Kursy specjalistyczne
- Audyt marketingowy przedsiêbiorstwa
Cele szkolenia
- Przedstawienie istoty audytu marketingowego,
- Przedstawienie korzy¶ci z realizacji audytu marketingowego dla przedsiêbiorstwa,
- Zaznajomienie uczestników szkolenia z procedur± realizacji audytu marketingowego,
- Zapoznanie uczestników z zasadami i wykszta³cenie umiejêtno¶ci realizacji poszczególnych elementów audytu marketingowego,
- Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci stosowania metod oceny sytuacji w realizacji audytu marketingowego,
- Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci w zakresie opracowywania raportu i wniosków z audytu marketingowego.
- Identyfikacja potrzeb informacyjnych przedsiêbiorstwa/strategicznej jednostki biznesu w zakresie audytu marketingowego
Program szkolenia:
- Istota oraz korzy¶ci audytu marketingowego przedsiêbiorstwa/strategicznej jednostki biznesu. Audyt marketingowy w kontek¶cie zrównowa¿onej karty wyników.
- Charakterystyka przedmiotowego zakresu audytu marketingowego.
- Audyt otoczenia marketingowego przedsiêbiorstwa/ strategicznej jednostki biznesu – charakterystyka zakresu i æwiczenia.
- Audyt strategii marketingowej przedsiêbiorstwa/ strategicznej jednostki biznesu- charakterystyka zakresu i æwiczenia.
- Audyt organizacji marketingu – charakterystyka zakresu i æwiczenia.
- Audyt systemu marketingowego – charakterystyka zakresu i æwiczenia.
- Audyt efektywno¶ci marketingu – charakterystyka zakresu i æwiczenia.
- Audyt funkcji marketingu – charakterystyka zakresu i æwiczenia.
- Metody stosowane w audycie marketingowym przedsiêbiorstwa (profil mo¿liwo¶ci przedsiêbiorstwa, analiza SWOT, inne) – charakterystyka i æwiczenia.
- Opracowanie wniosków i raportu z audytu marketingowego.
- Analiza doskona³o¶ci marketingowej przedsiêbiorstwa – najlepsze praktyki.
- Sposoby organizacji audytu marketingowego.
- Pytania od uczestników.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy dzia³ów marketinguCzas trwania szkolenia:
1 dzieñ – 8 godzin akademickichWielko¶æ grupy:
6-16 osób - Analiza sytuacji finansowej zak³adu ubezpieczeñ
Cel szkolenia:
Zapoznanie uczestników szkolenia z metodami analizy i oceny sytuacji finansowej zak³adu ubezpieczeñAdresaci szkolenia:
Kadra mened¿erska przedsiêbiorstw, pracownicy zak³adów ubezpieczeñ, banków oraz innych instytucji finansowych.Program szkolenia:
Szkolenie bêdzie prowadzone w formie wyk³adu. Na zakoñczenie s³uchacze w ramach case study oceni± sytuacjê finansow± zak³adu ubezpieczeñ na podstawie otrzymanych danych.Dzieñ 1.
- Wstêp do ubezpieczeñ – 2h
- podstawowe pojêcia
- definicje ubezpieczenia
- sk³adka ubezpieczeniowa
- zasady ochrony ubezpieczeniowej
- funkcje ubezpieczeñ
- ubezpieczeniowy „cykl produkcyjny”
- Przedsiêbiorstwo ubezpieczeniowe – 2h
- specyfika przedsiêbiorstwa ubezpieczeniowego
- funkcje zak³adu ubezpieczeñ
- otoczenie przedsiêbiorstwa ubezpieczeniowego
- organizacja zak³adu ubezpieczeñ
- Zarz±dzanie finansami ubezpieczeñ – 4h
- przychody, koszty zak³adu ubezpieczeñ
- wynik techniczny i ogólny
- zarz±dzanie p³ynno¶ci± zak³adu ubezpieczeñ
- zarz±dzanie lokatami
- Analiza sytuacji finansowej zak³adu ubezpieczeñ – 3h
- sprawozdania finansowe (RZiS, deklaracja wyp³acalno¶ci)
- aktywa i pasywa zak³adu ubezpieczeñ
- ustawowe wymogi finansowe
- pojêcie ¶rodków w³asnych
- istota funduszu ubezpieczeniowego
- istota i rodzaje rezerw techniczno-ubezpieczeniowych
- Ocena kondycji finansowej zak³adu ubezpieczeñ – metoda wska¼nikowa – 4h
- ocena wyp³acalno¶ci i p³ynno¶ci finansowej
- analiza i ocena rentowno¶ci
- ocena tzw. sprawno¶ci dzia³ania
- ocena wspó³zale¿no¶ci
- Case study – 1h
Ocena sytuacji finansowej zak³adu ubezpieczeñ XY na podstawie otrzymanych, przyk³adowych sprawozdañ finansowych
Czas trwania: 2 dni (16 godzin akademickich)
Wielko¶æ grupy: do 15 osób
- Wstêp do ubezpieczeñ – 2h
- Badania marketingowe – jak je skutecznie zrealizowaæ?
Cele szkolenia:
- Przedstawienie istoty badañ marketingowych i ich miejsca w systemie informacji marketingowej
- Przedstawienie korzy¶ci z zastosowania badañ marketingowych w procesie podejmowania decyzji co do strategii marketingowej
- Zaznajomienie uczestników szkolenia z procedur± realizacji badania marketingowego
- Zapoznanie uczestników z zasadami i wykszta³cenie umiejêtno¶ci realizacji badania marketingowego
- Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci opracowania koncepcji, doboru próby i metody badania marketingowego, a tak¿e opracowania kwestionariusza ankiety
- Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci w zakresie zastosowania jako¶ciowych badañ marketingowych
- Analiza danych pozyskanych w wyniku badania marketingowego
Program szkolenia:
- System informacji rynkowej w przedsiêbiorstwie o orientacji marketingowej i jego funkcje. Identyfikacja potrzeb informacyjnych przedsiêbiorstwa.
- Istota, funkcje oraz u¿yteczno¶æ badañ marketingowych.
- Etapy przebiegu i proces planowania badania marketingowego. Okre¶lenie celu, przedmiotu, próby badawczej i metody badania.
- Rodzaje badañ marketingowych: badania pierwotne a badania wtórne, badania ilo¶ciowe a badania jako¶ciowe- ich zalety i wady oraz zakres zastosowania.
- Badania wtórne – ich zalety i wady. ¬ród³a wtórnych danych marketingowych. ¬ród³a wtórnych danych marketingowych- æwiczenia.
- Metody badañ pierwotnych i zakres ich zastosowania oraz kryteria wyboru.
- Charakterystyka i zakres zastosowania badañ ankietowych. Rodzaje ankiet. Zalety i ograniczenia poszczególnych rodzajów ankiet.
- Etapy opracowywania kwestionariusza ankiety. Formu³owanie pytañ w kwestionariuszu ankiety. Pytania otwarte i zamkniête – ich zalety i wady. Skalowanie odpowiedzi.
- Opracowanie koncepcji badania marketingowego i przygotowanie kwestionariusza ankiety przez uczestników badania.
- Metody jako¶ciowych badañ pierwotnych –wywiady pog³êbione i badania zogniskowane, testy projekcyjne, obserwacje, w tym badania etnograficzne. Æwiczenia.
- Nowe metody badañ marketingowych z zastosowaniem Internetu.
- Analiza danych w ilo¶ciowych i jako¶ciowych badaniach marketingowych.
- Determinanty decyzji o sposobie organizacji badañ marketingowych i wyborze instytucji badawczej.
- Pytania od uczestników.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy dzia³ów marketinguCzas trwania szkolenia:
2 dni – 16 godzin akademickichWielko¶æ grupy:
6-16 osób - Badania satysfakcji pracowników. Zastosowanie, znaczenie, metodologia
Cele szkolenia:
- pokazanie uczestnikom zastosowania badañ satysfakcji pracowników,
- zaznajomienie uczestników z metodologi± przeprowadzania badañ satysfakcji pracowników,
- pokazanie, jak zaplanowaæ badanie satysfakcji pracowników,
- nauczenie uczestników analizy wyników badañ satysfakcji pracowników,
- przygotowanie uczestników zarówno do samodzielnej realizacji badania, jak równie¿ do realizacji badania wspólnie ze specjalistyczn± firm±.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie to przeznaczone jest dla pracowników dzia³ów HR i mened¿erów firmy planuj±cych lub rozwa¿aj±cych przeprowadzenie badañ satysfakcji pracowników.
Program szkolenia:
W trakcie szkolenia przedstawione zostan± zasady wykorzystania badañ satysfakcji pracowników, ich zalety i wady, a tak¿e szczegó³owo pokazana zostanie metodologia badañ satysfakcji pracowników. Pozwoli to oceniæ mo¿liwo¶æ samodzielnej realizacji badañ satysfakcji pracowników, konsekwencje z tym siê wi±¿±ce, pomo¿e zaplanowaæ takie badanie. Szkolenie to bêdzie bardzo pomocne tak¿e dla osób, które planuj± zakupiæ us³ugê badania satysfakcji pracowników od wyspecjalizowanych firm – pozwoli to na ocenê stosowanej metodologii, uczuli na pu³apki i b³êdy pope³niane przy badaniu satysfakcji pracowników, pozwoli bardziej ¶wiadomie sformu³owaæ w³asne potrzeby dotycz±ce badania.
Szkolenie prowadzone jest przez trenera-praktyka, który zrealizowa³ ju¿ kilkana¶cie bardzo du¿ych projektów badawczych w zakresie oceny satysfakcji pracowników. Bêdzie on dzieli³ siê swoimi do¶wiadczeniami, praktycznym obserwacjami.
Szkolenie bêdzie mia³o charakter warsztatowy – uczestnicy bêd± mieli szansê samodzielnego stosowania wybranych technik pod okiem trenera.
- Zastosowania badañ satysfakcji pracowników
- Planowanie badania – analiza sytuacji
- Obszary satysfakcji – wyodrêbnianie
- Konstruowanie kwestionariusza badawczego
- Logistyka badania – jak podnie¶æ stopieñ zwrotów
- Analiza danych
- Tworzenie raportu badawczego
- Prezentowanie wyników – czy i jak prezentowaæ wyniki pracownikom
- Analiza sytuacji konfliktowych przy wykorzystaniu badañ satysfakcji pracowników
Wielko¶æ grupy: 6-15 osób - Badania statystyczne i analiza danych
Cel szkolenia:
Zajêcia maj± na celu przekazanie uczestnikom wiedzy dotycz±cej metod statystycznych, co w konsekwencji prowadziæ ma do nabycia nastêpuj±cych umiejêtno¶ci:- umiejêtno¶ci poprawnego zaprojektowania badania,
- umiejêtno¶ci odczytywania i interpretacji wszelakich wska¼ników statystycznych i gospodarczych,
- zrozumienia idei uogólniania wyników badania czê¶ciowego na ca³± populacjê,
- szacowania nieznanych parametrów populacji na podstawie statystycznych badañ czê¶ciowych,
- umiejêtno¶ci szacowania b³êdu statystycznego (w tym odró¿nianie b³êdów losowych i nielosowych),
- poprawnego odczytywania wyników badañ statystycznych,
- poprawnej umiejêtno¶ci przeprowadzenia analizy danych.
Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane jest do osób, którym potrzebna jest klasyczna wiedza ze statystyki, wnioskowania statystycznego oraz umiejêtno¶æ analizy danych.
Program szkolenia:
- Badania pe³ne i badania czê¶ciowe populacji (1 godz.)
a) metody doboru próby- dobór losowy
- dobór celowy
- dobór kwotowy
- próba reprezentacyjna
- b³±d losowy
- b³êdy nielosowe (b³êdy pokrycia, b³êdy pomiaru etc.)
- Statystyka opisowa (3 godz.)
- Koncepcja testowania hipotez statystycznych (3 godz.)
- idea hipotezy zerowej i hipotezy alternatywnej
- statystyczny poziom istotno¶ci
- testowanie hipotez
- Konstrukcja i interpretacja przedzia³ów ufno¶ci (3 godz.)
- szacowanie nieznanej ¶redniej w populacji i b³±d tego szacunku
- interpretacja przedzia³u ufno¶ci dla ¶redniej i dla frakcji
- przyk³ady konstrukcji przedzia³ów ufno¶ci
- Analiza zale¿no¶ci dwóch cech (1 godz.)
- korelacja pomiêdzy dwiema cechami
- liniowa zale¿no¶æ miêdzy dwiema zmiennymi
- przyk³ady zale¿no¶ci nieliniowych
- Zmienne ilo¶ciowe i zmienne jako¶ciowe (2 godz.)
- cechy mierzalne (zarobki, wydatki na ¿ywno¶æ)
- cechy niemierzalne (fakt bycia zwolennikiem danej partii politycznej, wyznanie etc.)
- ró¿nice pomiêdzy analiz± cech jako¶ciowych i ilo¶ciowych
- tablice kontyngencji, testy zgodno¶ci, testy niezale¿no¶ci
- Analiza danych firmy (3 godz.)
Czas trwania:
16 godzin: 2 sesje po 8 godzinLiczba uczestników:
maksymalnie 20 osób - Ceny transferowe jako instrument planowania podatkowego. Sporz±dzanie dokumentacji podatkowej
Cel szkolenia:
Przedstawienie ryzyk oraz szans podatkowych zwi±zanych z cenami transferowymi oraz rozszerzonych obowi±zków dokumentacyjnych. Wskazanie mo¿liwo¶ci unikniêcia wzglêdnie wyeliminowania zagro¿eñ podatkowych.Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu cen transferowych (w ujêciu podatkowym), w szczególno¶ci dyrektorów finansowych, ksiêgowych, innych pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno-finansowych.Program szkolenia:
- Pojêcie podmiotów powi±zanych i transakcji kontrolowanych
- Uznawanie wynagrodzenia za ¶wiadczenie podmiotu powi±zanego za koszt podatkowy
- Optymalizacja opodatkowania przy u¿yciu mechanizmu cen transferowych
- Ryzyka podatkowe (szacowanie dochodów, stawka sanacyjna, sankcje karno-skarbowe)
- Eliminacja podwójnego opodatkowania w sensie ekonomicznym (korekta drugostronna, Konwencja arbitra¿owa)
- Sporz±dzanie dokumentacji podatkowej (analiza funkcjonalna, analizê kosztowa, metody szacunku i okre¶lenie ceny przedmiotu transakcji, warunki porównywalno¶ci transakcji)
- Uprzednie porozumienia cenowe
Czas trwania szkolenia: 1 dzieñ – 8 godzin
Wielko¶æ grupy: do 25 osób
- Cywilistyczne, podatkowe i bilansowe aspekty leasinguCel szkolenia:
Przedstawienie podstawowych aspektów cywilistycznych, podatkowych i ksiêgowych w odniesieniu do transakcji leasingu. Ocena atrakcyjno¶ci leasingu jako ¼ród³a finansowania aktywów.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu transakcji leasingowych, w tym dla pracowników banków, pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno finansowych.
Program szkolenia:- Pojêcie, rodzaje i klasyfikacja leasingu.
- Regulacje leasingu w Polsce i na ¶wiecie.
- Umowa leasingu w kodeksie cywilnym.
- Podatkowe regulacje transakcji leasingu (leasing w ustawach podatku dochodowego, podatku VAT, i innych).
- Leasing w nowelizacji ustawy o rachunkowo¶ci.
- Krajowy Standard Rachunkowosci – Leasing.
- Uregulowania leasingu w MSR i US GAAP.
- Atrakcyjno¶æ leasingu jako ¼ród³a finansowania aktywów (m.in. op³acalno¶æ transakcji lasingowych).
- Rynek us³ug leasingowych w Polsce i na ¶wiecie.
Czas trwania szkolenia:
2 dni
Wielko¶æ grupy:
do 20 osób - Ekonometria stosowana w finansach i zarz±dzaniu
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest wyrobienie praktycznej umiejêtno¶ci samodzielnego konstruowania, estymacji i weryfikacji jednorównaniowych modeli ekonometrycznych (w tym modeli z jako¶ciow± zmienn± obja¶nian±) oraz prognozowania na ich podstawie. Przedstawiane metody ilustrowane s± przyk³adami opartymi na rzeczywistych danych ekonomicznych dotycz±cych aktualnej sytuacji gospodarczej Polski. Przygotowane na potrzeby zajêæ zbiory danych analizowane s± samodzielnie przez uczestników za pomoc± pakietów komputerowych.Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób, które w swojej pracy zawodowej pos³uguj± siê – lub chcia³yby siê pos³ugiwaæ – formalnymi metodami analizy danych ekonomicznych, a zw³aszcza ich prognozowania. Wobec wysokiego stopnia formalizacji wspó³czesnej ekonomii jest to umiejêtno¶æ kluczowa; jej rozwiniêciu w ramach szkolenia maj± s³u¿yæ liczne przyk³ady praktyczne.Program szkolenia:
- Metoda najmniejszych kwadratów jako podstawowa metoda estymacji jednorównaniowego modelu ekonometrycznego wraz z interpretacj± jej wyników.
- Merytoryczna i statystyczna weryfikacja modelu. Wnioskowanie na postawie wyników estymacji.
- Podstawy prognozowania ekonometrycznego: warunki poprawnej prognozy, techniki prognozowania, ¼ród³a b³êdów prognozy, metody oceny jako¶ci prognoz.
- Modele z rozk³adem opó¼nieñ i modele trendu w modelowaniu i prognozowaniu zjawisk ekonomicznych.
- Zastosowania modeli nieliniowych w zarz±dzaniu przedsiêbiorstwem: modelowanie sprzeda¿y (funkcja logistyczna) i produkcji (funkcja Cobba – Douglasa). Nieliniowe funkcje trendu.
- Modelowanie zmiennych jako¶ciowych. Specyfika prognozowania zmiennych jako¶ciowych; interpretacja prognoz w kontek¶cie prawdopodobieñstwa.
- Pu³apki analizy szeregów czasowych: zmiany strukturalne, stabilno¶æ modelu i jego parametrów, regresja pozorna. Metody rozwi±zywania tych problemów.
- Idea przyczynowo¶ci zjawisk ekonomicznych; testy przyczynowo¶ci.
Czas trwania:
3 dni – 24 godziny akademickieWielko¶æ grupy:
do 10 osób (najlepiej z dostêpem do komputerów / laptopów) - Jak opracowaæ program lojalno¶ciowy?
Cele szkolenia:
- Przedstawienie istoty, rodzajów i korzy¶ci lojalno¶ci nabywców w kontek¶cie kosztów utraty nabywców
- Przedstawienie istoty i rodzajów programów lojalno¶ciowych
- Zaznajomienie uczestników szkolenia z procedur± opracowywania koncepcji programu lojalno¶ciowego
- Zapoznanie uczestników z zasadami i wykszta³cenie umiejêtno¶ci tworzenia projektu programu lojalno¶ciowego
- Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci w zakresie kszta³towania zestawu ¶wiadczeñ oraz programu komunikacji w programie lojalno¶ciowym
Program szkolenia:
- Znaczenie kreowania lojalno¶ci klientów z punktu widzenia tworzenia warto¶ci klienta w d³ugim okresie. Istota lojalno¶ci nabywców. Rodzaje lojalno¶ci nabywców. Utrzymanie a utrata nabywców.
- Istota oraz rodzaje programów lojalno¶ciowych.
- Etapy procesu tworzenia oraz elementy koncepcji programów lojalno¶ciowych: cele, adresacie, program ¶wiadczeñ, program komunikacji.
- Identyfikacja adresatów, tworzenie programu ¶wiadczeñ i programu komunikacji w programie lojalno¶ciowym- æwiczenia.
- Kluczowe aspekty funkcjonowania programów lojalno¶ciowych.
Adresaci szkolenia:
pracownicy dzia³ów marketinguCzas trwania szkolenia:
1 dzieñ – 8 godzin akademickichWielko¶æ grupy:
6-16 osób - Kompletny kurs statystyki dla biznesu wraz z metodami analizy danychOdbiorcy szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób, którym potrzebna jest szeroka wiedza ze statystyki oraz umiejêtno¶æ analizy danych, wychodz±ca poza analizê podstawow±.
Cel szkolenia:
Zajêcia maj± na celu przekazanie uczestnikom szerokiej wiedzy ze wspó³czesnej statystyki oraz nowoczesnych metod analizy danych. Szkolenie opieraæ ma siê na trzech podstawowych sk³adowych:- solidnych podstawach teoretycznych, które w przysz³o¶ci pozwol± na samodzielne rozwi±zywanie nowych, specyficznych problemów, których rozwi±zania nie s± zawarte w klasycznej literaturze przedmiotu ani gotowym oprogramowaniu komputerowym lub problemów, których specyfika wymaga korekty gotowych rozwi±zañ dostêpnych w literaturze lub pakietach komputerowych
- praktycznych zastosowaniach wiedzy statystycznej, co wyra¿aæ ma siê obrazowaniem wszelkiej teorii konkretnymi przyk³adami na danych rzeczywistych i rzeczywistych problemach biznesowych, spo³ecznych, demograficznych, marketingowych etc.
- wykorzystaniu pakietów komputerowych, w tym analizy danych oraz kreatora funkcji statystycznych, matematycznych etc. w Excelu, jako powszechnie u¿ywanym programie komputerowym oraz specjalistycznych programów statystycznych, proponowany jest tu Enterprise Guide SAS
- Pojêcie populacji nieskoñczonej i populacji skoñczonej
- Parametry populacji, ich interpretacja i przyk³ady
- Statystyka opisowa
- Wybrane typy rozk³adów
- Pojecie prostej próby losowej
- Estymacja punktowa, metody konstrukcji estymatorów oraz ich w³asno¶ci
- B³±d estymacji
- Estymacja przedzia³owa – konstrukcja i interpretacja przedzia³ów ufno¶ci
- Ustalanie liczebno¶ci próby
- Koncepcja testowania hipotez statystycznych
- Testy istotno¶ci
- Testowanie zgodno¶ci
- Porównywanie dwóch populacji
- Analiza wariancji ANOVA jedno- i wieloczynnikowa
- Badanie zale¿no¶ci dwóch cech
- Wspó³czynnik korelacji
- Test niezale¿no¶ci chi-kwadrat
- Klasyczny model regresji liniowej
- Wnioskowanie w modelu zale¿no¶ci liniowej
- Model liniowy z wieloma zmiennymi obja¶niaj±cymi
- Weryfikacja modelu i wnioskowanie na jego podstawie
- Regresja logistyczna i model logitowy
- Analiza szeregów czasowych
- Indeksy statystyczne
- Wyrównywanie szeregów czasowych
- Modelowanie ARIMA i prognozowanie
- Badania jako¶ciowe
- Analiza jednej zmiennej jako¶ciowej
- Testowanie jednorodno¶ci
- Analiza dwóch zmiennych jako¶ciowych
- Analiza dyskryminacji
- Analiza skupieñ
- Metody wyboru próby z populacji skoñczonej – próby nieproste
- Metoda Monte Carlo oraz zasada bootstrap
- Metody rangowe
- Metody imputacji danych
ANOVA jest statystyczn± metod± rozstrzygania o istnieniu ró¿nic miêdzy ¶rednimi w kilku populacjach. Powodem, dla którego ANOVA znalaz³a szerokie zastosowanie jest to, ¿e spotyka siê wiele sytuacji, w których zale¿y nam na porównaniu kilku populacji jednocze¶nie. Porównujemy na przyk³ad populacjê osób poddanych ró¿nym zabiegom leczniczym, populacjê klientów, wobec których zastosowano ró¿ne formy reklamy czy promocji, porównujemy ¶rednie dochody w ró¿nych gminach czy grupach spo³ecznych, skuteczno¶æ ró¿nych metod kszta³cenia mened¿erów etc. Metoda ta wymaga zbadania wariancji ujawniaj±cej siê w odpowiednio dobranych próbach losowych; st±d nazwa: analiza wariancji. W przypadku, gdy nie s± spe³nione wszystkie za³o¿enia, jakich wymaga ANOVA u¿ywa siê zazwyczaj pewnego testu nieparametrycznego, zwanego testem Kruskala-Wallisa.
Czas trwania szkolenia:
10 sesji po 8 godzin lekcyjnych – razem 80 godzin;
Liczba uczestników:
Maksymalnie 20 osób - Kontrakty d³ugoterminowe – aspekty bilansowe i podatkowe
Cel szkolenia:
Przedstawienie aspektów ksiêgowych i podatkowych zwi±zanych z realizacj± kontraktów d³ugoterminowych, w szczególno¶ci umów o roboty budowlane lub monta¿owe. Ujêcie ksiêgowe, prezentacja w sprawozdania finansowym oraz obowi±zki w podatku dochodowym i podatku VAT.Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu rozliczania kontraktów d³ugoterminowych, w szczególno¶ci dyrektorów finansowych, ksiêgowych, innych pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno-finansowych przedsiêbiorstw zw³aszcza bran¿y budowlanej.Program szkolenia:
- Pojêcie, rodzaje i klasyfikacja kontraktów d³ugoterminowych
- Przychody, koszty i wynik z kontraktów d³ugoterminowych na podstawie ustawy o rachunkowo¶ci
- Metoda stopnia zaawansowania
- Metoda zysku zerowego
- Podatek odroczony
- Prezentacja kontraktów d³ugoterminowych w sprawozdaniu finansowym
- Moment powstania przychodów podatkowych
- Moment rozpoznawania kosztów podatkowych
- Przyporz±dkowanie przychodów i kosztów
- Dochód podatkowy i rozliczanie strat podatkowych
- Dokumentacja w zakresie cen transferowych
- Moment powstania obowi±zku podatkowego w podatku VAT
- Miejsce ¶wiadczenia us³ug w podatku VAT
- Odliczanie i zwrot podatku VAT
Czas trwania szkolenia:
2 dni – 16 godzin
Wielko¶æ grupy:
do 25 osób
- Metody wyceny warto¶ci przedsiêbiorstwaCel szkolenia:
Celem szkolenia jest przybli¿enia zagadnieñ zwi±zanych z procesem wyceny przedsiêbiorstwa, zaprezentowanie ró¿norodnych metod wyceny, jak równie¿ przedstawienie mo¿liwo¶ci ich wykorzystania w praktyce.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu wyceny przedsiêbiorstwa, ze szczególnym uwzglêdnieniem praktycznych aspektów wyceny.
Program szkolenia:- Czynniki kszta³tuj±ce warto¶æ przedsiêbiorstwa.
- Cele wyceny warto¶ci przedsiêbiorstwa.
- Klasyfikacja metod wyceny przedsiêbiorstw
- metody oparte na wycenie maj±tku:
- ksiêgowa warto¶æ aktywów netto,
- skorygowana warto¶æ aktywów netto,
- odtworzeniowa warto¶æ maj±tku,
- warto¶æ likwidacyjna (up³ynnienia),
- metody dochodowe:
- metoda oparta na kapitalizacji zysku,
- metoda wyceny dochodowej przedsiêbiorstwa oparta na zysku netto,
- metoda oparta na cash flows,
- metoda porównañ rynkowych
- metody mieszane wyceny warto¶ci przedsiêbiorstw:
- metoda warto¶ci ¶redniej,
- metoda wyceny z zyskiem dodatkowym,
- metoda wyceny przedsiêbiorstw nierentownych.
- metody oparte na wycenie maj±tku:
- Zalety i wady poszczególnych metod wyceny.
- Zastosowanie metod wyceny w praktyce.
Czas trwania szkolenia:
2 dni
Liczba uczestników:
ok. 20 osób - Modelowanie i prognozowanie zjawisk jako¶ciowych
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przedstawienie specyfiki danych jako¶ciowych z naciskiem na wyzwania zwi±zane z ich prognozowaniem oraz metody oceny jako¶ci uzyskanych prognoz. Omówienie formalnych technik analizy danych jako¶ciowych uzupe³nione jest przyk³adami empirycznymi.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób, które w swojej praktyce zawodowej pos³uguj± siê danymi o charakterze jako¶ciowym (niemierzalnym), zw³aszcza w kontek¶cie ich prognozowania.
Program szkolenia:
- Wstêp do estymacji i weryfikacji jednorównaniowego liniowego modelu ekonometrycznego. Zastosowania zmiennych jako¶ciowych jako zmiennych obja¶niaj±cych.
- Specyfika zjawisk jako¶ciowych w ekonomii. Zmienne jako¶ciowe jako zmienne obja¶niane w modelach ekonometrycznych.
- Modelowanie zmiennych jako¶ciowych: liniowy model prawdopodobieñstwa, modele logit i probit – estymacja, weryfikacja, interpretacja wyników.
- Prognozowanie zjawisk jako¶ciowych na podstawie modeli LPM i logit. Pu³apki prognozowania zmiennej jako¶ciowej. Interpretacja prognoz w kontek¶cie prawdopodobieñstwa oraz ocena ich trafno¶ci.
- Przyk³ad zastosowania empirycznego: analiza prawdopodobieñstwa katastrofy promu kosmicznego.
- Modele o wielowarto¶ciowej jako¶ciowej zmiennej obja¶nianej: zastosowania i ograniczenia.
Czas trwania:
2 dni – 16 godzin akademickichWielko¶æ grupy:
do 10 osób (najlepiej z dostêpem do komputerów / laptopów) - Negocjacje w marketinguCel szkolenia:
Ka¿dy pracownik, reprezentant lub przedsiêbiorca zajmuj±cy siê negocjowaniem cen, kontaktów czy umów staje przed problemem sprzeda¿y swoich pomys³ów, rozwi±zañ i w efekcie rozwi±zuje problemy marketingowe. Negocjowanie, zw³aszcza je¶li dotyczy zagadnieñ trudnomierzalnych jakim s± produkty marketingowe, jest zadaniem niezwykle trudnym. Znajomo¶æ nowoczesnych technik negocjacyjnych pozwoli na unikniêcie szeregu b³êdów i w efekcie pozwoli na maksymalizacjê efektywno¶ci rozmów. Nie przypadkiem bowiem ukuto stwierdzenie, i¿ najdro¿szym sposobem uczenia jest analiza w³asnych potkniêæ.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy dzia³ów marketingu i sprzeda¿y, przedsiêbiorcy, mened¿erowie
Program szkolenia:
Program szkolenia obejmuje zaawansowane metody planowania negocjacji i techniki pomagaj±ce przygotowaæ siê przed podjêciem wyzwania. Analiza i wycena produktów marketingowych pozwol± na skuteczniejsze podejmowanie decyzji w rozmowie z partnerami. W trakcie zajêæ wykonywane bêd± liczne æwiczenia po³±czone z analiz± umiejêtno¶ci oraz rozwojem zdolno¶ci skutecznego negocjowania. W pierwszych etapach szkolenia zostan± przedstawione zasady tworzenia odpowiedniego klimatu negocjacji. Kolejne punkty obejmuj± zarówno analizê przypadków jak i æwiczenia zwi±zane z wykorzystaniem ¶wie¿o nabytych umiejêtno¶ci.- Przej¶cie od prostej sprzeda¿y do negocjacji
- Budowa relacji z klientem
- rozwój i pielêgnowanie relacji partnerskich
- wybór podej¶cia negocjacyjnego
- Definiowanie potrzeb klienta
- Analiza potrzeb i si³y klienta
- Budowa planu negocjacyjnego
- potrzeby i priorytety klienta
- analiza kosztów i optymalnych zmian ceny
- wycena produktu marketingowego
- kompleksowa ocena rynku i odbiorcy
- wra¿liwo¶æ cenowa odbiorcy
- Ocena przewag negocjacyjnych
- analizy rynku i otoczenia
- kim jest Twój klient?
- Perswadowanie i targowanie siê
- utrzymanie racjonalno¶ci w negocjacjach
- budowa przekonania o wygranej obu stron
- planowanie i u¿ywanie argumentów i pytañ
- planowanie kreatywnych negocjacji
- sprzeda¿ bezpo¶rednia
Czas trwania:
2 dni – 16 godzin
Wielko¶æ grupy:
6-16 osób - Przej¶cie od prostej sprzeda¿y do negocjacji
- Podatek odroczony – warto¶æ ksiêgowa i podatkowa aktywów oraz pasywów
Cel szkolenia:
Przedstawienie g³ównych kategorii ró¿nic miêdzy podstaw± opodatkowania, a wynikiem finansowym brutto oraz zasad ustalania warto¶ci ksiêgowej i podatkowej aktywów oraz pasywów. Analiza przepisów ustawy o rachunkowo¶ci, Krajowego Standardu Rachunkowo¶ci nr 2, Miêdzynarodowych Standardów Sprawozdawczo¶ci Finansowej oraz przepisów podatkowych.Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu rozliczania kontraktów d³ugoterminowych, w szczególno¶ci dyrektorów finansowych, ksiêgowych, innych pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno-finansowych.
Program szkolenia:
I. Przychody i koszty ustawy o podatku dochodowym i ustawy o rachunkowo¶ci
z uwzglêdnieniem kategorii:- ¦rodków trwa³ych i warto¶ci niematerialnych
- ró¿nice w ustalaniu warto¶ci pocz±tkowej,
- metody amortyzacji i ich weryfikacja,
- odpisy aktualizuj±ce.
- Rozrachunki
- odsetki,
- odpisy aktualizuj±ce,
- ró¿nice kursowe.
- Inwestycje niefinansowe
- zasady wyceny bilansowej – ujêcie wynikowe,
- Inwestycje finansowe
- zasady wyceny bilansowej – ujêcie wynikowe i kapita³owe,
- Zapasy
- odpisy aktualizuj±ce,
- Leasing
- leasing finansowy,
- leasing operacyjny,
- Kontrakty d³ugoterminowe
- rozliczanie w czasie przychodów z kontraktów,
- rozliczanie w czasie kosztów kontraktów.
II. Obowi±zek ustalania podatku odroczonego wed³ug ustawy i MSSF
III. Podatek odroczony rozliczany z kapita³em w³asnym
IV. Zasady kompensowania podatków odroczonych
V. Rozliczanie straty podatkowej – ujêcie podatkowe i bilansowe
VI. Zestawienie ró¿nic pomiêdzy wynikiem finansowym brutto a podstaw± opodatkowania.
Czas trwania szkolenia: 2 dni – 16 godzin
Wielko¶æ grupy: do 25 osób
- ¦rodków trwa³ych i warto¶ci niematerialnych
- Podstawy statystyki z wykorzystaniem danych statystycznych EUROSTATU
Cel szkolenia:
Zajêcia maj± na celu przekazanie uczestnikom wiedzy ze statystyki, co w konsekwencji prowadziæ ma do nabycia nastêpuj±cych umiejêtno¶ci:- poprawnego zaprojektowania badania statystycznego,
- odczytywania i interpretacji podstawowych wska¼ników statystycznych,
- szacowania nieznanych parametrów populacji (np. wielko¶ci sprzeda¿y, zwolenników partii politycznych) na podstawie statystycznych badañ czê¶ciowych,
- szacowania i interpretacji b³êdu statystycznego, w tym odró¿nianie b³êdów losowych i nielosowych,
- poprawnego odczytywania wyników badañ statystycznych,
- uogólniania wyników badania czê¶ciowego na ca³± populacjê,
- ocenianie zale¿no¶ci wystêpuj±cych miêdzy dwiema lub kilkoma cechami,
- porównywanie populacji pod wzglêdem badanych cech (wielko¶ci sprzeda¿y etc.),
- umiejêtno¶æ konstrukcji i weryfikacji modeli statystycznych opisuj±cych zale¿no¶æ miêdzy zjawiskami,
- umiejêtno¶æ prognozowania na podstawie modeli, obliczania b³êdu prognozy,
- umiejêtno¶æ analizy szeregów czasowych.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób, które pragn± zapoznaæ siê z zasadami statystyki, zarówno tej podstawowej, jak i zaawansowanej, tak aby sta³a siê ona dla nich realnym i prostym narzêdziem umo¿liwiaj±cym zrozumienie, opis i prognozowanie zjawisk (spo³ecznych, rynkowych, demograficznych) zachodz±cych we wspó³czesnym ¶wiecie.
Program szkolenia:- Metody doboru próby:
- dobór losowy, celowy, kwotowy, próba reprezentacyjna,
- losowanie warstwowe, wa¿enie próby.
- Podstawowe parametry populacji, ich interpretacja, ich odpowiedniki obliczone na podstawie próby:
- ¶rednia, mediana, czêsto¶æ, wariancja, indeks dynamiki zmian etc.
- Estymacja punktowa:
- szacowanie nieznanych parametrów populacji na podstawie badañ czê¶ciowych.
- Analiza b³êdu losowego:
- wariancja, odchylenie standardowe.
- Konstrukcja i interpretacja przedzia³ów ufno¶ci:
- przedzia³y ufno¶ci dla rozk³adu normalnego i du¿ych prób.
- Ustalanie liczebno¶ci próby:
- minimalna liczebno¶æ próby zapewniaj±ca po¿±dan± precyzjê szacunku; badanie wstêpne.
- Koncepcja testowania hipotez statystycznych:
- testy istotno¶ci,
- testy zgodno¶ci.
- Badania jako¶ciowe,
- Losowanie warstwowe i losowanie zespo³owe:
- podzia³ populacji na klasy, ze wzglêdu na przynale¿no¶æ do danego województwa, rodzaj wykonywanej dzia³alno¶ci gospodarczej, wiek etc.,
- alokacja próby miêdzy warstwy, losowanie proporcjonalne.
- Analiza b³êdów nielosowych,
- Praktyczne aspekty badañ statystycznych:
- problem braku odpowiedzi,
- sposoby zbierania informacji statystycznych,
- planowanie i realizacja badañ.
- Analiza wariancji:
- Anova (jedno- i wieloczynnikowa),
- Badanie zale¿no¶ci dwóch cech:
- wspó³czynnik korelacji,
- klasyczny model regresji liniowej,
- weryfikacja modelu,
- prognozowanie na podstawie modelu.
- Model liniowy z wieloma zmiennymi obja¶niaj±cymi:
- konstrukcja i weryfikacja modelu,
- prognozowanie.
- Regresja logistyczna i model logitowy,
- Analiza szeregów czasowych:
- sk³adniki szeregu,
- analiza trendu,
- analiza wahañ okresowych,
- wyrównywanie szeregu,
- modelowanie ARIMA i prognozowanie.
Tematyka poruszana w oparciu o:
podstawy teoretyczne, aspekty praktyczne (A. Aczel: "Complete Business Statistics"),
pakiety komputerowe (Analiza danych xls., SAS Enterprise Guide)
Czas trwania:
5 sesji po 8 godzin lekcyjnych, razem 40 godzin;
Proponowany podzia³ tematyczny:
2 sesje – podstawy statystyki opisowej, wnioskowania statystycznego, modelowania i prognozowania
1 sesja – Excel Analiza danych
2 sesje – SAS Enterprise Guide
Wielko¶æ grupy:
do 20 osób - Profesjonalne tworzenie eventuCel szkolenia:
- przedstawienie zasad efektywnego planowania i realizacji eventu
- pokazanie zastosowania ró¿nych rodzajów eventów
Adresaci szkolenia:
Szkolenie to zosta³o przygotowane z my¶l± o pracownikach dzia³ów marketingu i public relations, zajmuj±cych siê przygotowywaniem imprez specjalnych. Dostarcza ono praktycznych umiejêtno¶ci planowania, promowania, koordynacji takich imprez. Pokazuje, w jaki sposób wykorzystywaæ eventy przy tworzeniu strategii kontaktów z mediami i grupami celowymi firmy.
Program szkolenia:- Eventy w¶ród innych dzia³añ Public Relations
- Ogólne zasady tworzenia eventów
- Przyczyny popularyzacji
- Rodzaje eventów
- Kiedy przygotowanie eventu jest konieczne? – warsztaty i analizy przypadków
- Strategiczne planowanie eventów
- Okre¶lenie celów
- Okre¶lenie grup celowych
- Kszta³towanie bud¿etu
- Planowanie harmonogramu
- Okre¶lanie zadañ i odpowiedzialno¶ci
- Plany awaryjne
- Media relations przy planowaniu i przeprowadzaniu eventów – warsztaty
- Jakie media wykorzystaæ?
- Jak wzbudziæ zainteresowanie mediów?
- Narzêdzia i techniki wykorzystywane przy wspó³pracy z dziennikarzami
- Mierzenie efektywno¶ci eventów
- Przygotowanie eventu – analizy przypadków
- Przygotowanie przyk³adowych eventów – symulacja
- Ocena i podsumowanie
Czas trwania
1 dzieñ – 8 godzin
Wielko¶æ grupy
6 – 16 osób - Prognozowanie gospodarcze
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi metodami prognozowania gospodarczego oraz z empirycznymi aspektami prognozowania na podstawie jednorównaniowych modeli ekonometrycznych, w tym nieliniowych modeli trendu oraz modeli, w których prognozowane zjawisko ma charakter jako¶ciowy. Metody prognozowania ilustrowane s± przyk³adami opartymi na rzeczywistych danych ekonomicznych dotycz±cych aktualnej sytuacji gospodarczej Polski. Przygotowane na potrzeby zajêæ zbiory danych analizowane s± samodzielnie przez uczestników za pomoc± pakietów komputerowych.
Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane jest do osób, które w swojej pracy zawodowej pos³uguj± siê – lub chcia³yby siê pos³ugiwaæ – formalnymi metodami prognozowania danych ekonomicznych. Rozwiniêciu tej umiejêtno¶ci maj± s³u¿yæ przyk³ady praktyczne oparte na danych z dziedziny nauk ekonomicznych i spo³ecznych.
Program szkolenia:
- Podstawy modelowania ekonometrycznego: zasady estymacji MNK, interpretacja oszacowañ parametrów, podstawowe etapy weryfikacji jako¶ci modelu ekonometrycznego.
- Podstawy teorii prognozy: specyfika analizy szeregów czasowych, warunki poprawnej prognozy, techniki prognozowania, ¼ród³a b³êdów prognoz. Ocena b³êdów predykcji ex post.
- Specyfika prognozowania zmiennych jako¶ciowych; interpretacja prognoz w kontek¶cie prawdopodobieñstwa. Pu³apki prognozowania zmiennej jako¶ciowej.
- Zastosowanie modeli nieliniowych w prognozowaniu: nieliniowe funkcje trendu, krzywa logistyczna, funkcja Cobba – Douglasa. Ocena jako¶ci prognoz wyznaczonych na podstawie modeli nieliniowych.
- Pu³apki prognozowania szeregów czasowych: zmiany strukturalne, stabilno¶æ modelu i jego parametrów, regresja pozorna. Metody rozwi±zywania tych problemów.
Czas trwania:
2 dni – 16 godzin akademickichWielko¶æ grupy:
do 10 osób (najlepiej z dostêpem do komputerów / laptopów) - Projektowanie efektywnej kampanii promocyjnej
Cele szkolenia:
- Przedstawienie istoty komunikacji marketingowej przedsiêbiorstwa i nowych trendów w zakresie komunikacji
- Zaznajomienie uczestników szkolenia z procedur± projektowania kampanii promocyjnej
- Zapoznanie uczestników z zasadami i wykszta³cenie umiejêtno¶ci realizacji kampanii promocyjnej
- Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci stosowania metod oceny sytuacji w zakresie dzia³añ promocyjnych przedsiêbiorstwa, marki, produktu
- Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci w zakresie opracowywania kreatywnych za³o¿eñ promocji oraz planowania mediów
Program szkolenia:
- System komunikacji marketingowej przedsiêbiorstwa. Nowe trendy w komunikacji marketingowej. Komunikacja 360 stopni.
- Etapy procesu kszta³towania komunikacji marketingowej- plan kampanii promocyjnej. Projektowe podej¶cie do tworzenia kampanii promocyjnej.
- Analiza wewnêtrznych i zewnêtrznych uwarunkowañ komunikacji marketingowej. Prawne i bran¿owe determinanty komunikacji marketingowej.
- Kszta³towanie kreatywnych za³o¿eñ kampanii promocyjnej.
- Planowanie mediów w kampanii promocyjnej.
- Dobór i kszta³towanie narzêdzi promocji- charakterystyka, zalety, wady. Æwiczenia w kszta³towaniu narzêdzi promocji: reklama, akwizycja, promocja sprzeda¿y, public relations, sponsoring.
- Zastosowanie aliansów marketingowych, w tym sojuszy marek w kampanii promocyjnej.
- Analiza przypadków skutecznych kampanii promocyjnych.
- Ocena skuteczno¶ci i efektywno¶ci dzia³añ promocyjnych.
- Praktyczne wskazówki dotycz±ce prowadzenia kampanii promocyjnych.
- Jak wybieraæ i oceniaæ agencjê reklamow±. Wspó³praca z agencj± reklamow±.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy dzia³ów marketinguCzas trwania szkolenia:
2 dni – 16 godzin szkoleniowychWielko¶æ grupy:
6-16 osób - Praktyczne zastosowania danych ankietowych
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przedstawienie specyfiki danych ankietowych oraz metod wykorzystania zawartych w nich danych. Omówienie formalnych technik analizy zmiennych jako¶ciowych uzupe³nione jest przyk³adami opartymi na aktualnych danych opisuj±cych polsk± gospodarkê.Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób, które w swojej praktyce zawodowej pos³uguj± siê danymi pochodz±cymi z badañ ankietowych.Program szkolenia:
- Charakterystyczne cechy danych ankietowych i specyfika ich modelowania. Klasyfikacja badañ ankietowych.
- Kwestionariusze o charakterze ilo¶ciowym, jako¶ciowym i probabilistycznym: zalety, wady, metody analizy danych. B³êdy pomiaru w danych ankietowych.
- Testy koniunktury jako szczególny przypadek badañ ankietowych. Historia i zastosowania testów koniunktury.
- Przyk³ad zastosowania empirycznego: analiza oczekiwañ polskich przedsiêbiorców na temat koniunktury gospodarczej.
Czas trwania:
1 dzieñ – 8 godzin akademickichWielko¶æ grupy:
do 10 osób - Przygotowanie i ocena projektów inwestycyjnych
Cel szkolenia:
- Zapoznanie siê z technikami wykorzystywanymi w ocenie ryzyka kredytowego zwi±zanego z d³ugoterminowym zaanga¿owaniem banku
- Poznanie metod ograniczania ryzyka banku przy kredytowaniu przedsiêbiorstw
- Zdobycie umiejêtno¶ci samodzielnej analizy projektów rozwojowych i restrukturyzacyjnych
Adresaci szkolenia:- Specjali¶ci bankowi dokonuj±cy analizy projektów inwestycyjnych
- Dyrektorzy i eksperci finansowi du¿ych przedsiêbiorstw produkcyjnych
Program szkolenia:
I. PODSTAWOWE POJÊCIA I DEFINICJE ZWI¡ZANE Z OCEN¡ PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH- Ryzyko – definicja, rodzaje
- Inwestycja
- Okres ekonomicznego ¿ycia projektu inwestycyjnego
- Klasyfikacja decyzji inwestycyjnych
- Przedmiot projektu
- Zakres projektu
- Zadania inwestycyjne i projekty inwestycyjne
- Klasyfikacji przedsiêwziêæ inwestycyjnych
II. IDENTYFIKACJA CZYNNIKÓW RYZYKA W PROJEKTACH INWESTYCYJNYCH- Czynniki wewnêtrzne
Przep³ywy pieniê¿ne; Nak³ady inwestycyjne; Stopa dyskontowa k – podej¶cie przychodowe i kosztowe (WACC i MACC); Ocena w warunkach inflacji – realna stopa dyskontowa
- Niebezpieczeñstwa i zagro¿enia mog±ce wyst±piæ w cyklu projektu inwestycyjnego
Zagro¿enia czasowo-przestrzenne; Zagro¿enia techniczno-metodologiczne; Zagro¿enia w technicznej stronie projektu – Analiza Techniczna; Zagro¿enia w marketingowej stronie projektu – Analiza Marketingowa; Zagro¿enia finansowe – Analiza progu rentowno¶ci (BEP)
- Czynniki zewnêtrzne – analiza bran¿owa
III. ANALIZA OP£ACALNO¦CI PROJEKTOWANEGO PRZEDSIÊWZIÊCIA
- Metody proste
Proste stopy zwrotu ROI i ROE; Prosty okres zwrotu PP; Ksiêgowa stopa zwrotu ARR
- Metody dyskontowe
Warto¶æ zaktualizowana netto NPV; Wewnêtrzna stopa zwrotu IRR; Zdyskontowany okres zwrotu DPP; Wska¼nik rentowno¶ci PI; Zmodyfikowana wewnêtrzna stopa zwrotu MIRR
IV. METODY UWZGLÊDNIANIA RYZYKA W RACHUNKU OP£ACALNO¦CI PROJEKTU INWESTYCYJNEGO- Metody bezpo¶rednie
Czas trwania:
24 godziny
Wielko¶æ grupy:
max 30 osób - Sojusze bankowo ubezpieczeniowe (bancassurance)Cel szkolenia:
Zaznajomienie s³uchaczy ze specyfik± aliansu bankowo – ubezpieczeniowego, mo¿liwo¶ci± implementacji tych strategii w polskich instytucjach finansowych.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy banków i zak³adów ubezpieczeñ
Program szkolenia:- Istota sojuszy strategicznych
- definicja sojuszu strategicznego
- przes³anki zawierania sojuszy
- rodzaje sojuszy strategicznych
- Zasady funkcjonowania sojuszy bankowo – ubezpieczeniowych
- analiza pojêæ Allfinaz, bancassurance i assurfinance
- motywy zawierania sojuszy bankowo – ubezpieczeniowych
- potencjalne efekty zawartych sojuszy
- Zakres integracji dzia³alno¶ci bankowej i ubezpieczeniowej
- na p³aszczy¼nie operacyjnej
- powi±zania kapita³owe
- wspólne produkty bankowo – ubezpieczeniowe
- Najwiêksze sojusze bankowo – ubezpieczeniowe w Europie
- Analiza zawartych sojuszy bankowo – ubezpieczeniowych w Polsce
Czas trwania:
4 godziny
Wielko¶æ grupy:
do 20 osób - Istota sojuszy strategicznych
- Sprzeda¿ dóbr luksusowych i budowa relacji z klientem
Cele szkolenia:
Wymagania stawiane przed mened¿erami i pracownikami zwi±zanymi ze sprzeda¿± luksusowych produktów zwykle dotycz± bardzo kompleksowej i usystematyzowanej wiedzy. Z³o¿ono¶æ zagadnienia wymaga ci±g³ego pog³êbiania wiedzy dotycz±cej tematu. Przegl±danie periodyków, analizowanie przypadków podobnych, rynku i konkurencji jest dla tych osób zadaniem karko³omnym, jako ¿e zarz±dzanie luksusowymi mark± i produktem jest zajêciem na tyle absorbuj±cym, ¿e zwykle nie ma na to czasu. W trakcie spotkania zostanie przedstawiony przegl±d zaawansowanych metod i szerokich do¶wiadczeñ wspomagaj±cych zarz±dzanie produktami i mark±.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy dzia³ów marketingu, sprzeda¿y oraz mened¿erowie
Program szkolenia:
W trakcie szkolenia rozwiniêta zostanie znajomo¶æ zarz±dzania mark± i produktem luksusowym. Kompleksowo zostan± przedstawione zaawansowane i w wielu przypadkach szczegó³owe techniki zarz±dzania ekskluzywn± mark± i zwi±zanymi z ni± produktami. Program szkolenia zosta³ podzielony na trzy g³ówne czê¶ci, z których ka¿da odpowiada innej stronie zagadnienia. Czê¶æ pierwsza dotyczy ogólnych zasad tworzenia warto¶ci marki i produktu na ró¿nych poziomach, ze szczególnym uwzglêdnieniem marki luksusowej. Czê¶æ druga przedstawia zaawansowane metody marketingu i sprzeda¿y marki luksusowej. Kompleksowo ujmuje w swym zakresie wymagania stawiane przez szeroko rozumiany rynek oraz specyfikê marki i produktu. Trzecia czê¶æ wprowadza metody komunikacji w tym równie¿ PR, ze szczególnym uwzglêdnieniem komunikacji w salonach dotycz±cej luksusowej marki i produktu.1. produkt luksusowy – trzy poziomy warto¶ci produktu dla klienta
interaktywny wyk³ad, dyskusja i warsztaty- parametry techniczne
- warto¶æ u¿ytkowa
- warto¶æ emocjonalna
2. sprzeda¿ produktów luksusowych
interaktywny wyk³ad, dyskusja i warsztaty- zarz±dzanie produktami luksusowymi w ró¿nych segmentach – luksusowa marka vs. obs³uga licznych segmentów – segmenty samochodów u¿ytkowych, ekskluzywne limuzyny, auta ma³e i in.
- sposoby prezentacji produktu w salonach
- przenoszenie warto¶ci marki na inne produkty i segmenty
3. komunikacja marki luksusowej
interaktywny wyk³ad, dyskusja i warsztaty- zasady komunikacji marki – marketing i PR marki
- marka luksusowa – ograniczenia komunikowania
- kana³y komunikacji – analiza i dobór
Czas trwania:
1 dzieñ
Wielko¶æ grupy:
6-16 osób - Statystyczne projektowanie badañ opinii publicznej oraz badañ marketingowychCel szkolenia:
Zajêcia maj± na celu przekazanie uczestnikom wiedzy ze statystyki, z uwzglêdnieniem specyfiki badañ opinii publicznej i badañ marketingowych. Po zakoñczonym szkoleniu uczestnicy powinni nabyæ wiedzê dotycz±c± wszechstronnego projektowania badañ czê¶ciowych, szacowania statystycznych b³êdów estymacji, odró¿niania b³êdów losowych, od nielosowych, poprawnego odczytywania wyników badañ oraz poprawnego uogólniania wyników badañ czê¶ciowych na ca³± populacjê generaln±.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do wszystkich, którzy maj± zwi±zek z badaniami opinii publicznej czy badaniami marketingowymi, w sensie projektowania takich badañ oraz wyci±gania na ich podstawie wniosków dotycz±cych ca³ej populacji.
Program szkolenia:- Podstawowe parametry populacji, ich interpretacja i przyk³ady
- warto¶æ globalna, warto¶æ ¶rednia, mediana, czêsto¶æ, wariancja cechy, wspó³czynnik zmienno¶ci, kowariancja dwóch cech, wspó³czynnik korelacji, indeks dynamiki zmian, percentyle i kwartyle etc.
- Badanie pe³ne populacji (np. spisy powszechne) oraz badanie czê¶ciowe
- Metody doboru próby
- dobór losowy, celowy, kwotowy, próba reprezentacyjna
- operat losowania, operat statystyczny
- Schematy losowania próby:
- losowanie proste, losowanie zgodnie ze schematem Bernoulliego, schematem Poissona, losowanie proporcjonalne do warto¶ci cechy dodatkowej, losowanie oparte na rangach, losowanie warstwowe, losowanie dwustopniowe i wielostopniowe, losowanie zespo³owe
- Metody konstrukcji estymatorów (szacowanie parametrów populacji na podstawie próby)
- estymator warto¶ci globalnej badanej cechy, warto¶ci ¶redniej oraz wszystkich pozosta³ych parametrów
- B³±d szacunku
- b³êdy losowe i nielosowe (b³êdy pokrycia i b³êdy odpowiedzi)
- Ustalanie liczebno¶ci próby
- minimalna liczebno¶æ próby zapewniaj±ca po¿±dan± precyzjê szacunku; badanie wstêpne
- Losowanie warstwowe
- ustalanie warstw (podzia³ populacji na klasy)
- ¶rednia wa¿ona
- alokacja próby miêdzy warstwy, losowanie proporcjonalne, losowanie optymalne
- Losowanie dwustopniowe
- jednostki losowania pierwszego i drugiego stopnia
- próba automatycznie wywa¿ona
- Losowanie wielostopniowe
- Losowanie zespo³owe
- Badania jako¶ciowe
- Praktyczne aspekty badañ statystycznych
- problem braku odpowiedzi
- sposoby zbierania informacji statystycznych
- planowanie i realizacja badañ
- Metody imputacji danych
Czas trwania szkolenia:
5 sesji po 8 godzin lekcyjnych – razem 40 godzin
Liczba uczestników:
Maksymalnie 20 osób - Podstawowe parametry populacji, ich interpretacja i przyk³ady
- ¦rodki trwa³e oraz warto¶ci niematerialne i prawne – aspekty bilansowe i podatkowe
Cel szkolenia:
Przedstawienie aspektów ksiêgowych i podatkowych zwi±zanych z ujêciem, wycen± i amortyzacj± ¶rodków trwa³ych oraz warto¶ci niematerialnych i prawnych wed³ug przepisów ustawy o rachunkowo¶ci, Miêdzynarodowych Standardów Rachunkowo¶ci oraz przepisów podatkowych.Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu rozliczania kontraktów d³ugoterminowych, w szczególno¶ci dyrektorów finansowych, ksiêgowych, innych pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno-finansowych.
Program szkolenia:
- Pojêcie, rodzaje i klasyfikacja ¶rodków trwa³ych (¦T) oraz warto¶ci niematerialnych i prawnych (WNiP)
- Ujêcie w ksiêgach oraz wycena bilansowa ¦T oraz WNiP wed³ug przepisów ustawy o rachunkowo¶ci, Miêdzynarodowych Standardów Rachunkowo¶ci (MSR nr 16 i 38) oraz przepisów podatkowych
- Amortyzacja bilansowa i podatkowa ¦T oraz WNiP (stawki, metody, wy³±czenia z kosztów podatkowych)
- Ulepszenia ¦T oraz WNiP
- Remonty ¦T
- Trwa³a utrata warto¶ci oraz przywrócenie uprzednio utraconej warto¶ci ¶rodków
- ¦rodki trwa³e oraz warto¶ci niematerialne i prawne przeznaczone do sprzeda¿y
- ¦T oraz WNiP bêd±ce przedmiotem aportów
- Orzecznictwo s±dowe i interpretacje organów podatkowych
Czas trwania szkolenia: 2 dni – 16 godzin
Wielko¶æ grupy: do 25 osób
- Ubezpieczenia gospodarcze
Cel szkolenia:
Zapoznanie s³uchaczy z podstawowymi zasadami funkcjonowania systemu ubezpieczeñ gospodarczych w Polsce, analiza rozwi±zañ prawnych, ocena kondycji rynku ubezpieczeñ gospodarczych w Polsce.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy zak³adów ubezpieczeñ, agenci ubezpieczeniowi, pracownicy instytucji finansowych
Program szkolenia:
- Istota dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej
- definicja ubezpieczenia
- historia ubezpieczeñ gospodarczych w Polsce
- Podstawy prawne dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej
- ustawa o dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej
- kodeks cywilny
- kodeks morski
- propozycje zmian prawnych
- Instytucje rynku ubezpieczeniowego
- Ministerstwo Finansów
- Pañstwowy Urz±d Nadzoru Ubezpieczeñ
- Polska Izba Ubezpieczeñ
- Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
- Polskie Biuro Ubezpieczeñ Komunikacyjnych
- Rzecznik Ubezpieczonych
- Formy prowadzenia dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej
- spó³ki akcyjne
- towarzystwa ubezpieczeñ wzajemnych
- zak³ady reasekuracji
- Klasyfikacja ubezpieczeñ
- podzia³ systemowy na gospodarcze i spo³eczne
- podzia³ ze wzglêdu na kryterium przedmiotu
- podzia³ ze wzglêdu na rodzaj zdarzenia losowego
- podzia³ ze wzglêdu na rodzaj swobody
- podzia³ ze wzglêdu na zakres terytorialny
- podzia³ na ubezpieczenia l±dowe i morskie
- podzia³ ze wzglêdu na podmiot zawieraj±cy ubezpieczenie
- podzia³ ze wzglêdu na formê organizacyjno – prawn±
- podzia³ ze wzglêdu na podzia³ ryzyka ubezpieczeniowego
- ustawowy podzia³ ubezpieczeñ
- Po¶rednictwo ubezpieczeniowe
- agencji
- multiagenci
- brokerzy
- Charakterystyka polskiego rynku ubezpieczeñ gospodarczych
- analiza sytuacji na tle tendencji europejskich
- charakterystyka poszczególnych zak³adów ubezpieczeniowych
- Zasady funkcjonowania sojuszy bankowo – ubezpieczeniowych
- analiza pojêæ Allfinaz, bancassurance i assurfinance
- motywy zawierania sojuszy bankowo – ubezpieczeniowych
- potencjalne efekty zawartych sojuszy
- Przes³anki przeprowadzenia reformy systemu ubezpieczeñ spo³ecznych w 1999 r.
- Zasady funkcjonowania ubezpieczeñ spo³ecznych w Polsce
- Pierwszy filar
- Drugi filar
- Trzeci filar
- Czy mo¿liwe jest wprowadzenie w Polsce tzw. IV filara ubezpieczeniowego?
8 godzin
Wielko¶æ grupy:
15-20 osób - Istota dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej
- Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Opodatkowanie u ¼ród³a dywidend, odsetek i nale¿no¶ci licencyjnych. Orzecznictwo Europejskiego Trybuna³u Sprawiedliwo¶ci w zakresie opodatkowania dochodów przedsiêbiorców
Cel szkolenia:
Przedstawienie aspektów zwi±zanych ze stosowaniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, w szczególno¶ci z poborem podatku u ¼ród³a przy wyp³acie dywidend, odsetek i nale¿no¶ci licencyjnych oraz z u¿yciem metod unikania podwójnego opodatkowania. Wskazanie mo¿liwo¶ci efektywnego unikniêcia wzglêdnie wyeliminowania podwójnego opodatkowania.Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu miêdzynarodowego prawa podatkowego, w szczególno¶ci dyrektorów finansowych, ksiêgowych, doradców prawnych, innych pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno-finansowych.
Program szkolenia:
- Charakter prawny umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i korzy¶ci wynikaj±ce z nich dla podatników
- Rezydencja podatkowa
- Metody unikania podwójnego opodatkowania
- Certyfikat rezydencji, obowi±zki sprawozdawcze
- Opodatkowanie zysków spó³ki kapita³owej (dywidendy)
- Opodatkowanie odsetek oraz nale¿no¶ci licencyjnych
- Opodatkowanie zysków zak³adu (np. oddzia³u, zale¿nego przedstawiciela, prac budowlano-monta¿owych, transparentnej spó³ki osobowej)
- Korekta dochodów przedsiêbiorstw powi±zanych (ceny transferowe, eliminacja podwójnego opodatkowania)
- Opodatkowanie dochodów zwi±zanych z maj±tkiem nieruchomym
- Orzecznictwo ETS w zakresie opodatkowania dochodów przedsiêbiorców
Czas trwania szkolenia: 1 dzieñ – 8 godzin
Wielko¶æ grupy: do 25 osób
- Wiêcej, dro¿ej, szybciej – nowoczesne metody sprzeda¿y
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników dzia³u sprzeda¿y bezpo¶rednio odpowiedzialnych za realizacjê sprzeda¿y. W trakcie zajêæ poznaj± wspó³czesne trendy w podej¶ciu do klienta i sprzeda¿y. Znacz±co udoskonal± swoje umiejêtno¶ci sprzeda¿owe w zakresie budowania relacji z klientem. Zapoznaj± siê z metodami stosowanymi przez ¶wiatowych liderów sprzeda¿y. Ukazane zostan± tak¿e zagadnienia nowoczesnych metodyk sprzeda¿y, czyli jak to robi± najlepsi i czego siê mo¿na od nich nauczyæ.
Cele szkolenia:
- Usprawnienie metod realizacji sprzeda¿y;
- Zdobycie wiedzy z zakresu zwiêkszania efektywno¶ci i skuteczno¶ci dzia³añ handlowych;
- Identyfikacja najbardziej optymalnych narzêdzi do samomotywacji dopasowanych do dzia³u sprzeda¿y.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy dzia³ów sprzeda¿y, osoby odpowiedzialne za realizacjê sprzeda¿y, osoby odpowiedzialne za nawi±zywanie relacji z klientami, osoby odpowiedzialne za podtrzymywanie relacji z klientami, key accounts, key accounts mened¿erowie, mened¿erowie ds. wsparcia sprzeda¿y, mened¿erowie ds. rozwoju sprzeda¿y
Program szkolenia:
- Kluczowe problemy w nawi±zywaniu kontaktu z klientem – jak je dostrzec?
- Sztuka pozyskiwania najlepszych klientów – kogo, kiedy, gdzie, jak i dlaczego w³a¶nie jego?
- Analiza faktycznych wymagañ stanowiska w dziale sprzeda¿y – czy to czym do tej pory siê zajmowali¶cie, na pewno odpowiada realiom i jest potrzebne;
- Sztuka otwierania i zamykania sprzeda¿y;
- Zagadnienia metodyki sprzeda¿y;
- Magia trwa³ych relacji z klientami – jak sprawiæ, by najbardziej warto¶ciowi klienci z nami zostali?
- 200% normy, czyli jak osi±gn±æ sukces w sprzeda¿y?
- Sukces osobisty i zawodowy, a sukcesy w sprzeda¿y;
- Jak wydobyæ z siebie to, co najlepsze, a wiêc ujawnienie i doskonalenie w³asnych umiejêtno¶ci handlowych.
Czas trwania: 2 dni – 16 godzin akademickich
Wielko¶æ grupy: 6-15 osób
- Wprowadzenie do analizy danych biznesowych przy wykorzystaniu pakietu GNU R
Cele szkolenia:
Zajêcia maj± na celu zapoznanie uczestników z wykorzystaniem jêzyka GNU R do analizy danych biznesowych. W trakcie kursu nabêd± oni nastêpuj±ce umiejêtno¶ci:
- programowanie w jêzyku GNU R
- odczyt, przetwarzanie i zapis danych
- budowa modeli prognostycznych dla zmiennej ci±g³ej i binarnej
- analiza szeregów czasowych
- automatyzacja analizy danych i raportowania
Program szkolenia:
Zajêcia 1: Wprowadzenie do jêzyka GNU R i ¶rodowiska R Studio.
- Przedstawienie mo¿liwych zastosowañ biznesowych analizy danych z wykorzystaniem GNU R
- Nawigacja w ¶rodowisku R Studio i GNU R
- Typy danych ¶rodowiska GNU R
- Konstrukcje programistyczne
- Podstawowe operacje analizy danych
Zajêcia 2: Wprowadzenie do pracy z danymi
- Odczyt i zapis danych z plików tekstowych
- Wizualizacja danych
- Statystyki opisowe
- Tabele przestawne
- Regresja liniowa
Zajêcia 3: Metody prognozowania
- Techniki oceny modeli predykcyjnych (zbiór testowy/walidacyjny/testowy, walidacja krzy¿owa)
- Metody regresyjne z regularyzacj±
- Lokalna regresja wa¿ona
- Funkcje sklejane
- Uogólnione modele addytywne
Zajêcia 4: Zagadnienia klasyfikacyjne
- Regresja logistyczna
- Drzewa klasyfikacyjne
- Lasy losowe
- Optymalizacja progu odciêcia na potrzeby klasyfikacji
- Graficzna ocena jako¶ci klasyfikatorów
Zajêcia 5: Analiza szeregów czasowych
- Metoda Holta-Wintersa
- Obiekty szeregów czasowych i stemple czasowe
- Funkcje autokorelacji i korelacji cz±stkowej
- Modele ARIMA
- Modele VAR
- Dobór specyfikacji modelu
Zajêcia 6: Zaawansowane techniki pracy z GNU R:
- Generowanie raportów HTML z wykorzystaniem pakietu knitr
- Wspó³praca z bazami danych
- Integracja z MS Excel
- Efektywno¶æ kodu (wektoryzacja obliczeñ, kompilacja funkcji, obliczenia równoleg³e)
- Profilowanie kodu
- Pu³apki jêzyka GNU R
Kurs prowadzony jest w laboratorium komputerowym. Ca³o¶æ kursu oparta jest o rozwi±zywanie konkretnych problemów biznesowych.
Adresaci szkolenia:
Analitycy danych biznesowych chc±cy poszerzyæ swoje umiejêtno¶ci o wykorzystanie pakietu GNU R. Uczestnicy powinni posiadaæ elementarn± znajomo¶æ metod statystycznych, ekonometrycznych lub data-mining.
Czas trwania szkolenia:
Kurs jest podzielony na 6 sesji. Ka¿da sesja to 3 godziny wyk³adowe z przerwami (razem 18 godzin wyk³adowych).
Wielko¶æ grupy:
6-16 osób
- Zarz±dzanie produktem – podej¶cie projektoweCele szkolenia:
- zaznajomienie uczestników szkolenia z technikami zarz±dzania produktem,
- przedstawienie oraz utrwalenie przy wykorzystaniu æwiczeñ praktycznych zagadnieñ usprawniania dzia³añ zwi±zanych z zarz±dzaniem produktami,
- prze¶ledzenie procesu rynkowego ¿ycia produktu od jego wprowadzenia do wycofania z rynku,
- pokazanie metod planowania, stawiania celów, zarz±dzania lud¼mi w zespole, podejmowania decyzji w ró¿nych sytuacjach, tworzenia efektywnego planu projektu itp.,
- poparte æwiczeniami przedstawienie technik s³u¿±cych efektywnemu zarz±dzaniu projektem marketingowym.
Adresaci szkolenia:
Mened¿erowie produktu, osoby odpowiedzialne za sprzeda¿ i marketing w firmie, wy¿sza kadra mened¿erska.Program szkolenia:
Zajêcia maj± charakter warsztatowy. Uczestnicy poznaj± ogólne zagadnienia zwi±zane z zarz±dzaniem produktem na ró¿nych etapach jego ¿ycia. Wszystkie teoretyczne zagadnienia urozmaicane s± dyskusjami, analizami przypadków, æwiczeniami grupowymi. Uczestnicy mog± na bie¿±co dziêki temu weryfikowaæ zdobyte umiejêtno¶ci.- Zarz±dzanie produktem – wprowadzenie
- Analiza potrzeb klienta
- Zarz±dzanie produktem jako projekt – etapy zarz±dzania produktem
- Zarz±dzanie produktem – analiza sytuacji
- Analiza otoczenia
- Analiza potencja³u firmy
- Wykorzystanie badañ rynkowych
- Narzêdzia analizy sytuacji
- Zarz±dzanie produktem – planowanie
- Zagadnienia kluczowe w cyklu ¿ycia produktu
- Pozycjonowanie produktu na rynku
- Budowa grupy odbiorców
- Segmentacja rynku
- Strategie kreowania marki
- Polityka obs³ugi klienta
- Cykl ¿ycia produktu
- Zasady wprowadzania nowego produktu na rynek
- Podstawowe zagadnienia zwi±zane z wycofywaniem produktów z rynku
- Kana³y dystrybucji w zarz±dzaniu produktem
- Planowanie ceny produktu
- Bud¿et projektu marketingowego
- Zarz±dzanie produktem – komunikacja z grupami docelowymi
- Budowanie przekazu
- Wybór kana³ów komunikacji
- Konstruowanie promotion-mix
- Mened¿er produktu
- Zadania mened¿era produktu
- Trening podstawowych zdolno¶ci i umiejêtno¶ci niezbêdnych w zarz±dzaniu produktem
- Zasady kierowania projektem marketingowym
2 dni
Wielko¶æ grupy
6-16 osób - Zarz±dzanie produktami i us³ugami w warunkach konkurencjiCel szkolenia:
- Zaznajomienie uczestników szkolenia z technikami zarz±dzania produktem i us³ug± w warunkach zmiennego otoczenia
- Zapoznanie ze wspó³czesnymi metodami kreowania warto¶ci produktu i us³ugi
- Prze¶ledzenie procesu rynkowego ¿ycia produktu od pomys³u do wypracowania zysków
- Pokazanie metod planowania, stawiania celów, zarz±dzania lud¼mi w zespole, podejmowania decyzji w ró¿nych sytuacjach, tworzenia efektywnego planu projektu itp.
- Poparte æwiczeniami przedstawienie technik s³u¿±cych efektywnemu zarz±dzaniu projektem marketingowym na poziomie produktu i us³ugi
Adresaci szkolenia:- Pracownicy dzia³ów marketingu i sprzeda¿y
- Osoby zarz±dzaj±ce projektami, project managers
- Kierownicy zespo³ów w dzia³ach marketingu
- Prywatni przedsiêbiorcy, small – business
- Pracownicy dzia³u handlu
Program szkolenia:- Analiza rynku
- Analiza konkurencji
- Analiza substytutów
- Analiza klientów
- Tworzenie grup docelowych
- Analiza sytuacji:
- Analiza potrzeb klienta indywidualnego i instytucjonalnego
- Metody zaspokajania potrzeb klientów
- Wykorzystanie badañ marketingowych
- Kreowanie nowych potrzeb – edukacja klienta
- Strategie wchodzenia na nowe rynki
- Strategia Firmy a strategia produktu
- Ocena stopnia zaspokojenia potrzeb klientów
- Analiza obszarów warto¶ci produktu i us³ugi dla firmy i dla klienta
- Planowanie:
- Zarz±dzanie cyklem ¿ycia produktu
- Segmentacja rynku
- Procedura wprowadzania produktu na rynek
- Ustalanie ceny produktu
- Analizy portfelowe – zarz±dzanie portfelem produktów
- Komunikacja i promocja:
- Tworzenie strategii komunikacyjnej dla produktów
- Formu³owanie przekazu
- Kana³y komunikacji B2B i B2C
- Tworzenie promotion-mix
- Organizacja i ewaluacja:
- Zadania product managera
- Techniki organizacji pracy przy zarz±dzaniu produktem
- Dokumentowanie dzia³añ
- Budowa kana³ów dystrybucji na rynku B2B i B2C
2 dni
Wielko¶æ grupy:
6-16 osób - Zarz±dzanie projektem w marketinguCel szkolenia:
- Zaznajomienie uczestników szkolenia z technikami zarz±dzania projektem w zagadnieniach zwi±zanych z marketingiem
- Przedstawienie oraz utrwalenie przy wykorzystaniu æwiczeñ praktycznych zagadnieñ usprawniania dzia³añ zwi±zanych z zarz±dzaniem projektami ze szczególnym uwzglêdnieniem zagadnieñ marketingowych.
- Pokazanie metod planowania, stawiania celów, zarz±dzania lud¼mi w zespole, podejmowania decyzji w ró¿nych sytuacjach, tworzenia efektywnego planu projektu itp.
- Poparte æwiczeniami przedstawienie technik s³u¿±cych efektywnemu zarz±dzaniu projektem marketingowym
Adresaci szkolenia:- Pracowników dzia³ów marketingu
- Osób zarz±dzaj±cych projektami, project managers
- Kierowników zespo³ów w dzia³ach marketingu
Metody prowadzenia zajêæ:
Merytoryczna zawarto¶æ szkolenia bêdzie przedstawiona zarówno w formie wyk³adu przedstawiaj±cego najnowsze do¶wiadczenia w zarz±dzaniu projektami jak i warsztatów na bie¿±co weryfikuj±cych zdobyte umiejêtno¶ci. Zagadnienia te bêd± poparte przyk³adami, zadaniami oraz analiz± rzeczywistych przypadków wywodz±cych siê z ¿ycia firm. Ka¿da czê¶æ szkolenia uwieñczona zostanie pog³êbion± analiz± przypadków, zajêciami warsztatowymi lub symulacj± w trakcie której bêdzie mo¿na na bie¿±co weryfikowaæ przedstawione zagadnienia.
Program szkolenia:- Projekt marketingowy jako element planu marketingowego – wprowadzenie, analizy przypadków
- Metody grupowego generowania pomys³ów – warsztaty i symulacje
- Metody kontroli bie¿±cej i ca³o¶ciowej projektu – warsztaty
- Czê¶ci sk³adowe projektu marketingowego – warsztaty
- Sposoby i ¼ród³a finansowania projektów
- Bud¿et projektu
- Zarz±dzanie uczestnikami projektu – team management
- Zarz±dzanie czasem – metody optymalizacji trwania projektu
- Kontakt zespo³u projektowego z otoczeniem zewnêtrznym
Czas trwania:
2 dni – 16 godzin
Liczba uczestników:
6-16 osób