adresaci szkolenia:
¦redni poziom zarz±dzania, pracownicy dzia³ów finansowych, jak i innych, gdzie wskazana jest znajomo¶æ finansów dla potrzeb podejmowania decyzji biznesowych.
Program szkolenia:
Dzieñ 1
- Obszary analizy finansowej:
- Gestia ekonomiczna;
- Gestia finansowa;
- Gestia maj±tkowa.
- D¼wignia i ryzyko operacyjne.
Przyk³ad liczbowy - Zasady funkcjonowania d¼wigni finansowej.
Przyk³ad liczbowy - Analiza Du Ponta.
Przyk³ad liczbowy - Koszt u¿ycia kapita³u.
- Wprowadzenie do analizy cash-flow.
- Warto¶æ pieni±dza w czasie.
- Przep³ywy pieniê¿ne netto.
- Ocena projektów inwestycyjnych.
Przyk³ad liczbowy - Atrakcyjno¶æ wybranych ¼róde³ finansowania aktywów.
Czas trwania: 2 dni (16 godzin akademickich)
Wielko¶æ grupy: 6-12 osób - Obszary analizy finansowej:
- Efektywne wprowadzenie nowego produktu i us³ugi na rynek – od pomys³u do zyskuCel szkolenia:
- Zaznajomienie uczestników szkolenia z technikami wprowadzania na rynek produktów i us³ug
- Odkrywanie obszarów warto¶ci produktu i us³ugi dla firmy i dla klienta
- Pokazanie metod planowania produktu, stawiania celów, podejmowania decyzji w ró¿nych sytuacjach, tworzenia efektywnego planu projektu itp.
- Prze¶ledzenie procesu rynkowego ¿ycia produktu na etapie od pomys³u do wypracowania zysków
- Pracownicy dzia³ów marketingu i sprzeda¿y
- Osoby zarz±dzaj±ce projektami, project managers
- Kierownicy zespo³ów w dzia³ach marketingu
- Prywatni przedsiêbiorcy, small – business
- Pracownicy dzia³u handlu
Program szkolenia:
- analiza rynku i potrzeb konsumenta
- analiza i badanie rynku
- tworzenie segmentów
- definiowanie rynku docelowego
- budowa i wykorzystanie kana³ów komunikacji z klientami i punktami sieci
- analiza potrzeb konsumentów
- badania marketingowe
- komunikacja z odbiorc±
- budowa kana³ów wsparcia komunikacyjnego
- budowa warto¶ci marki poprzez odpowiedni PR
- komunikacja z odbiorc± i obs³uga
- wspó³praca z kana³ami dystrybucji procesie zarz±dzania produktem
- strategie nowych produktów i us³ug
- strategie nowych produktów i us³ug
- ustalenie i rozwój obszarów warto¶ci produktów i us³ug
- proces nowego produktu i us³ugi – od potrzeby do break even point
- przyczyny niepowodzeñ nowych produktów i us³ug na rynku
- role strategiczne nowego produktu i us³ugi w zarz±dzaniu portfolio
- analiza i ustalanie akceptowalnego poziomu kosztów oraz wycena produktu
- elastyczno¶æ cenowa popytu na produkt i us³ugê
- finanse nowych produktów i us³ug
- ustalanie ceny produktu i us³ugi
2 dni – 16 godzin
Wielko¶æ grupy:
6-16 osób - Europejski Fundusz Spo³eczny – przygotowanie wniosku i zarz±dzanie projektem
Cel szkolenia:
Wej¶cie Polski do Unii Europejskiej da³o unikaln± szansê na uzyskanie dofinansowania dla projektów ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Spo³ecznego. Efektywne wykorzystanie ¶rodków zale¿y w du¿ej mierze od sprawnego przygotowania wniosku o dofinansowanie i skutecznego zarz±dzania projektem wspó³finansowanym ze ¶rodków EFS. Celem szkolenia bêdzie zapoznanie uczestników z zasadami ubiegania siê o ¶rodki z Europejskiego Funduszu Spo³ecznego, praca nad przygotowaniem projektu, przygotowanie wniosku oraz opracowanie efektywnej struktury zarz±dzania realizacj± projektu.
Adresaci szkolenia:
Kurs przeznaczony jest przede wszystkim dla osób reprezentuj±cych grupy potencjalnych beneficjentów mog±cych ubiegaæ siê o wsparcie ze strony EFS: przedstawicieli organizacji pozarz±dowych, przedstawicieli administracji samorz±dowej, przedstawicieli firm, placówek edukacyjnych.
Program szkolenia:
- Europejski Fundusz Spo³eczny (ok. 2 godziny)
- Zarys zasad funkcjonowania polityki strukturalnej UE
- Europejski Fundusz Spo³eczny jako narzêdzie polityki strukturalnej UE
- Europejski Fundusz Spo³eczny w ramach Narodowego Programu Rozwoju na lata 2004 – 2006
- Kierunki rozwoju polityki strukturalnej w UE i Polsce
- Od projektu do wniosku (ok. 9 godzin)
- Projekt – cykl zarz±dzania projektem
- Beneficjenci ostateczni
- Dzia³ania
- Rezultaty
- Struktura zarz±dzania
- Bud¿etowanie projektu
- Case Study – przygotowanie wniosku w programie Generator Wniosków
- Procedury oceny wniosku (ok. 3 godziny)
- Omówienie procedur oceny projektu
- Case study – ocena wniosku
- Efektywne zarz±dzanie projektem finansowanym ze ¶rodków EFS (ok. 2 godziny)
- Sprawozdawczo¶æ
- Monitoring i ewaluacja
2 dni
Wielko¶æ grupy:
max 30 osób - Europejski Fundusz Spo³eczny (ok. 2 godziny)
- Finanse przedsiêbiorstwCel szkolenia:
Przedstawienie rangi i roli, jak± zajmuje zarz±dzanie finansami w kompleksowym zarz±dzaniu przedsiêbiorstwem, zastosowanie w praktyce poszczególnych instrumentów finansowych do oceny p³ynno¶ci finansowej przedsiêbiorstwa, analiza dzia³ania poszczególnych mechanizmów finansowych, ocena projektów inwestycyjnych.
Adresaci szkolenia:
¦redni i wy¿szy szczebel zarz±dzania, piony ekonomiczno finansowe
Program szkolenia:- Rola i miejsce strategii finansowej w kompleksowym zarz±dzaniu przedsiêbiorstwem
- zysk operacyjny i zysk netto,
- system oceny rentowno¶ci, model DuPonta,
- d¼wignia operacyjna,
- d¼wignia finansowa
- Rola i miejsce strategii finansowej w kompleksowym zarz±dzaniu przedsiêbiorstwem
- charakterystyka dzia³añ strategicznych,
- zasady formu³owania strategii,
- specyfika strategii finansowej
- znaczenie i zakres analizy strategicznej przedsiêbiorstwa
- Gestia ekonomiczna, finansowa i maj±tkowa
- Finansowe aspekty analizy strategicznej
- analiza rentowno¶ci,
- próg rentowno¶ci,
- ryzyko finansowe i operacyjne.
- Analiza sytuacji ekonomiczno – finansowej firmy
- Badanie przep³ywu ¶rodków pieniê¿nych
- metoda po¶rednia
- metoda bezpo¶rednia
- Wykorzystanie przep³ywu strumieni pieniê¿nych w analizie ekonomicznej efektywno¶ci inwestycji:
- koszt u¿ycia kapita³u,
- rola czynnika zmiany warto¶ci kapita³u w czasie,
- warto¶æ aktualna netto (NPV),
- okres zwrotu poniesionych nak³adów,
- wspó³czynnik ekonomicznej efektywno¶ci,
- wewnêtrzna stopa zwrotu.
- Modele oceny sytuacji finansowej podmiotu
- Optymalizacja pozyskania kapita³u
- emisja papierów warto¶ciowych,
- leasing,
- kredyt bankowy
Czas trwania:
30 godzin
Wielko¶æ grupy:
do 20 osób - Rola i miejsce strategii finansowej w kompleksowym zarz±dzaniu przedsiêbiorstwem
- Finanse przedsiêbiorstw (II)
Cel szkolenia:
Zapoznanie s³uchaczy ze specyfik± gospodarki finansowej przedsiêbiorstwa, podstawowymi zasadami i rodzajami strategii finansowych, wybranymi elementami analizy finansowej i sposobami interpretacji warto¶ci wynikaj±cych ze sprawozdania finansowego i analizy wska¼nikowej
Adresaci szkolenia:
¦redni poziom zarz±dzania, pracownicy dzia³ów finansowych, jak i innych, gdzie wskazana jest znajomo¶æ finansów dla potrzeb podejmowania decyzji biznesowych.
Program szkolenia:
Dzieñ 1 – Analiza finansowa
Wprowadzenie
Case study: diagnoza pozycji konkurencyjnej przedsiêbiorstwa i wyznaczanie kierunku dzia³ania
- Rola i miejsce decyzji finansowych w zarz±dzaniu firm±.
- Rodzaje decyzji finansowych.
- Finanse, a inne dziedziny zarz±dzania przedsiêbiorstwem.
- Rodzaje sprawozdañ finansowych.
- Rachunek wyników,
- Bilans,
- Przep³ywy strumieni finansowych.
Case study: specyfika sprawozdañ finansowych ró¿nych typów przedsiêbiorstw - Analiza wska¼nikowa przedsiêbiorstwa.
- Wska¼niki rentowno¶ci,
- Wska¼niki sprawno¶ci,
- Wska¼niki p³ynno¶ci.
- Wska¼niki wspomagania finansowego.
Dzieñ 2 – Zarz±dzanie finansami
- Ocena dzia³alno¶ci operacyjnej przedsiêbiorstwa.
- Ryzyko operacyjne,
- Próg rentowno¶ci,
- Wp³yw progu rentowno¶ci na decyzje strategiczne w przedsiêbiorstwie.
- Finansowanie kapita³em obcym.
- Mechanizm dzia³ania d¼wigni finansowej,
- Ryzyko finansowe,
- Tarcza podatkowa.
Dzieñ 3 – Wyznaczanie strategii rozwojowej przedsiêbiorstwa
- Analiza efektywno¶ci przedsiêwziêæ inwestycyjnych.
- Zmiana warto¶ci pieni±dza w czasie,
- Koszt u¿ycia kapita³u,
- Warto¶æ aktualna netto (NPV),
- Okres zwrotu poniesionych nak³adów,
- Wewnêtrzna stopa zwrotu (IRR).
- Rola i zasady tworzenia biznesplanu.
- Cele biznesplanu,
- Sk³adniki biznesplanu,
- Metody prezentacji danych w biznesplanie,
- Rola informacji finansowych w biznesplanie.
Czas trwania: 3 dni (24 godziny akademickie)
Wielko¶æ grupy: 6-12 osób
- Firma w internecieCel szkolenia:
- u¶wiadomienie odbiorcom, ¿e strona internetowa stanowi jeden z podstawowych elementów wizerunku firmy, musi byæ z nim spójna i dobrze przemy¶lana;
- wskazanie w jaki sposób zaplanowaæ serwis internetowy (architektura informacji, jêzyk, wygl±d, dostêpno¶æ);
- stworzenie koncepcji firmowego serwisu internetowego.
W budowaniu strony www firmy powinni uczestniczyæ przede wszystkim pracownicy odpowiedzialni za jej wizerunek i do nich w³a¶nie skierowane jest to szkolenie.
Program szkolenia:- analiza krytyczna wskazanych witryn dostêpnych w sieci;
- stworzenie koncepcji strony firmowej: praca nad architektur± informacji (okre¶lenie kontekstu, odbiorcy i zawarto¶ci, opracowanie systemów organizacyjnych, nawigacyjnych, etykietowania i wyszukiwawczych); praca nad aspektami wizualnymi strony (percepcja wizualna, ograniczenia techniczne); przygotowanie tekstów i elementów audiowizualnych.
Czas trwania:
8 godzin: 2 sesjeLiczba uczestników:
nie wiêksza ni¿ 20 osób - Jêzyk biznesu: jêzyk komunikowania – warsztaty
Cel szkolenia:
Ka¿dy tekst sk³ada siê ze s³ów. Inaczej mówi±c: jest zbudowany ze s³ów i rzecz jasna mo¿e byæ zbudowany lepiej lub gorzej. Naturalne zatem i sensowne wydaje siê pytanie: jak mówiæ skutecznie? jak efektywnie pisaæ? (J. Bralczyk, "Jêzyk na sprzeda¿")Bardzo wa¿ne jest dla wizerunku firmy, a wiêc dla jej istnienia na rynku – jak j± nazwiemy, w jaki sposób bêd± pisane firmowe listy, foldery reklamowe, noty prasowe, jak bêdziemy przygotowywaæ dla klientów prezentacje – zarówno elektroniczne, jak i papierowe. Bo choæ najistotniejsza jest tre¶æ, to jednak forma jej podania bardzo silnie oddzia³uje na odbiorcê i ma niebagatelny wp³yw na wra¿enie, jakie wywo³a nadawca owej tre¶ci.
Warsztaty maj± na celu u¶wiadomienie sobie jak istotn± rolê w ¿yciu zawodowym odgrywa s³owo pisane oraz przyswojenie sobie narzêdzi s³u¿±cych przygotowaniu tekstów pisanych, by by³y one nie tylko poprawne, ale i no¶ne, przyci±gaj±ce uwagê i wywieraj±ce wra¿enie na odbiorcy.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do wszystkich tych pracowników, którzy odpowiedzialni s± za tworzenie komunikatów pisanych w firmie: prezentacji handlowych, biznesowych, druków informacyjno – reklamowych, komunikatów prasowych.Program szkolenia:
I. Czê¶æ teoretyczna: wprowadzenie.- Jêzyk – komunikacja – poznanie: funkcja reprezentatywna i komunikacyjna jêzyka. O kompetencji jêzykowej, o kompetencji komunikacyjnej.
- Przygotowanie dokumentów firmowych, materia³ów informacyjnych (prasowych), prezentacji biznesowych, handlowych, ofert:
- O organizacji tre¶ci,
- O poprawno¶ci jêzykowej,
- O perswazji,
- O poprawno¶ci formy,
- O zgodno¶ci s³owa z obrazem.
- Dokumenty firmowe:
- Przygotowanie dokumentów firmowych,
- Analiza i ocena.
- Materia³y informacyjne (prasowe), oferty:
- Przygotowanie wybranych materia³ów informacyjnych (prasowych), ofert,
- Analiza i ocena.
- Prezentacje:
- Przygotowanie prezentacji,
- Analiza i ocena.
- Zebranie wiedzy teoretycznej i praktycznej. Podsumowanie warsztatów.
Czas trwania:
8 godzin.
Liczba uczestników:
Maksymalnie 20 osób. - Kontakty z mediamiCel szkolenia:
Szkolenie to jest niezwykle pomocne dla wszystkich, którzy odpowiedzialni s± za kontakty z mediami, zarówno jako wystêpuj±cy, jak i koordynatorzy. Dostarcza ono przede wszystkim zaawansowanych metod "wykorzystywania" dziennikarzy do promocji programu politycznego. Pe³ne wykorzystanie potencja³u mediów wymaga stosowania niekonwencjonalnych technik "kontrolowania przekazu". To szkolenie umo¿liwia poznanie najwa¿niejszych z tych metod. Celami szkolenia s±:- wskazanie metod strategicznego planowania wspó³pracy z mediami
- przekazanie nowoczesnych technik zaawansowanego kszta³towania przekazu w mediach
- przedstawienie sposobów kszta³towania korzystnych relacji z mediami lub neutralizowanie negatywnego nastawienia
- przygotowanie do wspó³pracy z mediami podczas sytuacji kryzysowej
Adresaci szkolenia:
Pracownicy dzia³ów marketingowych i PR firm
Program szkolenia:
- Podstawowe zasady kontaktów z mediami – wprowadzenie
- Tworzenie planu kontaktów z mediami – analizy przypadków
- Rzecznik prasowy i jego zadania – warsztaty
- Kontakty z pras± – Notatka prasowa (news release) i inne formy komunikacji z pras± – warsztaty
- Zasady kontaktów z dziennikarzami radiowymi i telewizyjnymi – warsztaty
– Wywiad radiowy
– Wywiad telewizyjny - Konferencja prasowa – zasady i podstawowe b³êdy – symulacja
- Rozmowa z dziennikarzem – podstawowe zasady – warsztaty
- Media relations a imprezy specjalne – analizy przypadków i warsztaty
- Media relations w sytuacjach kryzysowych – analizy przypadków i symulacja
- Mierzenie rezultatów media relations – podsumowanie
Czas trwania:
1 dzieñ – 8 godzin
Wielko¶æ grupy:
6 – 16 osób - Podatkowe i rachunkowe aspekty leasinguCel szkolenia:
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat podatkowych i rachunkowych aspektów leasingu ze szczególnym uwzglêdnieniem uregulowañ prawnych.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu leasingu, w tym dla pracowników banków, pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno finansowych.
Program szkolenia:
Dzieñ 1 – Leasing ze szczególnym uwzglêdnieniem aspektów podatkowych- Rodzaje leasingu
- Leasing finansowy i operacyjny
- Leasing bezpo¶redni i po¶redni
- Leasing zwrotny
- Leasing pe³ny (full leasing)
- Leasing konsumencki
- Rodzaje leasingu
- Uregulowanie leasingu w prawie podatkowym
- Leasing a podatek dochodowy
- Leasing a podatek od towarów i us³ug
- Szczególne zasady opodatkowania leasingu samochodów osobowych
- Wybrane aspekty podatkowe dzia³añ realizowanych w trakcie umowy leasingowej
- Ubezpieczenie przedmiotu leasingu
- Zakoñczenie umowy leasingowej (w tym wcze¶niejsze zakoñczenie umowy leasingu)
- Wprowadzenie do rachunkowo¶ci leasingu.
- Ustawa o rachunkowo¶ci
- Polski Standard Rachunkowo¶ci
- MSR 17, US GAAP
- Klasyfikacja umów leasingu
- Leasing finansowy
- Leasing operacyjny
- Prezentacja umów leasingowych w sprawozdaniach finansuj±cego
- Leasing finansowy
- Leasing operacyjny
- Prezentacja umów leasingowych w sprawozdaniach korzystaj±cego
- Leasing finansowy
- Leasing operacyjny
- Rachunkowo¶æ szczególnych przypadków w transakcjach leasingu
- Zmiana przedmiotu umowy
- Zmiana okresu umowy
- Sprzeda¿ przedmiotu osobie trzeciej
- Ró¿nice kursowe
- Leasing nieruchomo¶ci
- Leasing zwrotny
- Wcze¶niejsze zakoñczenie umowy leasingu
- Przejêcia portfela
2 dni
Wielko¶æ grupy:
do 15 osób - Rodzaje leasingu
- Podstawy rynku kapita³owego
Cel szkolenia: Przedstawienie podstawowych informacji dotycz±cych rynku kapita³owego i mechanizmów rz±dz±cych tym rynkiem w szczególno¶ci w kontek¶cie podejmowania decyzji inwestycyjnych
Adresaci szkolenia: Osoby zainteresowane poznaniem podstawowych informacji o rynku kapita³owym.
Program szkolenia:
- Struktura i zadania rynku kapita³owego: (30’)
- rynek kapita³owy jako segment rynku finansowego,
- podzia³ rynku kapita³owego,
- zadania rynku kapita³owego w gospodarce kraju.
- Instrumenty notowane na rynku kapita³owym: (30’)
- akcje,
- obligacje,
- instrumenty pochodne.
- Ewolucja rynku kapita³owego: (30’)
- integracja gie³d na poziomie krajowym,
- integracja gie³d na poziomie miêdzynarodowym,
- rozwój alternatywnych platform obrotu,
- demutualizacja gie³d,
- implikacje regulacyjne,
- nowa formu³a tworzenia regulacji dot. rynku kapita³owego w ramach UE.
- Zmiany na rynku kapita³owym wynikaj±ce z cz³onkostwa w UE: (45’)
- najwa¿niejsze regulacje UE dotycz±ce rynku kapita³owego,
- wp³yw przyst±pienia Polski do UE na polski rynek kapita³owy.
- Polski rynek kapita³owy na tle rynków zagranicznych: (45’)
- charakterystyczne cechy jako¶ciowe polskiego rynku kapita³owego,
- porównanie rozmiarów rynku polskiego i rynków zagranicznych.
- Zale¿no¶æ pomiêdzy zyskiem a ryzykiem: (45’)
- przedstawienie dlaczego wiêkszy zysk musi siê wi±zaæ z wiêkszym ryzykiem,
- praktyczne przyk³ady potwierdzaj±ce powy¿sz± zale¿no¶æ.
- Podstawy matematyki finansowej: (45’)
- ile trzeba zaoszczêdziæ, ¿eby ¿yæ z oszczêdno¶ci? (renta wieczysta, warto¶æ pocz±tkowa renty p³atnej z do³u na przyk³adach, ¶rednia oczekiwana d³ugo¶æ ¿ycia),
- jak zaoszczêdziæ tak± kwotê? (si³a procentu sk³adanego i warto¶æ przysz³a strumienia pieniêdzy na przyk³adach)
- Metody podejmowania decyzji inwestycyjnych: (45’)
- krótka charakterystyka analizy technicznej,
- krótka charakterystyka analizy fundamentalnej,
- alternatywne metody podejmowania decyzji inwestycyjnych.
- Fundusze inwestycyjne: (45’)
- ró¿nice pomiêdzy funduszem otwartym a zamkniêtym,
- klasyfikacja funduszy z punktu widzenia polityki inwestycyjnej,
- fundusze parasolowe,
- fundusze funduszy.
Czas trwania: 1 dzieñ
Wielko¶æ grupy: max 20 osób
- Struktura i zadania rynku kapita³owego: (30’)
- Podstawy statystykiCel szkolenia:
Zajêcia maj± na celu przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy ze statystyki, co w konsekwencji prowadziæ ma do nabycia nastêpuj±cych umiejêtno¶ci:- poprawnego zaprojektowania badania statystycznego
- odczytywania i interpretacji podstawowych wska¼ników statystycznych
- szacowania nieznanych parametrów populacji (np. wielko¶ci sprzeda¿y, zwolenników partii politycznych) na podstawie statystycznych badañ czê¶ciowych
- szacowania i interpretacji b³êdu statystycznego (w tym odró¿nianie b³êdów losowych i nielosowych)
- poprawnego odczytywania wyników badañ statystycznych
- uogólniania wyników badania czê¶ciowego na ca³± populacjê
Adresaci szkolenia:
Szkolenie to adresowane jest do wszystkich osób, które chc± b±d¼ musz± zapoznaæ siê z tajnikami statystyki, tak aby nie by³a ona dla nich "enigmatyczn± dziedzin± wiedzy", ale realnym i prostym narzêdziem umo¿liwiaj±cym zrozumienie, opis, poznanie i przewidywanie zjawisk (spo³ecznych, rynkowych, gospodarczych, politycznych) zachodz±cych we wspó³czesnym ¶wiecie.
Program szkolenia:- Metody doboru próby
– dobór losowy, celowy, kwotowy, próba reprezentacyjna - Podstawowe parametry populacji i ich interpretacja
– ¶rednia, mediana, czêsto¶æ, wariancja, indeks dynamiki zmian etc. - Estymacja punktowa
– szacowanie nieznanych parametrów populacji na podstawie badañ czê¶ciowych - Analiza b³êdu losowego
– wariancja, odchylenie standardowe - Konstrukcja i interpretacja przedzia³ów ufno¶ci
– przedzia³y ufno¶ci dla rozk³adu normalnego i du¿ych prób - Ustalanie liczebno¶ci próby
– minimalna liczebno¶æ próby zapewniaj±ca po¿±dan± precyzjê szacunku; badanie wstêpne - Koncepcja testowania hipotez statystycznych
- Badania jako¶ciowe
- Losowanie warstwowe i losowanie zespo³owe
– podzia³ populacji na klasy, ze wzglêdu na przynale¿no¶æ do danego województwa, rodzaj wykonywanej dzia³alno¶ci gospodarczej etc.
– alokacja próby miêdzy warstwy, losowanie proporcjonalne
– szacowanie nieznanej liczebno¶ci populacji oraz liczebno¶ci warstw (klas) - Analiza b³êdów nielosowych
- Praktyczne aspekty badañ statystycznych
– problem braku odpowiedzi
– sposoby zbierania informacji statystycznych
– planowanie i realizacja badañ
2 sesje po 8 godzin – razem 16 godzin
Czas trwania:
Maksymalnie 25 osób - Public relationsAdresaci szkolenia
- osoby zajmuj±cy siê PR i promocj±
- osoby odpowiedzialne za komunikacjê wewnêtrzn± i zewnêtrzn± organizacji
Cel szkolenia:
Szkolenie to skierowane jest do osób odpowiedzialnych za tworzenie i realizacjê strategii public relations. Umo¿liwia ono zapoznanie siê z najnowszymi ¶wiatowymi trendami w prowadzeniu kampanii PR. Nastawione jest na przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu strategicznego planowania, organizacji i przeprowadzania kampanii PR. Uwzglêdnia nowe wykorzystanie badañ opinii publicznej, metody "szybkiej odpowiedzi" oraz ci±g³ego kontrolowania przebiegu przekazu. W szkoleniu zwracamy uwagê zarówno na problemy wewnêtrznego, jak i zewnêtrznego PR, analizujemy dzia³ania proaktywne w dotychczasowych kampaniach PR oraz dzia³ania zwi±zane z kszta³towaniem wizerunku w czasie sytuacji kryzysowej. Szczegó³owe cele szkolenia to:- przedstawienie znaczenia PR jako procesu ci±g³ego komunikowania siê ze ¶wiadomie wybranymi grupami w celu pozytywnego i trwa³ego zaistnienia w ¶wiadomo¶ci odbiorców
- udostêpnienie uczestnikom ró¿nych technik PR
- przedstawienie zasad strategicznego planowania kampanii PR
- przekazanie najnowszych trendów zwi±zanych z PR
Program szkolenia:- strategiczne planowanie kampanii PR
- przygotowywanie struktury organizacyjnej – wewnêtrzny i zewnêtrzny PR
- sposoby korzystania z badañ opinii publicznej
- tworzenie materia³ów promocyjnych
- metody bie¿±cego monitorowania skuteczno¶ci kampanii PR
- zarz±dzanie kryzysem
Czas trwania:
2 dni – 16 godzin
Wielko¶æ grupy:
6 – 16 osób - Skuteczny plan marketingowyCel szkolenia:
- Zaznajomienie uczestników szkolenia z zasadami tworzenia planu marketingowego
- Ustalenie schematu tworzenia planu marketingowego
- Zastosowanie planu do bie¿±cych i strategicznych dzia³añ firmy
- Prze¶ledzenie opisanego planem procesu zarz±dzania projektem marketingowym od pomys³u do wypracowania zysków
Adresaci szkolenia:- Pracownicy dzia³ów marketingu i sprzeda¿y
- Osoby zarz±dzaj±ce projektami, project managers
- Kierownicy zespo³ów w dzia³ach marketingu
- Prywatni przedsiêbiorcy, small – business
- Pracownicy dzia³u handlu
Program szkolenia:- Podstawowe za³o¿enia planu marketingowego
- Analiza sytuacji
- analiza wyników historycznych lub porównywalnych
- screening rynku
- produkt, us³uga, firma
- analiza ¼róde³ warto¶ci
- Wykorzystanie i analiza badañ marketingowych
- Segmentacja rynku
- definiowanie grup docelowych (kryteria funkcjonalne i behawioralne)
- okre¶lanie segmentów g³ównych i pobocznych
- metody docierania do wybranych grup
- Metody portfelowe – analiza dynamiczna
- macierz BCG
- macierz McKinsey
- inne narzêdzia analizy portfelowej
- Ustalanie celów i metody planowania
- pozyskanie informacji do planu marketingu
- elementy planowania operacyjnego
- techniki zarz±dzania projektem
- Harmonogramy
- Prognozowanie wyników
- opracowanie planu marketingowego
- Techniki prezentacji planu marketingowego
Czas trwania szkolenia: 2 dni – 16 godzin
Wielko¶æ grupy: 6-16 osób - Rynek kapita³owy i inwestycje
Cel szkolenia:
Przedstawienie zagadnieñ rynku kapita³owego i mechanizmów rz±dz±cych tym rynkiem w kontek¶cie ewolucji i globalizacji rynków kapita³owych, a tak¿e kwestii zwi±zanych z podejmowaniem decyzji inwestycyjnych.Adresaci szkolenia:
Osoby zainteresowane poznaniem zagadnieñ zwi±zanych z ewolucj± rynku kapita³owego i podejmowaniem decyzji inwestycyjnych.Program szkolenia:
Dzieñ pierwszy (6h):
- Struktura i zadania rynku kapita³owego (45’)
- rynek kapita³owy jako segment rynku finansowego
- podzia³ rynku kapita³owego
- zadania rynku kapita³owego w gospodarce kraju
- Ewolucja rynku kapita³owego (45’)
- integracja gie³d na poziomie krajowym
- integracja gie³d na poziomie miêdzynarodowym
- rozwój alternatywnych platform obrotu
- demutualizacja gie³d
- implikacje regulacyjne
- nowa formu³a tworzenia regulacji dot. rynku kapita³owego w ramach UE
- Zmiany na rynku kapita³owym wynikaj±ce z cz³onkostwa w UE (60’)
- najwa¿niejsze regulacje UE dotycz±ce rynku kapita³owego
- wp³yw przyst±pienia Polski do UE na polski rynek kapita³owy
- Polski rynek kapita³owy na tle rynków zagranicznych (60’)
- charakterystyczne cechy jako¶ciowe polskiego rynku kapita³owego
- porównanie rozmiarów rynku polskiego i rynków zagranicznych
- Koszty i korzy¶ci regulacji (60’)
- potencjalne korzy¶ci wynikaj±ce z regulacji
- koszty zwi±zane z tworzeniem i implementacj± regulacji
- przestêpstwa na rynku kapita³owym
Dzieñ drugi (6h)
- Akcja jako przedmiot obrotu na gie³dzie (30’)
- rodzaje akcji
- uprawnienia akcjonariuszy
- Funkcjonowanie spó³ki akcyjnej (60’)
- podzia³ kompetencji pomiêdzy organa spó³ki
- organizacja i przebieg WZA
- zasady ³adu korporacyjnego
- Pozyskiwanie kapita³u na rynku kapita³owym (90’)
- zasady przeprowadzania oferty publicznej
- prospekt emisyjny
- wymogi informacyjne spó³ek gie³dowych
- Fuzje i przejêcia spó³ek (90’)
- zasady nabywania znacznych pakietów akcji
- ochrona akcjonariuszy mniejszo¶ciowych
- wrogie przejêcia
Dzieñ trzeci (6h)
- Zale¿no¶æ pomiêdzy zyskiem a ryzykiem (45’)
- przedstawienie dlaczego wiêkszy zysk musi siê wi±zaæ z wiêkszym ryzykiem
- praktyczne przyk³ady potwierdzaj±ce powy¿sz± zale¿no¶æ
- Podstawy matematyki finansowej (60’)
- ile trzeba zaoszczêdziæ, ¿eby ¿yæ z oszczêdno¶ci (renta wieczysta, warto¶æ pocz±tkowa renty p³atnej z do³u na przyk³adach, ¶rednia oczekiwana d³ugo¶æ ¿ycia?
- jak zaoszczêdziæ tak± kwotê (si³a procentu sk³adanego i warto¶æ przysz³a strumienia pieniêdzy na przyk³adach)?
- Instrumenty notowane na rynku kapita³owym (165’)
- akcje (5’ – przypomnienie)
- obligacje (70’)
- instrumenty pochodne (90’)
Dzieñ czwarty (6h)
- Metody podejmowania decyzji inwestycyjnych (90’)
- krótka charakterystyka analizy technicznej
- krótka charakterystyka analizy fundamentalnej
- poleganie na rekomendacjach
- alternatywne metody podejmowania decyzji inwestycyjnych
- Zarz±dzanie aktywami i fundusze inwestycyjne (90’)
- zarz±dzanie aktywami
- ró¿nice pomiêdzy funduszem otwartym a zamkniêtym
- klasyfikacja funduszy z punktu widzenia polityki inwestycyjnej
- fundusze parasolowe
- fundusze funduszy
- Psychologia inwestowania (60’)
- potrzeba strategii inwestycyjnej
- znaczenie konsekwencji
- podstawowe pu³apki psychologiczne
- Podsumowanie kursu (30’)
- pytania, rozwiewanie w±tpliwo¶ci, wskazanie mo¿liwo¶ci dalszej edukacji w dziedzinie rynku kapita³owego
Czas trwania:
24 godziny akademickie – 4 x 6 godzinWielko¶æ grupy:
max 20 osób - Struktura i zadania rynku kapita³owego (45’)
- Strategia marketingowa firmyG³ównym celem jest:
- Zaznajomienie uczestników szkolenia z podstawowymi aspektami budowania strategii marketingowej firmy
- Przedstawienie oraz utrwalenie przy wykorzystaniu æwiczeñ praktycznych zagadnieñ usprawniania dzia³añ zwi±zanych z tworzeniem i realizacj± strategii marketingowej
- Pokazanie metod planowania, stawiania celów, zarz±dzania lud¼mi w zespole, podejmowania decyzji w ró¿nych sytuacjach, tworzenia efektywnego planu projektu itp.
- Poparte æwiczeniami przedstawienie technik s³u¿±cych efektywnemu zarz±dzaniu strategi± marketingow±
- Pracowników dzia³ów marketingu
- Osób zarz±dzaj±cych projektami, project managers
- Kierowników zespo³ów w dzia³ach marketingu
Metody prowadzenia zajêæ:
Merytoryczna zawarto¶æ szkolenia bêdzie przedstawiona zarówno w formie wyk³adu przedstawiaj±cego najnowsze do¶wiadczenia w zarz±dzaniu projektami jak i warsztatów na bie¿±co weryfikuj±cych zdobyte umiejêtno¶ci. Zagadnienia te bêd± poparte przyk³adami, zadaniami oraz analiz± rzeczywistych przypadków wywodz±cych siê z ¿ycia firm. Ka¿da czê¶æ szkolenia uwieñczona zostanie pog³êbion± analiz± przypadków, zajêciami warsztatowymi lub symulacj± w trakcie której bêdzie mo¿na na bie¿±co weryfikowaæ przedstawione zagadnienia.
Plan zajêæ:- Strategia marketingowa, jej rola w dzia³alno¶ci firmy
- Strategia marketingowa a otoczenie firmy
- Cele marketingowe – zasady tworzenia i strategie realizacji
- Rola satysfakcji i zaspokajania potrzeb klientów strategii marketingowej
- Rozpoznanie klientów (indywidualnych, instytucjonalnych).
Strategie wobec klientów kluczowych. - Budowanie wizerunku firmy jako element strategii marketingowej
- Badania efektywno¶ci i skuteczno¶ci strategii marketingowej, budowa planów marketingowych
- Znaczenie czynnika ludzkiego w strategii marketingowej firmy
15 min. omówienie zagadnieñ teoretycznych, 30 min. analiza studium przypadku przez s³uchaczy, 15 min. omówienie wyników æwiczeñ i podsumowanie.
Czas trwania:
2 dni
Wielko¶æ grupy:
6-16 osob - Tworzenie i ocena biznesplanów. Warsztaty praktyczne
Cel szkolenia:
Zapoznanie uczestników szkolenia z teoretycznymi i praktycznymi aspektami przygotowywania biznesplanu dla nowego przedsiêbiorstwa lub projektu inwestycyjnego. Wykszta³cenie praktycznej umiejêtno¶ci sporz±dzania biznesplanu i oceny gotowego biznesplanu.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest kierowane do:- osób planuj±cych uruchomienie w³asnej dzia³alno¶ci gospodarczej,
- przedsiêbiorców planuj±cych rozwój dotychczasowej dzia³alno¶ci.
Program szkolenia:
Dzieñ 1
Zasady metodyczne przygotowywania biznesplanu oraz omówienie wszystkich elementów biznesplanu- Co to jest biznesplan?
- Adresaci biznesplanu i ich oczekiwania
- Wymagania wobec wykonawców biznesplanu
- Ograniczenia biznesplanu
- Funkcje biznesplanu
- Planowanie przygotowania biznesplanu
- ¬ród³a pozyskiwania informacji do biznesplanu
- dane statystyczne
- zasoby internetowe
- pisma bran¿owe
- Struktura biznesplanu – szczegó³owe omówienie
- streszczenie
- analiza zasobowa (ludzie, technologia, surowce etc.)
- analiza rynku
- analiza rynku lokalnego / krajowego / europejskiego
- analiza piêciu si³ wg modelu konkurencyjno¶ci Portera
- strategie marketingowe
- strategia produktowa
- strategia cenowa
- strategia dystrybucji
- strategia promocji i reklamy
- analiza SWOT i strategie konkurencji
- Przyk³adowe spisy tre¶ci biznesplanów nowej firmy i nowego przedsiêwziêcia
Rodzaj zajêæ: wyk³ad, konwersatorium i æwiczenia (na przyk³adzie biznesplanu pt. Zakup stacji paliw p³ynnych lub innego) z analizy SWOT, analizy 5 si³ Portera
Dzieñ 2
Plan finansowy i ocena op³acalno¶ci biznesplanu- Sporz±dzanie sprawozdañ finansowych i innych tabel finansowych
- sprzeda¿
- koszty
- nak³ady i amortyzacja
- zapotrzebowanie na kapita³ obrotowy
- rachunek zysków i strat
- rachunek przep³ywów pieniê¿nych
- bilans
- ksiêgowe a inwestycyjne przep³ywy pieniê¿ne
- ¬ród³a finansowania nowego i istniej±cego biznesu oraz kalkulacja stopy dyskontowej
- ¶rodki w³asne (zysk netto, amortyzacja, kapita³ w³asny, anio³ biznesu, venture capital)
- kapita³y obce (po¿yczka, kredyt bankowy, leasing)
- Ocena op³acalno¶ci przedsiêwziêcia i analiza wra¿liwo¶ci
- analiza wska¼ników finansowych
- próg rentowno¶ci (BEP)
- mierniki op³acalno¶ci biznesplanów
- mierniki proste (prosty okres zwrotu, ksiêgowa stopa zwrotu, ROI, ROE)
- mierniki dyskontowe (NPV – warto¶æ zaktualizowana netto, IRR – wewnêtrzna stopa zwrotu, DPP – zdyskontowany okres zwrotu)
- Analizy koñcowe biznesplanów
- analiza scenariuszy
- analiza wra¿liwo¶ci
Dzieñ 3
Warsztat – uczestnicy szkolenia pracuj± w kilkuosobowych grupach nad biznesplanami przy aktywnej pomocy prowadz±cych.- Praca w grupach:
- pomys³
- analiza rynku
- analiza 5 si³ konkurencyjno¶ci analiza SWOTprognoza rachunku zysków i strat
- prognoza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
- kalkulacja op³acalno¶ci biznesplanów
- Prezentacja wybranych biznesplanów
Czas trwania: 3 dni
Wielko¶æ grupy: ok. 20 osób - Tworzenie korespondencji biznesowejCel szkolenia:
- Podniesienie efektywno¶ci tworzenia korespondencji biznesowej: listów, listów elektronicznych, ofert handlowych
- Wypracowanie efektywnych szablonów korespondencji handlowej
- Zapoznanie uczestników z zasadami tworzenie korespondencji biznesowej
Adresaci szkolenia:
Szkolenie to przeznaczone jest dla osób, które w swojej pracy zawodowej spotykaj± siê z konieczno¶ci± tworzenia korespondencji biznesowej i chc± podnie¶æ jej efektywno¶æ. W trakcie warsztatów przeprowadzane s± æwiczenia dotycz±ce pisania listów biznesowych, korespondencji elektronicznej, generowania ofert handlowych. Uczestnicy maj± mo¿liwo¶æ porównania u¿ywanych przez siebie schematów z wzorcami przedstawianymi przez trenera. Trener dodatkowo przekazuje uczestnikom wiele wskazówek, które przyczyniaj± siê do tego, ¿e korespondencja rzeczywi¶cie ma szanse zostaæ przeczytana przez adresata oraz ma szanse wyzwoliæ w nim po¿±dan± aktywno¶æ.Adresaci szkolenia to:
- Osoby na stanowiskach wykonawczych i mened¿erskich
- Osoby odpowiedzialne za utrzymywanie korespondencji z klientami i wspó³pracownikami firmy
- Osoby tworz±ce oferty handlowe
Program szkolenia:
- List biznesowy – 3 h
- Podstawowe zasady i schematy
- Przyk³ady i æwiczenia
- Korespondencja elektroniczna – efektywny e-mail – 2 h
- Podstawowe zasady
- Struktura e-maila
- 12 sposób podnosz±cych efektywno¶æ korespondencji elektronicznej
- Æwiczenia
- Oferta handlowa – 3 h
- Podstawowe zasady
- Szablony ofert handlowych
- Struktura oferty
- Odpowiadanie na zapytanie ofertowe
- Przyk³ady i æwiczenia
Dyskusje grupowe, analizy przypadków, æwiczenia
Czas trwania:
1 dzieñ – 8 godzin
Wielko¶æ grupy
6 – 16 osób - Tworzenie reklam prasowych oraz broszur WWW
Cel szkolenia:
- Wskazanie kluczowych uwarunkowañ skutecznej reklamy prasowej
- Rozwiniêcie umiejêtno¶ci tworzenia i analizy reklamy prasowej
Pracownicy dzia³ów marketingu tworz±cy reklamy prasoweProgram szkolenia:
- Czynniki wp³ywaj±ce na zapamiêtanie przekazu a zasady tworzenia przekazów
- Slogan jako kluczowy konstans reklamowy
- slogan a atrybuty marki
- slogan a cele reklamy
- zasady tworzenia sloganu
- Struktura reklamy prasowej
- Zasady tworzenia poszczególnych elementów reklamy prasowej
- Tekst reklamy
- styl tekstu reklamy
- typografia – jak poprawnie wykorzystaæ kroje pisma
- Layout – projekt uk³adu graficznego
- Percepcja wzrokowa – podstawowe prawa
- Regu³y projektowania
- optyczny punkt równowagi a punkt geometryczny
- wybór elementów przyci±gaj±cych uwagê
- umiejscowienie logotypu, tekstu, obrazów wzglêdem siebie
- dobór kolorów
- Podsumowanie – analiza najlepszych i najgorszych reklam
Czas trwania:
1 dzieñ
Wielko¶æ grupy:
Do 20 osób - Wprowadzenie do rachunkowo¶ci finansowej i zarz±dczejCel szkolenia:
Celem szkolenia jest zaprezentowanie trzech g³ównych elementów sprawozdania finansowego przedsiêbiorstwa, tj. bilansu, rachunku wyników oraz rachunku przep³ywów pieniê¿nych oraz na ich podstawie przeprowadzenie analizy kondycji ekonomiczno-finansowej przedsiêbiorstwa. Celem drugiej czê¶ci szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi rachunkami wykorzystywanymi w rachunkowo¶ci zarz±dczej.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do s³uchaczy, którzy chc± nauczyæ siê w³a¶ciwie "czytaæ" sprawozdanie finansowe spó³ki i na jego podstawie móc oceniæ jej kondycjê ekonomiczno-finansow±, jak równie¿ zapoznaæ siê z podstawowymi rachunkami wykorzystywanymi w rachunkowo¶ci zarz±dczej przedsiêbiorstwa.
Program szkolenia:
I. Wprowadzenie do rachunkowo¶ci finansowej
- Standardy sprawozdawczo¶ci finansowej
- Sprawozdanie finansowe:
- bilans
- rachunek zysków i strat
- rachunek przep³ywów pieniê¿nych.
- Case study – analiza kondycji ekonomiczno-finansowej przedsiêbiorstwa.
II. Wprowadzenie do rachunkowo¶ci zarz±dczej
- Rachunek kalkulacyjny kosztów.
- Rachunek kosztów bezpo¶rednich.
- Rachunek inwestycyjny.
- Analiza progu rentowno¶ci.
- Analiza wra¿liwo¶ci zysku.
Czas trwania:
2 dni
Wielko¶æ grupy:
ok. 20 osób - Zarz±dzanie strategiczne przedsiêbiorstwem
Cel szkolenia:
Zaznajomienie s³uchaczy ze specyfik± i rol± strategii w zarz±dzaniu, reorientacja na zadania strategiczne przedsiêbiorstwa
Adresaci szkolenia:
Naczelne kierownictwo ¶rednich i du¿ych przedsiêbiorstw.
Program szkolenia:
- Rola strategii w zarz±dzaniu
- poziomy zarz±dzania
- my¶lenie strategiczne
- sylwetka strategicznego mened¿era
- Znaczenie analizy strategicznej w zarz±dzaniu firm±
- metody analizy makrootoczenia
- metody analizy sektorowej
- analiza SWOT
- Budowa strategii zarz±dzania w oparciu o wykorzystanie przewag konkurencyjnych
- rodzaje strategii dzia³ania
- metody opracowania strategii
- biznes plan jako element budowy strategii
- Finansowe aspekty analizy strategicznej
- analiza rentowno¶ci
- próg rentowno¶ci
- ryzyko finansowe i operacyjne
- koszt u¿ycia kapita³u
- Analiza rentowno¶ci projektów inwestycyjnych
- rola czynnika zmiany warto¶ci kapita³u w czasie
- warto¶æ aktualna netto
- wewnêtrzna stopa zwrotu
10-15 godzin
Wielko¶æ grupy:
do 20 osób - Rola strategii w zarz±dzaniu
- Zarz±dzanie warto¶ci± klienta
Cel szkolenia:
- zdobycie wiedzy z zakresu podej¶cia do klienta jako kapita³u przedsiêbiorstwa generuj±cego wp³ywy, rekomendacje oraz informacje;
- zdobycie umiejêtno¶ci pomiaru warto¶ci klientów;
- zdobycie wiedzy z zakresu konkurowania warto¶ciami dla klientów;
- zdobycie wiedzy w zakresie zarz±dzania wiedz± o kliencie;
- zdobycie umiejêtno¶ci identyfikacji najcenniejszych klientów poprzez analizê RFM;
- zdobycie wiedzy z zakresu budowania satysfakcji klientów i lojalno¶ci;
- zdobycie umiejêtno¶ci formu³owania strategii wzrostu warto¶ci klientów;
- zdobycie umiejêtno¶ci zarz±dzania relacjami z klientami z wykorzystaniem internetu;
Szkolenie skierowane jest do pracowników ró¿nych dzia³ów: marketingu, obs³ugi klienta i sprzeda¿y, a tak¿e do osób zarz±dzaj±cych zainteresowanych podnoszeniem warto¶ci i konkurencyjno¶ci firm dzia³aj±cych zarówno na rynku dóbr biznesowych, jak i konsumpcyjnych.
Program szkolenia:
Szkolenie zostanie poprowadzone w formie seminarium z licznymi studiami przypadków i æwiczeniami.
- Klient jako kapita³ przedsiêbiorstwa
- Orientacja na zindywidualizowane relacje z klientami
- Marketing relacyjny vs. marketing transakcyjny
- Cykl ¿ycia klienta w firmie
- Mierniki oceny warto¶ci klienta dla firmy
- Warto¶æ ¿yciowa klienta, kapita³ klienta, ARPU
- Metody pomiaru rentowno¶ci klienta
- Analiza kosztów klienta
- Æwiczenie: Pomiar warto¶ci ¿yciowej klienta
- Konkurowanie warto¶ciami dla klientów
- Analiza potrzeb klientów i warto¶ci oferowanych klientom
- Komunikowanie warto¶ci klientom
- Analiza ryzyk klienta
- Analiza luk warto¶ci
- Strategia b³êkitnego oceanu
- Æwiczenie: strategie konkurowania warto¶ciami dla klienta
- Zarz±dzanie wiedz± o klientach
- ¬ród³a pozyskiwania wiedzy o klientach
- Rodzaje wiedzy o klientach
- Analiza RFM (recency, frequency, monetary value) jako metoda identyfikacji najcenniejszych klientów
- Æwiczenie: identyfikacja najcenniejszych klientów poprzez analizê RFM
- Modele budowy satysfakcji i lojalno¶ci klientów
- Wspó³czesne rozumienie satysfakcji i lojalno¶ci
- Modele satysfakcji i lojalno¶ci klientów
- Sposoby pomiaru satysfakcji i lojalno¶ci klientów
- Wspó³zale¿no¶ci miêdzy satysfakcj±, lojalno¶ci± a rentowno¶ci± klientów
- Æwiczenie: Budowa modelu satysfakcji i lojalno¶ci klientów
- Segmentacja portfela klientów
- Nowoczesne kryteria segmentacji portfela klientów
- Warunki udanej segmentacji klientów
- Segmentacja podstaw± wzrostu warto¶ci klientów
- Strategie wzrostu warto¶ci klientów
- Sposoby budowy warto¶ci klienta klientów
- Obs³uga klienta jako generator warto¶ci klienta
- Lojalno¶æ klienta jako generator warto¶ci klienta
- Sprzeda¿ dodatkowa jako generator warto¶ci klienta
- Æwiczenie: Strategie ukierunkowane na wzrost warto¶ci klientów
- Wykorzystanie internetu w zarz±dzaniu relacjami z klientami
- Warto¶ci dostarczane klientom przez internet
- Pozyskiwanie klientów przez internet
- Wykorzystanie Internetu w obs³udze klientów
- Budowa lojalno¶ci klientów z wykorzystaniem internetu
- Zdobywanie wiedzy o klientach z wykorzystaniem internetu
- Æwiczenie: Zastosowanie internetu w relacjach z klientami
2 dni
Wielko¶æ grupy:
do 15 osób - Zarz±dzanie warto¶ci± przedsiêbiorstwaCel szkolenia:
Zaznajomienie z nowoczesnymi koncepcjami i trendami w zarz±dzaniu na przyk³adzie zarz±dzania warto¶ci± firmy. Przy omawianiu poszczególnych zagadnieñ wyk³adowca bazuje na dotychczasowej wiedzy studentów, zdobytej podczas studiowania takich przedmiotów jak analiza strategiczna, marketing i zarz±dzanie finansami. Zajêcia mog± mieæ charakter interaktywny, seminarium, konwersatorium .
Adresaci szkolenia:
Pracownicy wy¿szego i ¶redniego szczebla zarz±dzania w przedsiêbiorstwach z ró¿nych bran¿
Program szkolenia:
- Zakres i znaczenie koncepcji zarz±dzania warto¶ci± przedsiêbiorstwa
- Analiza warunków funkcjonowania przedsiêbiorstwa,
- Potrzeba nowego spojrzenia na przedsiêbiorstwo,
- Zasady koncepcji zarz±dzania warto¶ci±
- Metody wyceny przedsiêbiorstwa
- Metoda bilansowa,
- Metoda oparta na wykorzystaniu cash – flow
- Metody mieszane
- Wady i zalety poszczególnych metod wyceny
- Zarz±dzanie mark± firmy
- Pojêcie i rola marki,
- Przyk³ady wykorzystania strategii kszta³towania marki,
- Wp³yw marki na warto¶æ przedsiêbiorstwa.
- Przekszta³cenia strukturalne na rynku
- Procesy koncentracji kapita³u,
- Alianse strategiczne,
- Nowoczesne strategie oszczêdno¶ciowe,
- Zasady tworzenia strategii funkcjonowania przedsiêbiorstwa
- Restrukturyzacja przedsiêbiorstwa
- Pojêcie i obszary restrukturyzacji
- Restrukturyzacja jako strategia przetrwania przedsiêbiorstwa,
- Rodzaje i metody restrukturyzacji
- Czynnik ludzki w procesie restrukturyzacji.
Czas trwania:
15 godzin
Wielko¶æ grupy:
15-20 osób - Zakres i znaczenie koncepcji zarz±dzania warto¶ci± przedsiêbiorstwa
- Zarz±dzanie wiedz± w organizacji w warunkach nowej gospodarkiCel szkolenia:
W nowych warunkach spo³eczno-gospodarczych, gdy o pozycji na rynku decyduje zdolno¶æ do antycypowania przysz³ej sytuacji konkurencyjnej, wiedza staje siê gnomem organizacji – tak jak zapis DNA decyduje o cechach osobowo¶ci, mo¿liwo¶ciach cz³owieka, tak te¿ wiedza organizacji oraz jej cz³onków okre¶la jej kszta³t w przysz³o¶ci.
Celem szkolenia jest zwrócenie uwagi uczestników na istotne trendy i procesy spo³eczne i gospodarcze, którym poddawane s± wspó³czesne przedsiêbiorstwa a tak¿e zaproponowanie wybranych metod i narzêdzi zarz±dzania pozwalaj±cych osi±gn±æ przewagê konkurencyjn± na rynku. Uczestnicy szkolenia pozyskaj± wiedzê pozwalaj±c± im przygotowaæ strategiê i program zarz±dzania wiedz± w swojej firmie.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla mened¿erów zajmuj±cych siê w swoich firmach g³ównie nakre¶laniem kierunku rozwoju, przygotowywaniem strategii, rozwojem pracowników, wdra¿aniem rozwi±zañ nakierowanych na wzrost efektywno¶ci organizacji.
Program szkolenia:
- Nowe warunki – nowe wyzwania. Procesy spo³eczno gospodarcze determinuj±ce zmiany w zarz±dzaniu organizacjami (hiperkonkurencja, wzrost znaczenia i warto¶ci czynników niematerialnych, globalizacja, presja na innowacje, dynamiczny rozwój IT, …).
- Od przedsiêbiorstwa wytwórczego w kierunku przedsiêbiorstwa wiedzy – punkty krytyczne dla nowego podej¶cia do zarz±dzania.
- Wiedza w organizacji – czym chcemy zarz±dzaæ?
- Rodzaje wiedzy w organizacji.
- Znaczenie wiedzy jawnej i ukrytej.
- Problemy w zarz±dzaniu ró¿nymi rodzajami wiedzy.
- Ocena potencja³u organizacji w kontek¶cie zarz±dzania wiedz±.
- Audyt zarz±dzania wiedz±.
- Identyfikacja luk wiedzy.
- Zarz±dzanie wiedz± w s³u¿bie walki o klienta – relacja zarz±dzania wiedz± do strategii biznesowej firmy.
- Cele zarz±dzania wiedz±.
- Czynniki, jakie nale¿y uwzglêdniæ, formu³uj±c strategiê zarz±dzania wiedz±.
- Podstawowe elementy strategii zarz±dzania wiedz±.
- System zarz±dzania wiedz± w organizacji.
- Wymiary zarz±dzania wiedz±
- Ludzie/Kultura.
- Technologia.
- Procesy.
- Perspektywy zarz±dzania wiedz±
- Indywidualna.
- Departamentalna (jednostki organizacyjnej).
- Organizacji.
- P³aszczyzny zarz±dzania wiedz±
- Zespo³y projektowe.
- Procesy biznesowe.
- Hierarchia organizacyjna.
- Procesy w zarz±dzaniu wiedz±
- Identyfikacja
- Pozyskiwanie
- Tworzenie
- Przekazywanie
- Wykorzystywanie
- Retencja
- Mapa rozwi±zañ (narzêdzi technologicznych i organizacyjnych) wspieraj±cych zarz±dzanie wiedz±.
- Wymiary zarz±dzania wiedz±
- Wdra¿anie strategii zarz±dzania wiedz± w organizacji:
- Etap I – inicjacja.
- Etap II – analiza istniej±cego systemu.
- Etap III – projektowanie i rozwój systemu zarz±dzania wiedz±.
- Etap IV – wdro¿enie.
- Etap V – ocena wyników.
- Wiedza a dzia³anie – najczêstsze problemy w zarz±dzaniu wiedz±.
- Wiedza o wiedzy – "biblie" i "guru" zarz±dzania wiedz±, do których warto siê zwróciæ.
- Szkolenie … i co dalej, czyli "od czego zacz±æ w poniedzia³ek?"
Czas trwania szkolenia:
2 dni
Wielko¶æ grupy:
15 osób - Zarz±dzanie zespo³em sprzeda¿owym
Cele szkolenia:
Wymagania stawiane przed mened¿erami zwi±zanymi ze sprzeda¿± zwykle dotycz± bardzo kompleksowej i usystematyzowanej wiedzy dotycz±cej nie tylko rynku, ale tak¿e psychologii i socjologii. Z³o¿ono¶æ zagadnienia wymaga ci±g³ego pog³êbiania wiedzy dotycz±cej tematu. Przegl±danie periodyków, analizowanie przypadków podobnych, rynku i konkurencji jest dla tych osób zadaniem karko³omnym, jako, ¿e bie¿±ce zarz±dzanie sprzeda¿± jest zajêciem na tyle absorbuj±cym, ¿e zwykle nie ma na on to czasu. W trakcie spotkania zostanie przedstawiony przegl±d zaawansowanych metod i szerokich do¶wiadczeñ wspomagaj±cych zarz±dzanie zespo³em sprzeda¿owym i czasem.
Adresaci szkolenia:Mened¿erowie dzia³ów sprzeda¿y, mened¿erowie ds. wsparcia sprzeda¿y, mened¿erowie ds. rozwoju sprzeda¿y, kadra zarz±dzaj±ca, key account mened¿erowie, sales mened¿erowie
Program szkolenia:
Szkolenie sk³ada siê z modu³ów po¶wiêconych ró¿nym aspektom zarz±dzania zespo³em sprzeda¿owym (ze szczególnym uwzglêdnieniem zarz±dzania zespo³em sprzeda¿y w terenie) oraz zarz±dzania czasem. Wszystkie bloki opieraj± siê na analizie autentycznych przypadków, case studies i æwiczeniach praktycznych.
W czê¶ci po¶wiêconej zarz±dzaniu zespo³em handlowym, prezentowane jest podej¶cie zarówno od strony poszczególnych handlowców, ich motywacji i satysfakcji z pracy jak równie¿ przedstawione zostanie kompleksowe ujêcie od momentu planowania zatrudnienia, przez selekcjê i rekrutacjê po kontrolê i ocenê s³u¿b sprzeda¿y – ze szczególnym uwzglêdnieniem pracy w terenie.
W czê¶ci po¶wiêconej zarz±dzaniu czasem, przedstawione i przeæwiczone zostan± techniki ustalania priorytetów, okre¶lania i nazwania spowalniaczy i w±skich garde³ w pracy, wraz z analiz± metod przezwyciê¿ania tych barier.
Dzieñ 1
- Okre¶lenie potrzeb dzia³u sprzeda¿y – dyskusja, case study, æwiczenia
- Zespó³ handlowy i zarz±dzanie zespo³em – dyskusja, case study, æwiczenia, analiza najlepszych praktyk
- Koordynacja prac zespo³u
- Role w zespole
- Techniki zarz±dzania zespo³em
- Planowanie i dobór handlowców – dyskusja, case study, æwiczenia
- planowanie zapotrzebowania na poszczególnych pracowników s³u¿b sprzeda¿y
- rekrutacja i selekcja (wewnêtrzna, zewnêtrzna, assesment center)
- Rozwój pracowników – dyskusja, case study, æwiczenia, analiza najlepszych praktyk
- coaching, mentoring i zarz±dzanie – jak znale¼æ na to czas
- ocena potencja³u, adaptacja i rozwój indywidualny handlowców
Dzieñ 2
- Ustalanie celów, planowanie i realizacja planów w dziale sprzeda¿y – dyskusja, case study, æwiczenia, analiza najlepszych praktyk
- Zasady ustalania celów
- Delegacja uprawnieñ w dziale sprzeda¿y
- Planowanie i rozliczanie planu
- Motywowanie s³u¿b sprzeda¿y – dyskusja, case study, æwiczenia, analiza najlepszych praktyk
- wynagradzanie pracowników oraz ogólne koncepcje i systemy motywacji
- badanie satysfakcji handlowców
- Ocena i kontrola w dziale sprzeda¿y – dyskusja, case study, æwiczenia, analiza najlepszych praktyk
- analiza i warto¶ciowanie pracy w dziale sprzeda¿y
- ustalanie ró¿nic w p³acach zasadniczych dla funkcji realizowanych w dziale sprzeda¿y
- ocenianie pracowników
- feedback – komunikacja z pracownikami
- Zarz±dzanie czasem pracy (swoim i innych) – dyskusja, case study, æwiczenia, analiza najlepszych praktyk
- okre¶lanie barier w planowaniu czasu prac
- ustalanie priorytetów
- przezwyciê¿anie w±skich garde³ i spowalniaczy
Czas trwania: 2 dni – 16 godzin akademickich
Wielko¶æ grupy: 6-15 osób
- Zasady nowoczesnego marketingu w firmieCele szkolenia:
Szkolenie ma na celu przygotowanie do zarz±dzania dzia³alno¶ci± marketingow± w firmie, konstruowania strategii marketingowej produktów i marek, strategii promocji, produktu i sprzeda¿y.
Adresaci szkolenia:
Mened¿erowie marketingu osoby odpowiedzialne za sprzeda¿ i marketing w firmie, wy¿sza kadra mened¿erska
Program szkolenia:
Warsztat prowadzony jest ze szczególnym uwzglêdnieniem metod interaktywnych, z wykorzystaniem analiz przypadków i symulacji. W trakcie zajêæ, uczestnicy rozwi±zuj± zadane problemy, podejmuj± decyzje, proponuj± dzia³ania i obieraj± kierunki dzia³añ.
Szkolenie sk³ada siê z 5 modu³ów. W ka¿dym module, po czê¶ci teoretycznej nastêpuje analiza praktyczna, w proporcji ok. 20% wprowadzenie 80% analizy praktyczne.
- Wprowadzenie:
- zasady marketingu, elementy marketingu,
- zarz±dzanie marketingowe, zarz±dzanie marketingiem.
- Analiza otoczenia i produktu:
- analiza otoczenia dalszego (CASE, PEST),
- poszerzona analiza SWOT (poszukiwanie determinant sukcesu, punktowa analiza konkurencji itd.),
- identyfikacja konkurentów,
- badania marketingowe.
- Analiza segmentów:
- segmentacja rynku – potrzeby i motywacje klientów,
- podejmowanie dzia³añ w segmencie.
- Zarz±dzanie produktami:
- analiza cyklu ¿ycia,
- metody portfelowe – zarz±dzanie portfelem produktów (BCG, McKinsey i in.),
- strategie cenowe.
- Komunikacja i promocja:
- strategie i zasady promocji,
- elementy i metody komunikacji,
- kampanie reklamowe,
- organizacja i koszty promocji.
Czas trwania:
2 dni
Wielko¶æ grupy:
6-16 osób - Wprowadzenie: