Oferta szkoleniowa Centrum

Strona g³ówna » Szkolenia » Baza szkoleñ » Kursy rozwoju osobistego

Wydrukuj stronê   Poleæ znajomemu

Kursy rozwoju osobistego

  • Efektywna komunikacja z klientem
    Cel szkolenia:
    • Wykszta³cenie umiejêtno¶ci elastycznego reagowania na potrzeby klienta
    • Zapoznanie z technikami wywierania wp³ywu na klienta
    • Nabycie umiejêtno¶ci zdobywania zaufania klientów
    • Przeæwiczenie ró¿nych sytuacji, w których konieczny jest kontakt pracownika z klientem

    Adresaci szkolenia:

    • osoby maj±ce bezpo¶redni kontakt z klientem

    Program szkolenia:

    1. Techniki argumentacji i perswazji – æwiczenia
      • Umiejêtno¶æ budowania swojego autorytetu odwo³uj±c siê procedur
      • Umiejêtno¶æ udowodnienia w³asnej kompetencji
      • Uwypuklenie i wykorzystanie sprzeczno¶ci w argumentacji oponenta
      • Umiejêtno¶æ odpierania zarzutów
      • Odwo³ywanie siê do emocji w celu podparcia argumentów racjonalnych
    2. Struktura rozmowy i spotkania z klientem – æwiczenia
      • Pierwsze wra¿enie – budowanie wiarygodno¶ci i w³asnej kompetencji
      • Szybka reakcja – techniki odpierania zarzutów, odpowiadania na trudne pytania
      • Poszukiwanie wskazówek – odczytywanie sygna³ów
      • Kontrolowanie emocji w³asnych i partnera
      • Pozytywne zakoñczenie
    3. Techniki zadawania pytañ i aktywnego s³uchania
      • pytania zamkniête, otwarte, empatyczne, d±¿±ca do ujawnienia potrzeb jawnych i ukrytych – æwiczenia
    4. Æwiczenia warsztatowe (symulacje) z kamer±
      • przeprowadzanie rozmów telefonicznych i spotkañ z klientami

    Czas trwania:
    2 dni

    Wielko¶æ grupy:
    6-12 osób

  • Kierowanie zespo³em
    Cel szkolenia:
    Podstawowym celem szkolenia jest analiza potencja³u zespo³u w celu jego optymalnego wykorzystania. Istnieje szereg regu³ zarz±dzania zespo³ami, które znacz±co ró¿ni± siê od zasad zarz±dzania organizacj±. Zwykle jednak istnieje ogromna pokusa by ju¿ znane zasady kierowania firm± w sposób prosty prze³o¿yæ na zespó³. Postêpowanie takie znacz±co ogranicza kreatywno¶æ i du¿± czê¶æ tych zagadnieñ, które zespó³ wnosi do ka¿dej firmy.

    Adresaci szkolenia:
    Pracownicy wszystkich dzia³ów i szczebli

    Program szkolenia:
    Projekty i zespo³y wydaj± siê byæ przysz³o¶ci± ka¿dej organizacji. St±d powstaje konieczno¶æ poznania dynamiki zespo³ów, skutecznego nimi zarz±dzania oraz wykorzystywania ich potencja³u. W trakcie szkolenia zostan± przedstawione kompleksowo zagadnienia z dziedzin zwi±zanych z szeroko rozumianym zarz±dzaniem zespo³ami.

    1. Grupa a zespó³
      • definicja grupy i zespo³u
      • dlaczego zespó³
    2. Mechanizmy dzia³ania zespo³u
      • Funkcje celu zespo³owego
      • Role zespo³owe
      • Normy i cele – wzajemna korelacja
      • Konformi¶ci i buntownicy
      • Struktury nieformalne, przechodzenie zespo³u w grupê
      • Znaczenie spójno¶ci zespo³u
      • Konflikt
      • Przep³yw informacji w zespole
      • Wzajemne zaufanie i wspó³dzia³ania
      • Relacje zespo³u z otoczeniem (inne zespo³y, jednostki, organizacja)
    3. Tworzenie efektywnego zespo³u
      • Rola oczekiwana, wype³niana, postrzegana, rzeczywista
      • Kto siê nadaje do pracy w zespole
      • Odpowiedni dobór cz³onków zespo³u do zadañ
      • Wspó³dzia³anie i efekt synergii
      • Tworzenie klimatu dla zaanga¿owania w realizacjê celu
      • Dynamika zespo³u – kooperacja i rywalizacja
    4. Motywowanie zespo³u
      • Jak motywowaæ – ujêcie ogólne
      • Bod¼ce i ich stosowanie
      • Karanie, nagradzanie, sprawiedliwo¶æ
      • Umiejêtne stosowanie nagród
      • Wp³yw kultury organizacyjnej na zachowania wewn±trz zespo³u
      • Tworzenie odpowiedniego klimatu w organizacji do dzia³ania zespo³u
      • Na czym zale¿y cz³onkom zespo³u
      • Atrakcyjno¶æ roli
    5. Kierownik zespo³u
      • Mened¿er w organizacji
      • Szczególna rola szefa w zespole
      • Zarz±dzanie zespo³em
      • Wykorzystanie potencja³u zespo³u

    Czas trwania:
    2 dni – 16 godzin

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osób
  • Negocjacje i rozwi±zywanie konfliktów

    Cel szkolenia:
    Celem szkolenia jest przekazanie umiejêtno¶ci skutecznego prowadzenia negocjacji oraz rozwi±zywania konfliktów. Uczestnicy szkolenia zdobywaj± wiedzê na temat technik negocjacyjnych i sposobów radzenia sobie z trudnymi partnerami rozmów. Odbywa siê to podczas licznych æwiczeñ, symulacji, które pozwalaj± uczestnikom na wypróbowanie wiêkszo¶ci poznawanych technik. Szkolenie ma tak¿e na celu przedstawienie kolejnych faz konfliktu oraz zaprezentowanie kilku sposobów wychodzenia z sytuacji spornych. Jest ono oferowane w dwóch wariantach – skierowane do firm i organizacji gospodarczych, gdzie akcenty s± tak roz³o¿one, aby maksymalnie przybli¿yæ uczestnikom specyfikê negocjacji biznesowych oraz skierowane do osób zajmuj±cych siê dzia³alno¶ci± publiczn± – w samorz±dzie terytorialnym, partii politycznej, stowarzyszeniu. W tym przypadku wiêkszy nacisk po³o¿ony jest na negocjacje koalicyjne oraz problemy samorz±dowe.


    Adresaci szkolenia:

    • Pracownicy firm i instytucji odpowiedzialni za negocjowanie kontraktów, handlowcy

    Program szkolenia:
    Szkolenie sk³ada siê z czterech podstawowych modu³ów:
    1. Poziomy konfliktu, metody rozwi±zywania konfliktów, jak podj±æ dobr± decyzjê
    2. Negocjacje pozycyjne:
    3. – podstawowe zasady, metody negocjacji, sposoby wychodzenia z trudnych sytuacji
    4. Negocjacje problemowe:
    5. – czym s± negocjacje problemowe, podstawowe zasady negocjowania, chwyty negocjacyjne;
    6. Rady dla negocjatorów.


    Czas trwania:
    2 dni – 12 do 16 godzin 

    Wielko¶æ grupy:
    6 – 16 osób

  • Podstawy negocjacji
    Program szkolenia:

    1. Budowanie oferty negocjacyjnej.
    Klasyfikacja sk³adników oferty: sk³adniki uzale¿nione i autonomiczne. Szczegó³owo¶æ oferty pocz±tkowej, Dolna linia, BATNA, kontrakt marzeñ, hierarchia sk³adników oferty, mo¿liwe ustêpstwa w³asne. (wyk³ad 1 godzina)
    Analiza sytuacji negocjacyjnych, ich sk³adniki, hierarchia i wzajemne zale¿no¶ci, np. cena i termin p³atno¶ci. (dyskusja 1 godzina)

    2. Jêzyk cia³a – wa¿ne narzêdzie rozpoznania pozycji stron
    Jêzyk cia³a dostarcza wielu informacji o stanie psychofizycznym partnera, a ten jest silnie uzale¿niony od jego sytuacji biznesowej czy zawodowej. Informacje ujawnione nieodpowiednim zachowaniem mog± zniweczyæ misternie przygotowywan± taktykê negocjacji opart± na zmyleniu przeciwnika. Wypowiadane s³owa mog± byæ najlepiej kontrolowane przez cz³owieka. Do¶wiadczony negocjator bêdzie skutecznie kontrolowa³ mimikê twarzy, nieco gorzej z koñczynami. S³yszy siê czasem nastêpuj±ce s³owa "wszystko sz³o dobrze, nie mog³am tylko opanowaæ dr¿enia r±k".
    (film, prezentacje etiud prowadz±cego, dyskusja – 2 godziny)


    3. Gry debiutowe i strategiczne.
    Czym s± wybory strategiczne i taktyczne w negocjacjach? G³ówne strategie negocjacyjne, znaczenie konsekwencji strategicznej. U¿ywanie si³y w negocjacjach jako najwa¿niejszy parametr strategii. Strategie miêkkie ("na lito¶æ", "ciep³o jak z przyjacielem"), strategie bezsi³owe (neutralne) z szybkim doj¶ciem do dyskusji i pracy nad ofert±, strategie twarde (si³owe) oparte na przewadze pozycyjnej.
    (wyk³ad i dyskusja 1 godzina)

    4. Taktyki targu. Sytuacje jedno i wieloparametryczne (wiele zmiennych).
    Taktyka sekwencyjna, zalety i wady. Regu³y kolejno¶ci negocjowania, b³êdne sekwencje. Taktyka pakietowa (elastyczne podej¶cie do oferty wielo-sk³adnikowej – wady i zalety).
    (wyk³ad i dyskusja 1 godzina)

    5. Taktyki argumentacyjne.
    Omówienie taktyk argumentacyjnych i kryteriów ich wyboru, argumentacja jednostronna, dwustronna, argumenty silne i odwracalne, sekwencja argumentacji, zbijanie argumentów partnera).
    (wyk³ad i dyskusja 1 godzina)
  • Profesjonalny coaching

    Cele szkolenia:

    • Zdobycie umiejêtno¶ci wykorzystywania coachingu w pracy z zespo³em
    • Poznanie profesjonalnych metod prowadzenia coachingu
    • Uzyskanie kompetencji w zakresie prawid³owego stosowania technik coachingowych
    • Pozyskanie wiedzy w zakresie dopasowania formy coachingu do osób pe³ni±cych ró¿ne role w zespole
    • Zastosowanie coachingu w trudnych sytuacjach

    Adresaci szkolenia:

    • mened¿erowie
    • dyrektorzy zarz±dzaj±cy
    • team liderzy
    • osoby odpowiedzialne za rozwój pracowników w organizacji
    • osoby maj±ce kontakt z klientem
    • przedstawiciele handlowi
    • doradcy zawodowi
    • konsultanci
    • specjali¶ci dzia³ów HR

    Program szkolenia:

    1. Czym jest coaching
    2. Rola coachingu w zespole
    3. Metody coachingowe
    4. Zastosowanie coachingu – coach – coachee
    5. Coaching w pracy przywódcy
    6. Coaching podnosz±cy skuteczno¶æ i efektywno¶æ zespo³u
    7. Zaawansowanych umiejêtno¶ci zadawania pytañ w celu wydobycia tego, co najlepsze w zespo³ach
    8. Stosowanie coachingu dla ustalania celów, planów, rozwoju zespo³ów
    9. Praca z warto¶ciami zespo³u
    10. Ró¿ne stadia zespo³u i jak sobie z nimi radziæ
    11. U¿ywanie psychogeografii w coachingu zespo³u
    12. Radzenie sobie z konfliktami w zespo³ach dziêki narzêdziom coachingowym
    13. Motywowanie w coachingu
    14. Trudne sytuacje w coachingu
    15. Praktyczna strona coachingu zespo³u
    16. Coaching w kszta³towaniu kariery zawodowej
    17. Coaching jako wsparcie sprzeda¿y

    Metody szkoleniowe:

    Metody szkoleniowe dobrane zosta³y w odniesieniu do postawionych celów i przypisane s± poszczególnym elementom proponowanego programu szkolenia. Zak³ada siê wykorzystanie nastêpuj±cych metod szkoleniowych:

    • Prezentacja podstawowych za³o¿eñ w formie pokazu slajdów Power Point wraz z omówieniem, wyja¶nieniem i przedyskutowaniem kwestii problemowych;
    • Dyskusja nad postawionymi problemami;
    • Praca nad studiami przypadków i postawionymi zagadnieniami problemowymi;
    • Symulacje, dema;
    • Praca z kamer±.

    Liczba uczestników: 

    Zak³ada siê, ¿e w grupie szkoleniowej, ze wzglêdu na postawione cele oraz mo¿liwo¶æ praktycznego przeæwiczenia kwestii problemowych, nie powinno uczestniczyæ wiêcej ni¿ 20 osób.

    Czas trwania szkolenia: 16 godzin (2 dni)

  • Przemawianie publiczne i autoprezentacja
    Opis szkolenia:
    Szkolenie to jest niezwykle pomocne dla wszystkich, którzy musz± zabieraæ g³os publicznie oraz dla osób, które maj± czêsty kontakt z mediami. Podczas wielu interaktywnych æwiczeñ uczestnicy poznaj± tajniki zwi±zane z przemawianiem, przygotowywaniem wyst±pienia. Maj± oni mo¿liwo¶æ na bie¿±co sprawdzania prezentowanych pomys³ów podczas interaktywnych æwiczeñ. Wiele z nich nagrywanych jest przy pomocy kamery, co pozwala spojrzeæ na w³asne wyst±pienie oczami publiczno¶ci. Podczas szkolenia uczestnicy zachêcani s± do eksperymentów, które pozwol± na wypracowanie w³asnego stylu prezentacji, który stanie siê pozytywnym wyró¿nikiem ka¿dego uczestnika. Szkolenie prowadzone jest w ma³ej grupie, aby maksymalnie efektywnie wykorzystaæ czas uczestników.

    Cel szkolenia:
    • prze³amanie barier zwi±zanych z publicznymi wyst±pieniami
    • zapoznanie z technikami wywierania wp³ywu na s³uchacza
    • dostarczenie narzêdzi pozwalaj±cych na przyci±gniêcie uwagi odbiorców przekazu
    • opanowanie umiejêtno¶ci panowania nad t³umem
    • wykszta³cenie w³asnego, efektywnego stylu wyst±pieñ

    Adresaci szkolenia:
    osoby czêsto zabieraj±ce g³os publicznie, czêsto komunikuj±ce siê z lud¼mi

    Program szkolenia:
    Program szkolenia obejmuje definiowanie odbiorców wyst±pienia, wyznaczenie celu wyst±pienia, formê wyst±pienia, plan i strukturê wypowiedzi, tworzenie notatek, zdobywanie zaufania s³uchaczy, opanowanie tremy, opanowanie t³umu, odpowiadanie na pytania, mimika i gestykulacja.
    • Podstawowe zasady komunikacji
    • Wyst±pienia publiczne – warsztaty (1)
      – definiowanie audytorium techniki poprawy skuteczno¶ci przekazu
      – definiowanie celu i sposobu wypowiedzi
      – struktura wypowiedzi – budowanie wstêpu, rozwiniêcia i zakoñczenia
    • Æwiczenie z kamer± – budowanie wizerunku w³asnego lub w³asnej organizacji
    • Wyst±pienia publiczne (2)
      – formu³owanie tezy, konstruowanie argumentu
      – mowa cia³a
      – walka z trem±
      – sposoby pobudzania s³uchaczy
    • Wyst±pienia publiczne (3)
      – techniki zwiêkszania zaufania do mówcy
      – zjednywanie zwolenników
      – zachowania wobec t³umu
      – debata
    • Odpowiedzi na trudne pytania
    • Wywiady przed kamer± – jak prowokowaæ do dyskusji
    • Wyst±pienia publiczne w mediach – radio i telewizja

    Czas trwania:
    2 dni – 16 godzin

    Wielko¶æ grupy:
    4 – 12 osób
  • Publiczne prezentacje – prezentacje firmy i oferty handlowej
    Cel szkolenia:
    • prze³amanie barier zwi±zanych z publicznymi prezentacjami
    • zapoznanie z technikami rozpoznawania potrzeb s³uchacza i wywierania wp³ywu na niego
    • dostarczenie narzêdzi pozwalaj±cych na przyci±gniêcie uwagi odbiorców przekazu
    • opanowanie umiejêtno¶ci panowania nad t³umem
    • wykszta³cenie w³asnego, efektywnego stylu prezentacji
    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie to jest niezwykle pomocne dla wszystkich, którzy musz± zabieraæ g³os publicznie, aby zaprezentowaæ swoj± firmê lub jej ofertê handlow±. Podczas wielu interaktywnych æwiczeñ uczestnicy poznaj± tajniki zwi±zane z tworzeniem i przeprowadzaniem efektywnych prezentacji. Maj± oni mo¿liwo¶æ na bie¿±co sprawdzania prezentowanych pomys³ów. Wiele æwiczeñ nagrywanych jest przy pomocy kamery, co pozwala spojrzeæ na w³asn± prezentacjê oczami odbiorcy. Podczas szkolenia uczestnicy zachêcani s± do eksperymentów, które pozwol± na wypracowanie w³asnego stylu prezentacji, który stanie siê pozytywnym wyró¿nikiem ka¿dego uczestnika i jego firmy. Szkolenie prowadzone jest w ma³ej grupie, aby maksymalnie efektywnie wykorzystaæ czas uczestników. Adresaci szkolenia to osoby przeprowadzaj±ce prezentacje lub czêsto zabieraj±ce g³os publicznie, handlowcy i sprzedawcy, cz³onkowie zarz±dów firm, pracownicy dzia³ów PR, marketingu, rzecznicy prasowi.

    Program szkolenia:

    Dzieñ 1
    1. Podstawowe zasady prezentacji – wstêp
    2. Publiczne prezentacje – warsztaty (1)
      • definiowanie audytorium – techniki poprawy skuteczno¶ci przekazu
      • definiowanie celu i sposobu wypowiedzi
      • rozpoznawanie, odpowiadanie i kreowanie potrzeb odbiorców
      • struktura prezentacji – budowanie wstêpu, rozwiniêcia i zakoñczenia
    3. Æwiczenie z kamer± – budowanie wizerunku organizacji lub jej produktów
    4. Publiczne prezentacje – warsztaty (2)
      • formu³owanie przekazu, konstruowanie argumentu
      • mowa cia³a
      • walka z trem±
      • sposoby aktywizowania s³uchaczy
    Dzieñ 2
    1. Multimedialne narzêdzia do tworzenia prezentacji – warsztaty
    2. Publiczne prezentacje – warsztaty (3)
      • techniki zwiêkszania zaufania do mówcy
      • zjednywanie zwolenników
      • zachowania wobec t³umu
    3. Odpowiedzi na trudne pytania – jak radziæ sobie, gdy nie znamy odpowiedzi na pytanie – æwiczenia z kamer±

     

    Czas trwania:
    2 dni – 16 godzin

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osób

  • Sztuka przemawiania i wizerunek – warsztaty
    Cel szkolenia:
    • opanowanie umiejêtno¶ci publicznego przemawiania (wyst±pienia i prezentacje);
    • panowanie nad emocjami i trem±;
    • autoprezentacja ( wypracowanie spójnego wizerunku mówcy).
    Adresaci szkolenia:
    Warsztaty adresowane s± do wszystkich tych, którzy w pracy zawodowej musz± zabieraæ g³os publicznie – czy to w trakcie spotkañ biznesowych, czy te¿ podczas kontaktów z mediami.

    Program warsztatów:
    Jednostka dzia³a tak, by w sposób umy¶lny lub mimowolny wyraziæ siebie, a inni pozostaj± pod jej wra¿eniem. Tego typu dzia³anie jest szczególnie istotne w ¿yciu zawodowym, gdzie coraz czê¶ciej od umiejêtno¶ci w³a¶ciwego zaprezentowania siebie oraz instytucji, któr± reprezentujemy zale¿y nasz zawodowy sukces. Jednym z najwa¿niejszych aspektów autoprezentacji w nowoczesnych przedsiêbiorstwach jest sztuka mówienia, sztuka porozumiewania siê z innymi. Dlatego szkolenie, jakie Pañstwu proponujemy ma na celu, po pierwsze, uwra¿liwiæ pracowników na ten aspekt ich wizerunku, a po drugie pomóc im uczyniæ z niego atut sprzyjaj±cy nie tylko rozwojowi osobistemu, ale i dzia³aj±cy na rzecz instytucji, jak± reprezentuj±.

    Sk³adaj± siê na nie nastêpuj±ce elementy:
    • Prezentacja poszczególnych zagadnieñ w modu³ach,
    • Dyskusja moderowana,
    • Studia przypadku,
    • Æwiczenia praktyczne.
      – Elementy wizerunku: sposoby autoprezentacji.
      – Mówienie jako centralny element autoprezentacji.
      – Prezentacje publiczne – jak zostaæ ¶wietnym mówc±?
         – Sztuka zjednywania sobie odbiorcy, sztuka przekonywania.
         – Wzbudzanie zaufania oraz wiarygodno¶æ mówcy.
         – Aspekt werbalny: dobór argumentów, przyk³adów, konstruowanie
      wypowiedzi (plan, zdania, s³owa).
         – Aspekt niewerbalny: emisja g³osu, impostacja, gestyka, mimika.
         – Jak walczyæ z trem±?
      – Przygotowanie dobrej prezentacji (pomoce wizualne: paper-board, folie, power-point).
      – Przygotowanie notatek – podpórki prezentacji.
    • Konsultacje indywidualne.
    Æwiczenia w trakcie szkolenia s± filmowane i analizowane wspólnie przez wszystkich uczestników. Po zakoñczeniu, ka¿dy uczestnik otrzymuje CD z nagraniem oraz indywidualny profil, pozwalaj±cy na pó¼niejsz± indywidualn± pracê nad sprawiaj±cymi k³opoty elementami.

    Czas trwania:
    16 godzin: 2 lub 3 sesje

    Liczba uczestników:
    nie wiêksza ni¿ 10 osób.
  • Trening umiejêtno¶ci mened¿erskich
    Program szkolenia
    1. Rola mened¿era w ¶wiecie organizacji
      • mened¿er vs. przywódca
      • rola przywódcy
      • zadania mened¿era i oczekiwania wobec niego
      • wspieranie innowacyjno¶ci
    2. Rozwijanie zdolno¶ci interpersonalnych
      • asertywno¶æ
      • negocjacje
      • przemawianie i autoprezentacja
      • zarz±dzanie konfliktem na ka¿dym jego poziomie
    3. Zarz±dzanie zespo³em
      • dynamika grup
      • role zespo³owe – techniki analizy
      • motywowanie cz³onków zespo³u
      • nastawienie i postrzeganie
      • sposoby organizacji zespo³u
    4. Wspomaganie pracy mened¿era
      • zarz±dzanie czasem – analiza i metody usprawnieñ
      • cele, plany, harmonogramy – techniki tworzenia i metody wykorzystywania
      • delegowanie uprawnieñ
      • prowadzenie zebrañ
      • techniki zarz±dzania zmian±

    Metody prowadzenia szkolenia

    • dyskusje z uczestnikami
    • zadania
    • analiza przypadków (case studies)
    • testy psychologiczne

    Czas trwania w wersji standardowej
    1 lub 2 dni – 8 lub 16 godzin
  • Twórcze rozwi±zywanie problemów i podejmowanie decyzji
    Cel szkolenia:
    Podstawow± zasad± przy¶wiecaj±c± przy konstrukcji szkolenia by³a analiza pe³nego szeregu czasowego i wszystkich etapów podejmowania decyzji w sposób rozumiany przez uczestników szkolenia oraz porównanie tych metod z ogólnymi zasadami i przypadkami ¶wiadcz±cymi o sukcesie czyli "Best practicies". Zestawienie takie pozwoli wyeliminowaæ b³êdy, dostrzec wa¿kie a pomijane elementy oraz opracowaæ najbardziej w³a¶ciwe dla danego przypadku zachowanie. W trakcie szkolenia zostan± przedstawione oraz poddane analizie liczne przyk³ady zarówno decyzji dobrych jak i z³ych. Wysnute na tej podstawie wnioski pozwol± na lepsze zrozumienie i prze¶ledzenie procesu podejmowania decyzji zarówno indywidualnych jak i zbiorowych.

    Adresaci szkolenia:
    Pracownicy wszystkich dzia³ów i szczebli

    Program szkolenia:
    1. Warunki podejmowania decyzji
      • analiza sytuacji
      • przyjmowanie za³o¿eñ
      • wykorzystanie danych historycznych
      • podstawowe modele
    2. Efektywne podejmowanie decyzji
      • wybór obszaru dzia³ania
      • okre¶lanie celu
      • zbieranie informacji
      • generowanie ró¿nych wariantów
      • decyzja
      • wdro¿enie i ocena
      • indywidualne vs zespo³owe podejmowanie decyzji
    3. Rozwi±zywanie problemów
      • problemy i decyzje
      • zadawanie pytañ
      • analiza problemów systemowych
    4. Kreatywne metody podejmowania decyzji
      • metody kreatywnego my¶lenia
      • prowadzenie sesji decyzyjnych
      • rozwój zdolno¶ci twórczego my¶lenia
      • twórcze my¶lenie w kierunku praktycznego zastosowania

    Czas trwania:
    2 dni

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osób
  • Zarz±dzanie czasem
    Cel szkolenia:
    • Podniesienie efektywno¶ci w zarz±dzaniu czasem – efektywniejsze wykorzystywanie dnia pracy
    • Zwiêkszenie efektywno¶ci planowania indywidualnego i zespo³owego
    • Eliminacja z³odziei czasu
    • Wypracowanie metod podniesienia efektywno¶ci pracy zespo³u
    • Zapoznanie z technikami przyczyniaj±cymi siê do zaoszczêdzenia czasu pracy

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie to przeznaczone jest dla osób, które maj± problemy z zarz±dzaniem swoim czasem zawodowym i prywatnym oraz czasem grup, którymi kieruj±. Efektem tego negatywnego zjawiska jest konieczno¶æ pracy po godzinach, niemo¿no¶æ pe³nej realizacji obowi±zków, a w rezultacie stres, frustracja, a tak¿e straty finansowe. Szkolenie pozwoli na eliminacjê wielu negatywnych zjawisk, które poch³aniaj± czas zarówno z perspektywy indywidualnego pracownika, jak równie¿ zespo³ów pracowniczych. Dostarczone narzêdzia pozwol± zaoszczêdziæ czê¶æ czasu uczestników i w perspektywie podnie¶æ ich efektywno¶æ zawodow±. Szkolenie prowadzone jest bardzo interaktywny sposób, aby umo¿liwiæ uczestnikom przetestowanie proponowanych technik i narzêdzi.


    Program szkolenia:
    1. Analiza sytuacji
      • Diagnoza sprawno¶ci zarz±dzania czasem
      • Analiza silnych i s³abych stron uczestników w zarz±dzaniu czasem
      • Budowanie motywacji wewnêtrznej
      • Analiza warto¶ci pracy
    2. Planowanie w zarz±dzaniu czasem
      • Definiowanie celów
      • Planowanie – wykresy Gantta
      • Ustalanie priorytetów – zasada Pareto, Analiza ABC
      • Delegowanie
    3. Realizacja – techniki usprawnienia zarz±dzania czasem
      • Analiza z³odziei czasu
      • Tworzenie harmonogramów
      • Planowanie dnia pracy
      • Turbo-time
      • Bufor czasowy
      • Zasady postêpowania z dokumentami
      • Rozmowy telefoniczne
      • Spotkania i zebrania
      • Zasady postêpowania z korespondencj± elektroniczn±
      • Zarz±dzanie czasem w grupie
    4. Sposoby ewaluacji zarz±dzania czasem

     

    Metody prowadzenia szkolenia

    • Interaktywne symulacje
    • Dyskusje grupowe
    • Zadania grupowe
    • Analizy przypadków
    • Testy osobowo¶ciowe

    Odbiorcy szkolenia
    • Osoby na stanowiskach wykonawczych
    • Osoby na stanowiskach mened¿erskich

    Czas trwania:
    2 dni – 16 godzin

    Wielko¶æ grupy:
    6 – 16 osób