Kursy rozwoju osobistego
- Efektywna komunikacja z klientemCel szkolenia:
- Wykszta³cenie umiejêtno¶ci elastycznego reagowania na potrzeby klienta
- Zapoznanie z technikami wywierania wp³ywu na klienta
- Nabycie umiejêtno¶ci zdobywania zaufania klientów
- Przeæwiczenie ró¿nych sytuacji, w których konieczny jest kontakt pracownika z klientem
Adresaci szkolenia:
- osoby maj±ce bezpo¶redni kontakt z klientem
Program szkolenia:
- Techniki argumentacji i perswazji – æwiczenia
- Umiejêtno¶æ budowania swojego autorytetu odwo³uj±c siê procedur
- Umiejêtno¶æ udowodnienia w³asnej kompetencji
- Uwypuklenie i wykorzystanie sprzeczno¶ci w argumentacji oponenta
- Umiejêtno¶æ odpierania zarzutów
- Odwo³ywanie siê do emocji w celu podparcia argumentów racjonalnych
- Struktura rozmowy i spotkania z klientem – æwiczenia
- Pierwsze wra¿enie – budowanie wiarygodno¶ci i w³asnej kompetencji
- Szybka reakcja – techniki odpierania zarzutów, odpowiadania na trudne pytania
- Poszukiwanie wskazówek – odczytywanie sygna³ów
- Kontrolowanie emocji w³asnych i partnera
- Pozytywne zakoñczenie
- Techniki zadawania pytañ i aktywnego s³uchania
- pytania zamkniête, otwarte, empatyczne, d±¿±ca do ujawnienia potrzeb jawnych i ukrytych – æwiczenia
- Æwiczenia warsztatowe (symulacje) z kamer±
- przeprowadzanie rozmów telefonicznych i spotkañ z klientami
Czas trwania:
2 dni
Wielko¶æ grupy:
6-12 osób - Kierowanie zespo³emCel szkolenia:
Podstawowym celem szkolenia jest analiza potencja³u zespo³u w celu jego optymalnego wykorzystania. Istnieje szereg regu³ zarz±dzania zespo³ami, które znacz±co ró¿ni± siê od zasad zarz±dzania organizacj±. Zwykle jednak istnieje ogromna pokusa by ju¿ znane zasady kierowania firm± w sposób prosty prze³o¿yæ na zespó³. Postêpowanie takie znacz±co ogranicza kreatywno¶æ i du¿± czê¶æ tych zagadnieñ, które zespó³ wnosi do ka¿dej firmy.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy wszystkich dzia³ów i szczebli
Program szkolenia:
Projekty i zespo³y wydaj± siê byæ przysz³o¶ci± ka¿dej organizacji. St±d powstaje konieczno¶æ poznania dynamiki zespo³ów, skutecznego nimi zarz±dzania oraz wykorzystywania ich potencja³u. W trakcie szkolenia zostan± przedstawione kompleksowo zagadnienia z dziedzin zwi±zanych z szeroko rozumianym zarz±dzaniem zespo³ami.
- Grupa a zespó³
- definicja grupy i zespo³u
- dlaczego zespó³
- Mechanizmy dzia³ania zespo³u
- Funkcje celu zespo³owego
- Role zespo³owe
- Normy i cele – wzajemna korelacja
- Konformi¶ci i buntownicy
- Struktury nieformalne, przechodzenie zespo³u w grupê
- Znaczenie spójno¶ci zespo³u
- Konflikt
- Przep³yw informacji w zespole
- Wzajemne zaufanie i wspó³dzia³ania
- Relacje zespo³u z otoczeniem (inne zespo³y, jednostki, organizacja)
- Tworzenie efektywnego zespo³u
- Rola oczekiwana, wype³niana, postrzegana, rzeczywista
- Kto siê nadaje do pracy w zespole
- Odpowiedni dobór cz³onków zespo³u do zadañ
- Wspó³dzia³anie i efekt synergii
- Tworzenie klimatu dla zaanga¿owania w realizacjê celu
- Dynamika zespo³u – kooperacja i rywalizacja
- Motywowanie zespo³u
- Jak motywowaæ – ujêcie ogólne
- Bod¼ce i ich stosowanie
- Karanie, nagradzanie, sprawiedliwo¶æ
- Umiejêtne stosowanie nagród
- Wp³yw kultury organizacyjnej na zachowania wewn±trz zespo³u
- Tworzenie odpowiedniego klimatu w organizacji do dzia³ania zespo³u
- Na czym zale¿y cz³onkom zespo³u
- Atrakcyjno¶æ roli
- Kierownik zespo³u
- Mened¿er w organizacji
- Szczególna rola szefa w zespole
- Zarz±dzanie zespo³em
- Wykorzystanie potencja³u zespo³u
Czas trwania:
2 dni – 16 godzin
Wielko¶æ grupy:
6-16 osób - Grupa a zespó³
- Negocjacje i rozwi±zywanie konfliktów
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przekazanie umiejêtno¶ci skutecznego prowadzenia negocjacji oraz rozwi±zywania konfliktów. Uczestnicy szkolenia zdobywaj± wiedzê na temat technik negocjacyjnych i sposobów radzenia sobie z trudnymi partnerami rozmów. Odbywa siê to podczas licznych æwiczeñ, symulacji, które pozwalaj± uczestnikom na wypróbowanie wiêkszo¶ci poznawanych technik. Szkolenie ma tak¿e na celu przedstawienie kolejnych faz konfliktu oraz zaprezentowanie kilku sposobów wychodzenia z sytuacji spornych. Jest ono oferowane w dwóch wariantach – skierowane do firm i organizacji gospodarczych, gdzie akcenty s± tak roz³o¿one, aby maksymalnie przybli¿yæ uczestnikom specyfikê negocjacji biznesowych oraz skierowane do osób zajmuj±cych siê dzia³alno¶ci± publiczn± – w samorz±dzie terytorialnym, partii politycznej, stowarzyszeniu. W tym przypadku wiêkszy nacisk po³o¿ony jest na negocjacje koalicyjne oraz problemy samorz±dowe.
Adresaci szkolenia:- Pracownicy firm i instytucji odpowiedzialni za negocjowanie kontraktów, handlowcy
Program szkolenia:
Szkolenie sk³ada siê z czterech podstawowych modu³ów:- Poziomy konfliktu, metody rozwi±zywania konfliktów, jak podj±æ dobr± decyzjê
- Negocjacje pozycyjne: – podstawowe zasady, metody negocjacji, sposoby wychodzenia z trudnych sytuacji
- Negocjacje problemowe: – czym s± negocjacje problemowe, podstawowe zasady negocjowania, chwyty negocjacyjne;
- Rady dla negocjatorów.
Czas trwania:
2 dni – 12 do 16 godzin
Wielko¶æ grupy:
6 – 16 osób - Podstawy negocjacjiProgram szkolenia:
1. Budowanie oferty negocjacyjnej.
Klasyfikacja sk³adników oferty: sk³adniki uzale¿nione i autonomiczne. Szczegó³owo¶æ oferty pocz±tkowej, Dolna linia, BATNA, kontrakt marzeñ, hierarchia sk³adników oferty, mo¿liwe ustêpstwa w³asne. (wyk³ad 1 godzina)
Analiza sytuacji negocjacyjnych, ich sk³adniki, hierarchia i wzajemne zale¿no¶ci, np. cena i termin p³atno¶ci. (dyskusja 1 godzina)
2. Jêzyk cia³a – wa¿ne narzêdzie rozpoznania pozycji stron
Jêzyk cia³a dostarcza wielu informacji o stanie psychofizycznym partnera, a ten jest silnie uzale¿niony od jego sytuacji biznesowej czy zawodowej. Informacje ujawnione nieodpowiednim zachowaniem mog± zniweczyæ misternie przygotowywan± taktykê negocjacji opart± na zmyleniu przeciwnika. Wypowiadane s³owa mog± byæ najlepiej kontrolowane przez cz³owieka. Do¶wiadczony negocjator bêdzie skutecznie kontrolowa³ mimikê twarzy, nieco gorzej z koñczynami. S³yszy siê czasem nastêpuj±ce s³owa "wszystko sz³o dobrze, nie mog³am tylko opanowaæ dr¿enia r±k".
(film, prezentacje etiud prowadz±cego, dyskusja – 2 godziny)
3. Gry debiutowe i strategiczne.
Czym s± wybory strategiczne i taktyczne w negocjacjach? G³ówne strategie negocjacyjne, znaczenie konsekwencji strategicznej. U¿ywanie si³y w negocjacjach jako najwa¿niejszy parametr strategii. Strategie miêkkie ("na lito¶æ", "ciep³o jak z przyjacielem"), strategie bezsi³owe (neutralne) z szybkim doj¶ciem do dyskusji i pracy nad ofert±, strategie twarde (si³owe) oparte na przewadze pozycyjnej.
(wyk³ad i dyskusja 1 godzina)
4. Taktyki targu. Sytuacje jedno i wieloparametryczne (wiele zmiennych).
Taktyka sekwencyjna, zalety i wady. Regu³y kolejno¶ci negocjowania, b³êdne sekwencje. Taktyka pakietowa (elastyczne podej¶cie do oferty wielo-sk³adnikowej – wady i zalety).
(wyk³ad i dyskusja 1 godzina)
5. Taktyki argumentacyjne.
Omówienie taktyk argumentacyjnych i kryteriów ich wyboru, argumentacja jednostronna, dwustronna, argumenty silne i odwracalne, sekwencja argumentacji, zbijanie argumentów partnera).
(wyk³ad i dyskusja 1 godzina) - Profesjonalny coaching
Cele szkolenia:
- Zdobycie umiejêtno¶ci wykorzystywania coachingu w pracy z zespo³em
- Poznanie profesjonalnych metod prowadzenia coachingu
- Uzyskanie kompetencji w zakresie prawid³owego stosowania technik coachingowych
- Pozyskanie wiedzy w zakresie dopasowania formy coachingu do osób pe³ni±cych ró¿ne role w zespole
- Zastosowanie coachingu w trudnych sytuacjach
Adresaci szkolenia:
- mened¿erowie
- dyrektorzy zarz±dzaj±cy
- team liderzy
- osoby odpowiedzialne za rozwój pracowników w organizacji
- osoby maj±ce kontakt z klientem
- przedstawiciele handlowi
- doradcy zawodowi
- konsultanci
- specjali¶ci dzia³ów HR
Program szkolenia:
- Czym jest coaching
- Rola coachingu w zespole
- Metody coachingowe
- Zastosowanie coachingu – coach – coachee
- Coaching w pracy przywódcy
- Coaching podnosz±cy skuteczno¶æ i efektywno¶æ zespo³u
- Zaawansowanych umiejêtno¶ci zadawania pytañ w celu wydobycia tego, co najlepsze w zespo³ach
- Stosowanie coachingu dla ustalania celów, planów, rozwoju zespo³ów
- Praca z warto¶ciami zespo³u
- Ró¿ne stadia zespo³u i jak sobie z nimi radziæ
- U¿ywanie psychogeografii w coachingu zespo³u
- Radzenie sobie z konfliktami w zespo³ach dziêki narzêdziom coachingowym
- Motywowanie w coachingu
- Trudne sytuacje w coachingu
- Praktyczna strona coachingu zespo³u
- Coaching w kszta³towaniu kariery zawodowej
- Coaching jako wsparcie sprzeda¿y
Metody szkoleniowe:
Metody szkoleniowe dobrane zosta³y w odniesieniu do postawionych celów i przypisane s± poszczególnym elementom proponowanego programu szkolenia. Zak³ada siê wykorzystanie nastêpuj±cych metod szkoleniowych:
- Prezentacja podstawowych za³o¿eñ w formie pokazu slajdów Power Point wraz z omówieniem, wyja¶nieniem i przedyskutowaniem kwestii problemowych;
- Dyskusja nad postawionymi problemami;
- Praca nad studiami przypadków i postawionymi zagadnieniami problemowymi;
- Symulacje, dema;
- Praca z kamer±.
Liczba uczestników:
Zak³ada siê, ¿e w grupie szkoleniowej, ze wzglêdu na postawione cele oraz mo¿liwo¶æ praktycznego przeæwiczenia kwestii problemowych, nie powinno uczestniczyæ wiêcej ni¿ 20 osób.
Czas trwania szkolenia: 16 godzin (2 dni)
- Przemawianie publiczne i autoprezentacjaOpis szkolenia:
Szkolenie to jest niezwykle pomocne dla wszystkich, którzy musz± zabieraæ g³os publicznie oraz dla osób, które maj± czêsty kontakt z mediami. Podczas wielu interaktywnych æwiczeñ uczestnicy poznaj± tajniki zwi±zane z przemawianiem, przygotowywaniem wyst±pienia. Maj± oni mo¿liwo¶æ na bie¿±co sprawdzania prezentowanych pomys³ów podczas interaktywnych æwiczeñ. Wiele z nich nagrywanych jest przy pomocy kamery, co pozwala spojrzeæ na w³asne wyst±pienie oczami publiczno¶ci. Podczas szkolenia uczestnicy zachêcani s± do eksperymentów, które pozwol± na wypracowanie w³asnego stylu prezentacji, który stanie siê pozytywnym wyró¿nikiem ka¿dego uczestnika. Szkolenie prowadzone jest w ma³ej grupie, aby maksymalnie efektywnie wykorzystaæ czas uczestników.
Cel szkolenia:- prze³amanie barier zwi±zanych z publicznymi wyst±pieniami
- zapoznanie z technikami wywierania wp³ywu na s³uchacza
- dostarczenie narzêdzi pozwalaj±cych na przyci±gniêcie uwagi odbiorców przekazu
- opanowanie umiejêtno¶ci panowania nad t³umem
- wykszta³cenie w³asnego, efektywnego stylu wyst±pieñ
Adresaci szkolenia:
osoby czêsto zabieraj±ce g³os publicznie, czêsto komunikuj±ce siê z lud¼mi
Program szkolenia:
Program szkolenia obejmuje definiowanie odbiorców wyst±pienia, wyznaczenie celu wyst±pienia, formê wyst±pienia, plan i strukturê wypowiedzi, tworzenie notatek, zdobywanie zaufania s³uchaczy, opanowanie tremy, opanowanie t³umu, odpowiadanie na pytania, mimika i gestykulacja.- Podstawowe zasady komunikacji
- Wyst±pienia publiczne – warsztaty (1)
– definiowanie audytorium techniki poprawy skuteczno¶ci przekazu
– definiowanie celu i sposobu wypowiedzi
– struktura wypowiedzi – budowanie wstêpu, rozwiniêcia i zakoñczenia - Æwiczenie z kamer± – budowanie wizerunku w³asnego lub w³asnej organizacji
- Wyst±pienia publiczne (2)
– formu³owanie tezy, konstruowanie argumentu
– mowa cia³a
– walka z trem±
– sposoby pobudzania s³uchaczy - Wyst±pienia publiczne (3)
– techniki zwiêkszania zaufania do mówcy
– zjednywanie zwolenników
– zachowania wobec t³umu
– debata - Odpowiedzi na trudne pytania
- Wywiady przed kamer± – jak prowokowaæ do dyskusji
- Wyst±pienia publiczne w mediach – radio i telewizja
Czas trwania:
2 dni – 16 godzin
Wielko¶æ grupy:
4 – 12 osób - Publiczne prezentacje – prezentacje firmy i oferty handlowejCel szkolenia:
- prze³amanie barier zwi±zanych z publicznymi prezentacjami
- zapoznanie z technikami rozpoznawania potrzeb s³uchacza i wywierania wp³ywu na niego
- dostarczenie narzêdzi pozwalaj±cych na przyci±gniêcie uwagi odbiorców przekazu
- opanowanie umiejêtno¶ci panowania nad t³umem
- wykszta³cenie w³asnego, efektywnego stylu prezentacji
Szkolenie to jest niezwykle pomocne dla wszystkich, którzy musz± zabieraæ g³os publicznie, aby zaprezentowaæ swoj± firmê lub jej ofertê handlow±. Podczas wielu interaktywnych æwiczeñ uczestnicy poznaj± tajniki zwi±zane z tworzeniem i przeprowadzaniem efektywnych prezentacji. Maj± oni mo¿liwo¶æ na bie¿±co sprawdzania prezentowanych pomys³ów. Wiele æwiczeñ nagrywanych jest przy pomocy kamery, co pozwala spojrzeæ na w³asn± prezentacjê oczami odbiorcy. Podczas szkolenia uczestnicy zachêcani s± do eksperymentów, które pozwol± na wypracowanie w³asnego stylu prezentacji, który stanie siê pozytywnym wyró¿nikiem ka¿dego uczestnika i jego firmy. Szkolenie prowadzone jest w ma³ej grupie, aby maksymalnie efektywnie wykorzystaæ czas uczestników. Adresaci szkolenia to osoby przeprowadzaj±ce prezentacje lub czêsto zabieraj±ce g³os publicznie, handlowcy i sprzedawcy, cz³onkowie zarz±dów firm, pracownicy dzia³ów PR, marketingu, rzecznicy prasowi.
Program szkolenia:
Dzieñ 1- Podstawowe zasady prezentacji – wstêp
- Publiczne prezentacje – warsztaty (1)
- definiowanie audytorium – techniki poprawy skuteczno¶ci przekazu
- definiowanie celu i sposobu wypowiedzi
- rozpoznawanie, odpowiadanie i kreowanie potrzeb odbiorców
- struktura prezentacji – budowanie wstêpu, rozwiniêcia i zakoñczenia
- Æwiczenie z kamer± – budowanie wizerunku organizacji lub jej produktów
- Publiczne prezentacje – warsztaty (2)
- formu³owanie przekazu, konstruowanie argumentu
- mowa cia³a
- walka z trem±
- sposoby aktywizowania s³uchaczy
- Multimedialne narzêdzia do tworzenia prezentacji – warsztaty
- Publiczne prezentacje – warsztaty (3)
- techniki zwiêkszania zaufania do mówcy
- zjednywanie zwolenników
- zachowania wobec t³umu
- Odpowiedzi na trudne pytania – jak radziæ sobie, gdy nie znamy odpowiedzi na pytanie – æwiczenia z kamer±
Czas trwania:
2 dni – 16 godzin
Wielko¶æ grupy:
6-16 osób - Sztuka przemawiania i wizerunek – warsztatyCel szkolenia:
- opanowanie umiejêtno¶ci publicznego przemawiania (wyst±pienia i prezentacje);
- panowanie nad emocjami i trem±;
- autoprezentacja ( wypracowanie spójnego wizerunku mówcy).
Warsztaty adresowane s± do wszystkich tych, którzy w pracy zawodowej musz± zabieraæ g³os publicznie – czy to w trakcie spotkañ biznesowych, czy te¿ podczas kontaktów z mediami.
Program warsztatów:
Jednostka dzia³a tak, by w sposób umy¶lny lub mimowolny wyraziæ siebie, a inni pozostaj± pod jej wra¿eniem. Tego typu dzia³anie jest szczególnie istotne w ¿yciu zawodowym, gdzie coraz czê¶ciej od umiejêtno¶ci w³a¶ciwego zaprezentowania siebie oraz instytucji, któr± reprezentujemy zale¿y nasz zawodowy sukces. Jednym z najwa¿niejszych aspektów autoprezentacji w nowoczesnych przedsiêbiorstwach jest sztuka mówienia, sztuka porozumiewania siê z innymi. Dlatego szkolenie, jakie Pañstwu proponujemy ma na celu, po pierwsze, uwra¿liwiæ pracowników na ten aspekt ich wizerunku, a po drugie pomóc im uczyniæ z niego atut sprzyjaj±cy nie tylko rozwojowi osobistemu, ale i dzia³aj±cy na rzecz instytucji, jak± reprezentuj±.
Sk³adaj± siê na nie nastêpuj±ce elementy:- Prezentacja poszczególnych zagadnieñ w modu³ach,
- Dyskusja moderowana,
- Studia przypadku,
- Æwiczenia praktyczne.
– Elementy wizerunku: sposoby autoprezentacji.
– Mówienie jako centralny element autoprezentacji.
– Prezentacje publiczne – jak zostaæ ¶wietnym mówc±?
– Sztuka zjednywania sobie odbiorcy, sztuka przekonywania.
– Wzbudzanie zaufania oraz wiarygodno¶æ mówcy.
– Aspekt werbalny: dobór argumentów, przyk³adów, konstruowanie
wypowiedzi (plan, zdania, s³owa).
– Aspekt niewerbalny: emisja g³osu, impostacja, gestyka, mimika.
– Jak walczyæ z trem±?
– Przygotowanie dobrej prezentacji (pomoce wizualne: paper-board, folie, power-point).
– Przygotowanie notatek – podpórki prezentacji. - Konsultacje indywidualne.
Czas trwania:
16 godzin: 2 lub 3 sesje
Liczba uczestników:
nie wiêksza ni¿ 10 osób. - Trening umiejêtno¶ci mened¿erskichProgram szkolenia
- Rola mened¿era w ¶wiecie organizacji
- mened¿er vs. przywódca
- rola przywódcy
- zadania mened¿era i oczekiwania wobec niego
- wspieranie innowacyjno¶ci
- Rozwijanie zdolno¶ci interpersonalnych
- asertywno¶æ
- negocjacje
- przemawianie i autoprezentacja
- zarz±dzanie konfliktem na ka¿dym jego poziomie
- Zarz±dzanie zespo³em
- dynamika grup
- role zespo³owe – techniki analizy
- motywowanie cz³onków zespo³u
- nastawienie i postrzeganie
- sposoby organizacji zespo³u
- Wspomaganie pracy mened¿era
- zarz±dzanie czasem – analiza i metody usprawnieñ
- cele, plany, harmonogramy – techniki tworzenia i metody wykorzystywania
- delegowanie uprawnieñ
- prowadzenie zebrañ
- techniki zarz±dzania zmian±
Metody prowadzenia szkolenia
Czas trwania w wersji standardowej- dyskusje z uczestnikami
- zadania
- analiza przypadków (case studies)
- testy psychologiczne
1 lub 2 dni – 8 lub 16 godzin - Rola mened¿era w ¶wiecie organizacji
- Twórcze rozwi±zywanie problemów i podejmowanie decyzjiCel szkolenia:
Podstawow± zasad± przy¶wiecaj±c± przy konstrukcji szkolenia by³a analiza pe³nego szeregu czasowego i wszystkich etapów podejmowania decyzji w sposób rozumiany przez uczestników szkolenia oraz porównanie tych metod z ogólnymi zasadami i przypadkami ¶wiadcz±cymi o sukcesie czyli "Best practicies". Zestawienie takie pozwoli wyeliminowaæ b³êdy, dostrzec wa¿kie a pomijane elementy oraz opracowaæ najbardziej w³a¶ciwe dla danego przypadku zachowanie. W trakcie szkolenia zostan± przedstawione oraz poddane analizie liczne przyk³ady zarówno decyzji dobrych jak i z³ych. Wysnute na tej podstawie wnioski pozwol± na lepsze zrozumienie i prze¶ledzenie procesu podejmowania decyzji zarówno indywidualnych jak i zbiorowych.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy wszystkich dzia³ów i szczebli
Program szkolenia:- Warunki podejmowania decyzji
- analiza sytuacji
- przyjmowanie za³o¿eñ
- wykorzystanie danych historycznych
- podstawowe modele
- Efektywne podejmowanie decyzji
- wybór obszaru dzia³ania
- okre¶lanie celu
- zbieranie informacji
- generowanie ró¿nych wariantów
- decyzja
- wdro¿enie i ocena
- indywidualne vs zespo³owe podejmowanie decyzji
- Rozwi±zywanie problemów
- problemy i decyzje
- zadawanie pytañ
- analiza problemów systemowych
- Kreatywne metody podejmowania decyzji
- metody kreatywnego my¶lenia
- prowadzenie sesji decyzyjnych
- rozwój zdolno¶ci twórczego my¶lenia
- twórcze my¶lenie w kierunku praktycznego zastosowania
Czas trwania:
2 dni
Wielko¶æ grupy:
6-16 osób - Warunki podejmowania decyzji
- Zarz±dzanie czasemCel szkolenia:
- Podniesienie efektywno¶ci w zarz±dzaniu czasem – efektywniejsze wykorzystywanie dnia pracy
- Zwiêkszenie efektywno¶ci planowania indywidualnego i zespo³owego
- Eliminacja z³odziei czasu
- Wypracowanie metod podniesienia efektywno¶ci pracy zespo³u
- Zapoznanie z technikami przyczyniaj±cymi siê do zaoszczêdzenia czasu pracy
Adresaci szkolenia:
Szkolenie to przeznaczone jest dla osób, które maj± problemy z zarz±dzaniem swoim czasem zawodowym i prywatnym oraz czasem grup, którymi kieruj±. Efektem tego negatywnego zjawiska jest konieczno¶æ pracy po godzinach, niemo¿no¶æ pe³nej realizacji obowi±zków, a w rezultacie stres, frustracja, a tak¿e straty finansowe. Szkolenie pozwoli na eliminacjê wielu negatywnych zjawisk, które poch³aniaj± czas zarówno z perspektywy indywidualnego pracownika, jak równie¿ zespo³ów pracowniczych. Dostarczone narzêdzia pozwol± zaoszczêdziæ czê¶æ czasu uczestników i w perspektywie podnie¶æ ich efektywno¶æ zawodow±. Szkolenie prowadzone jest bardzo interaktywny sposób, aby umo¿liwiæ uczestnikom przetestowanie proponowanych technik i narzêdzi.
Program szkolenia:- Analiza sytuacji
- Diagnoza sprawno¶ci zarz±dzania czasem
- Analiza silnych i s³abych stron uczestników w zarz±dzaniu czasem
- Budowanie motywacji wewnêtrznej
- Analiza warto¶ci pracy
- Planowanie w zarz±dzaniu czasem
- Definiowanie celów
- Planowanie – wykresy Gantta
- Ustalanie priorytetów – zasada Pareto, Analiza ABC
- Delegowanie
- Realizacja – techniki usprawnienia zarz±dzania czasem
- Analiza z³odziei czasu
- Tworzenie harmonogramów
- Planowanie dnia pracy
- Turbo-time
- Bufor czasowy
- Zasady postêpowania z dokumentami
- Rozmowy telefoniczne
- Spotkania i zebrania
- Zasady postêpowania z korespondencj± elektroniczn±
- Zarz±dzanie czasem w grupie
- Sposoby ewaluacji zarz±dzania czasem
Metody prowadzenia szkolenia
- Interaktywne symulacje
- Dyskusje grupowe
- Zadania grupowe
- Analizy przypadków
- Testy osobowo¶ciowe
Odbiorcy szkolenia
- Osoby na stanowiskach wykonawczych
- Osoby na stanowiskach mened¿erskich
Czas trwania:
2 dni – 16 godzin
Wielko¶æ grupy:
6 – 16 osób