Oferta szkoleniowa Centrum

Strona g³ówna » Szkolenia » Baza szkoleñ » Kursy specjalistyczne

Wydrukuj stronê   Poleæ znajomemu

Kursy specjalistyczne

  • Audyt marketingowy przedsiêbiorstwa

    Cele szkolenia

    • Przedstawienie istoty audytu marketingowego,
    • Przedstawienie korzy¶ci z realizacji audytu marketingowego dla przedsiêbiorstwa,
    • Zaznajomienie uczestników szkolenia z procedur± realizacji audytu marketingowego,
    • Zapoznanie uczestników z zasadami i wykszta³cenie umiejêtno¶ci realizacji poszczególnych elementów audytu marketingowego,
    • Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci stosowania metod oceny sytuacji w realizacji audytu marketingowego,
    • Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci w zakresie opracowywania raportu i wniosków z audytu marketingowego.
    • Identyfikacja potrzeb informacyjnych przedsiêbiorstwa/strategicznej jednostki biznesu w zakresie audytu marketingowego

    Program szkolenia:

    1. Istota oraz korzy¶ci audytu marketingowego przedsiêbiorstwa/strategicznej jednostki biznesu. Audyt marketingowy w kontek¶cie zrównowa¿onej karty wyników.
    2. Charakterystyka przedmiotowego zakresu audytu marketingowego.
    3. Audyt otoczenia marketingowego przedsiêbiorstwa/ strategicznej jednostki biznesu – charakterystyka zakresu i æwiczenia.
    4. Audyt strategii marketingowej przedsiêbiorstwa/ strategicznej jednostki biznesu- charakterystyka zakresu i æwiczenia.
    5. Audyt organizacji marketingu – charakterystyka zakresu i æwiczenia.
    6. Audyt systemu marketingowego – charakterystyka zakresu i æwiczenia.
    7. Audyt efektywno¶ci marketingu – charakterystyka zakresu i æwiczenia.
    8. Audyt funkcji marketingu – charakterystyka zakresu i æwiczenia.
    9. Metody stosowane w audycie marketingowym przedsiêbiorstwa (profil mo¿liwo¶ci przedsiêbiorstwa, analiza SWOT, inne) – charakterystyka i æwiczenia.
    10. Opracowanie wniosków i raportu z audytu marketingowego.
    11. Analiza doskona³o¶ci marketingowej przedsiêbiorstwa – najlepsze praktyki.
    12. Sposoby organizacji audytu marketingowego.
    13. Pytania od uczestników.

     

    Adresaci szkolenia:
    Pracownicy dzia³ów marketingu

    Czas trwania szkolenia:
    1 dzieñ – 8 godzin akademickich

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osób

  • Analiza sytuacji finansowej zak³adu ubezpieczeñ

    Cel szkolenia:
    Zapoznanie uczestników szkolenia z metodami analizy i oceny sytuacji finansowej zak³adu ubezpieczeñ

    Adresaci szkolenia:
    Kadra mened¿erska przedsiêbiorstw, pracownicy zak³adów ubezpieczeñ, banków oraz innych instytucji finansowych.

    Program szkolenia:
    Szkolenie bêdzie prowadzone w formie wyk³adu. Na zakoñczenie s³uchacze w ramach case study oceni± sytuacjê finansow± zak³adu ubezpieczeñ na podstawie otrzymanych danych.

    Dzieñ 1.

    1. Wstêp do ubezpieczeñ – 2h
      • podstawowe pojêcia
      • definicje ubezpieczenia
      • sk³adka ubezpieczeniowa
      • zasady ochrony ubezpieczeniowej
      • funkcje ubezpieczeñ
      • ubezpieczeniowy „cykl produkcyjny”
    2. Przedsiêbiorstwo ubezpieczeniowe – 2h
      • specyfika przedsiêbiorstwa ubezpieczeniowego
      • funkcje zak³adu ubezpieczeñ
      • otoczenie przedsiêbiorstwa ubezpieczeniowego
      • organizacja zak³adu ubezpieczeñ
    3. Zarz±dzanie finansami ubezpieczeñ – 4h
      • przychody, koszty zak³adu ubezpieczeñ
      • wynik techniczny i ogólny
      • zarz±dzanie p³ynno¶ci± zak³adu ubezpieczeñ
      • zarz±dzanie lokatami
    Dzieñ 2.
    1. Analiza sytuacji finansowej zak³adu ubezpieczeñ – 3h
      • sprawozdania finansowe (RZiS, deklaracja wyp³acalno¶ci)
      • aktywa i pasywa zak³adu ubezpieczeñ
      • ustawowe wymogi finansowe
      • pojêcie ¶rodków w³asnych
      • istota funduszu ubezpieczeniowego
      • istota i rodzaje rezerw techniczno-ubezpieczeniowych
    2. Ocena kondycji finansowej zak³adu ubezpieczeñ – metoda wska¼nikowa – 4h
      • ocena wyp³acalno¶ci i p³ynno¶ci finansowej
      • analiza i ocena rentowno¶ci
      • ocena tzw. sprawno¶ci dzia³ania
      • ocena wspó³zale¿no¶ci
    3. Case study – 1h 
      Ocena sytuacji finansowej zak³adu ubezpieczeñ XY na podstawie otrzymanych, przyk³adowych sprawozdañ finansowych

    Czas trwania: 2 dni (16 godzin akademickich)

    Wielko¶æ grupy: do 15 osób

  • Badania marketingowe – jak je skutecznie zrealizowaæ?

    Cele szkolenia:

    • Przedstawienie istoty badañ marketingowych i ich miejsca w systemie informacji marketingowej
    • Przedstawienie korzy¶ci z zastosowania badañ marketingowych w procesie podejmowania decyzji co do strategii marketingowej
    • Zaznajomienie uczestników szkolenia z procedur± realizacji badania marketingowego
    • Zapoznanie uczestników z zasadami i wykszta³cenie umiejêtno¶ci realizacji badania marketingowego
    • Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci opracowania koncepcji, doboru próby i metody badania marketingowego, a tak¿e opracowania kwestionariusza ankiety
    • Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci w zakresie zastosowania jako¶ciowych badañ marketingowych
    • Analiza danych pozyskanych w wyniku badania marketingowego

    Program szkolenia:

    1. System informacji rynkowej w przedsiêbiorstwie o orientacji marketingowej i jego funkcje. Identyfikacja potrzeb informacyjnych przedsiêbiorstwa.
    2. Istota, funkcje oraz u¿yteczno¶æ badañ marketingowych.
    3. Etapy przebiegu i proces planowania badania marketingowego. Okre¶lenie celu, przedmiotu, próby badawczej i metody badania.
    4. Rodzaje badañ marketingowych: badania pierwotne a badania wtórne, badania ilo¶ciowe a badania jako¶ciowe- ich zalety i wady oraz zakres zastosowania.
    5. Badania wtórne – ich zalety i wady. ¬ród³a wtórnych danych marketingowych. ¬ród³a wtórnych danych marketingowych- æwiczenia.
    6. Metody badañ pierwotnych i zakres ich zastosowania oraz kryteria wyboru.
    7. Charakterystyka i zakres zastosowania badañ ankietowych. Rodzaje ankiet. Zalety i ograniczenia poszczególnych rodzajów ankiet.
    8. Etapy opracowywania kwestionariusza ankiety. Formu³owanie pytañ w kwestionariuszu ankiety. Pytania otwarte i zamkniête – ich zalety i wady. Skalowanie odpowiedzi.
    9. Opracowanie koncepcji badania marketingowego i przygotowanie kwestionariusza ankiety przez uczestników badania.
    10. Metody jako¶ciowych badañ pierwotnych –wywiady pog³êbione i badania zogniskowane, testy projekcyjne, obserwacje, w tym badania etnograficzne. Æwiczenia.
    11. Nowe metody badañ marketingowych z zastosowaniem Internetu.
    12. Analiza danych w ilo¶ciowych i jako¶ciowych badaniach marketingowych.
    13. Determinanty decyzji o sposobie organizacji badañ marketingowych i wyborze instytucji badawczej.
    14. Pytania od uczestników.

    Adresaci szkolenia:
    Pracownicy dzia³ów marketingu

    Czas trwania szkolenia:
    2 dni – 16 godzin akademickich

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osób

     

  • Badania satysfakcji pracowników. Zastosowanie, znaczenie, metodologia

    Cele szkolenia:

    • pokazanie uczestnikom zastosowania badañ satysfakcji pracowników,
    • zaznajomienie uczestników z metodologi± przeprowadzania badañ satysfakcji pracowników,
    • pokazanie, jak zaplanowaæ badanie satysfakcji pracowników,
    • nauczenie uczestników analizy wyników badañ satysfakcji pracowników,
    • przygotowanie uczestników zarówno do samodzielnej realizacji badania, jak równie¿ do realizacji badania wspólnie ze specjalistyczn± firm±.

    Adresaci szkolenia:

    Szkolenie to przeznaczone jest dla pracowników dzia³ów HR i mened¿erów firmy planuj±cych lub rozwa¿aj±cych przeprowadzenie badañ satysfakcji pracowników.

    Program szkolenia:

    W trakcie szkolenia przedstawione zostan± zasady wykorzystania badañ satysfakcji pracowników, ich zalety i wady, a tak¿e szczegó³owo pokazana zostanie metodologia badañ satysfakcji pracowników. Pozwoli to oceniæ mo¿liwo¶æ samodzielnej realizacji badañ satysfakcji pracowników, konsekwencje z tym siê wi±¿±ce, pomo¿e zaplanowaæ takie badanie. Szkolenie to bêdzie bardzo pomocne tak¿e dla osób, które planuj± zakupiæ us³ugê badania satysfakcji pracowników od wyspecjalizowanych firm – pozwoli to na ocenê stosowanej metodologii, uczuli na pu³apki i b³êdy pope³niane przy badaniu satysfakcji pracowników, pozwoli bardziej ¶wiadomie sformu³owaæ w³asne potrzeby dotycz±ce badania. 
    Szkolenie prowadzone jest przez trenera-praktyka, który zrealizowa³ ju¿ kilkana¶cie bardzo du¿ych projektów badawczych w zakresie oceny satysfakcji pracowników. Bêdzie on dzieli³ siê swoimi do¶wiadczeniami, praktycznym obserwacjami.
    Szkolenie bêdzie mia³o charakter warsztatowy – uczestnicy bêd± mieli szansê samodzielnego stosowania wybranych technik pod okiem trenera.
     

    • Zastosowania badañ satysfakcji pracowników
    • Planowanie badania – analiza sytuacji
    • Obszary satysfakcji – wyodrêbnianie
    • Konstruowanie kwestionariusza badawczego
    • Logistyka badania – jak podnie¶æ stopieñ zwrotów
    • Analiza danych
    • Tworzenie raportu badawczego
    • Prezentowanie wyników – czy i jak prezentowaæ wyniki pracownikom
    • Analiza sytuacji konfliktowych przy wykorzystaniu badañ satysfakcji pracowników
    Czas trwania: 1 dzieñ
    Wielko¶æ grupy: 6-15 osób
  • Badania statystyczne i analiza danych

    Cel szkolenia:
    Zajêcia maj± na celu przekazanie uczestnikom wiedzy dotycz±cej metod statystycznych, co w konsekwencji prowadziæ ma do nabycia nastêpuj±cych umiejêtno¶ci:

    • umiejêtno¶ci poprawnego zaprojektowania badania,
    • umiejêtno¶ci odczytywania i interpretacji wszelakich wska¼ników statystycznych i gospodarczych,
    • zrozumienia idei uogólniania wyników badania czê¶ciowego na ca³± populacjê,
    • szacowania nieznanych parametrów populacji na podstawie statystycznych badañ czê¶ciowych,
    • umiejêtno¶ci szacowania b³êdu statystycznego (w tym odró¿nianie b³êdów losowych i nielosowych),
    • poprawnego odczytywania wyników badañ statystycznych,
    • poprawnej umiejêtno¶ci przeprowadzenia analizy danych.

    Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane jest do osób, którym potrzebna jest klasyczna wiedza ze statystyki, wnioskowania statystycznego oraz umiejêtno¶æ analizy danych.

    Program szkolenia:

    1. Badania pe³ne i badania czê¶ciowe populacji (1 godz.)
      a) metody doboru próby
      • dobór losowy
      • dobór celowy
      • dobór kwotowy
      • próba reprezentacyjna
      b) analiza b³êdu statystycznego
      • b³±d losowy
      • b³êdy nielosowe (b³êdy pokrycia, b³êdy pomiaru etc.)
    2. Statystyka opisowa (3 godz.)
    3. Koncepcja testowania hipotez statystycznych (3 godz.)
      • idea hipotezy zerowej i hipotezy alternatywnej
      • statystyczny poziom istotno¶ci
      • testowanie hipotez
    4. Konstrukcja i interpretacja przedzia³ów ufno¶ci (3 godz.)
      • szacowanie nieznanej ¶redniej w populacji i b³±d tego szacunku
      • interpretacja przedzia³u ufno¶ci dla ¶redniej i dla frakcji
      • przyk³ady konstrukcji przedzia³ów ufno¶ci
    5. Analiza zale¿no¶ci dwóch cech (1 godz.)
      • korelacja pomiêdzy dwiema cechami
      • liniowa zale¿no¶æ miêdzy dwiema zmiennymi
      • przyk³ady zale¿no¶ci nieliniowych
    6. Zmienne ilo¶ciowe i zmienne jako¶ciowe (2 godz.)
      • cechy mierzalne (zarobki, wydatki na ¿ywno¶æ)
      • cechy niemierzalne (fakt bycia zwolennikiem danej partii politycznej, wyznanie etc.)
      • ró¿nice pomiêdzy analiz± cech jako¶ciowych i ilo¶ciowych
      • tablice kontyngencji, testy zgodno¶ci, testy niezale¿no¶ci
    7. Analiza danych firmy (3 godz.)

    Czas trwania:
    16 godzin: 2 sesje po 8 godzin

    Liczba uczestników:
    maksymalnie 20 osób

  • Ceny transferowe jako instrument planowania podatkowego. Sporz±dzanie dokumentacji podatkowej

    Cel szkolenia:
    Przedstawienie ryzyk oraz szans podatkowych zwi±zanych z cenami transferowymi oraz rozszerzonych obowi±zków dokumentacyjnych. Wskazanie mo¿liwo¶ci unikniêcia wzglêdnie wyeliminowania zagro¿eñ podatkowych.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu cen transferowych (w ujêciu podatkowym), w szczególno¶ci dyrektorów finansowych, ksiêgowych, innych pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno-finansowych.

    Program szkolenia:

    • Pojêcie podmiotów powi±zanych i transakcji kontrolowanych
    • Uznawanie wynagrodzenia za ¶wiadczenie podmiotu powi±zanego za koszt podatkowy
    • Optymalizacja opodatkowania przy u¿yciu mechanizmu cen transferowych
    • Ryzyka podatkowe (szacowanie dochodów, stawka sanacyjna, sankcje karno-skarbowe)
    • Eliminacja podwójnego opodatkowania w sensie ekonomicznym (korekta drugostronna, Konwencja arbitra¿owa)
    • Sporz±dzanie dokumentacji podatkowej (analiza funkcjonalna, analizê kosztowa, metody szacunku i okre¶lenie ceny przedmiotu transakcji, warunki porównywalno¶ci transakcji)
    • Uprzednie porozumienia cenowe

    Czas trwania szkolenia: 1 dzieñ – 8 godzin

    Wielko¶æ grupy: do 25 osób

     

  • Cywilistyczne, podatkowe i bilansowe aspekty leasingu
    Cel szkolenia:

    Przedstawienie podstawowych aspektów cywilistycznych, podatkowych i ksiêgowych w odniesieniu do transakcji leasingu. Ocena atrakcyjno¶ci leasingu jako ¼ród³a finansowania aktywów.

    Adresaci szkolenia:

    Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu transakcji leasingowych, w tym dla pracowników banków, pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno finansowych.

    Program szkolenia:
    • Pojêcie, rodzaje i klasyfikacja leasingu.
    • Regulacje leasingu w Polsce i na ¶wiecie.
    • Umowa leasingu w kodeksie cywilnym.
    • Podatkowe regulacje transakcji leasingu (leasing w ustawach podatku dochodowego, podatku VAT, i innych).
    • Leasing w nowelizacji ustawy o rachunkowo¶ci.
    • Krajowy Standard Rachunkowosci – Leasing.
    • Uregulowania leasingu w MSR i US GAAP.
    • Atrakcyjno¶æ leasingu jako ¼ród³a finansowania aktywów (m.in. op³acalno¶æ transakcji lasingowych).
    • Rynek us³ug leasingowych w Polsce i na ¶wiecie.

    Czas trwania szkolenia:
    2 dni

    Wielko¶æ grupy:
    do 20 osób
  • Ekonometria stosowana w finansach i zarz±dzaniu

    Cel szkolenia:
    Celem szkolenia jest wyrobienie praktycznej umiejêtno¶ci samodzielnego konstruowania, estymacji i weryfikacji jednorównaniowych modeli ekonometrycznych (w tym modeli z jako¶ciow± zmienn± obja¶nian±) oraz prognozowania na ich podstawie. Przedstawiane metody ilustrowane s± przyk³adami opartymi na rzeczywistych danych ekonomicznych dotycz±cych aktualnej sytuacji gospodarczej Polski. Przygotowane na potrzeby zajêæ zbiory danych analizowane s± samodzielnie przez uczestników za pomoc± pakietów komputerowych.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do osób, które w swojej pracy zawodowej pos³uguj± siê – lub chcia³yby siê pos³ugiwaæ – formalnymi metodami analizy danych ekonomicznych, a zw³aszcza ich prognozowania. Wobec wysokiego stopnia formalizacji wspó³czesnej ekonomii jest to umiejêtno¶æ kluczowa; jej rozwiniêciu w ramach szkolenia maj± s³u¿yæ liczne przyk³ady praktyczne.

    Program szkolenia:

    1. Metoda najmniejszych kwadratów jako podstawowa metoda estymacji jednorównaniowego modelu ekonometrycznego wraz z interpretacj± jej wyników.
    2. Merytoryczna i statystyczna weryfikacja modelu. Wnioskowanie na postawie wyników estymacji.
    3. Podstawy prognozowania ekonometrycznego: warunki poprawnej prognozy, techniki prognozowania, ¼ród³a b³êdów prognozy, metody oceny jako¶ci prognoz.
    4. Modele z rozk³adem opó¼nieñ i modele trendu w modelowaniu i prognozowaniu zjawisk ekonomicznych.
    5. Zastosowania modeli nieliniowych w zarz±dzaniu przedsiêbiorstwem: modelowanie sprzeda¿y (funkcja logistyczna) i produkcji (funkcja Cobba – Douglasa). Nieliniowe funkcje trendu.
    6. Modelowanie zmiennych jako¶ciowych. Specyfika prognozowania zmiennych jako¶ciowych; interpretacja prognoz w kontek¶cie prawdopodobieñstwa.
    7. Pu³apki analizy szeregów czasowych: zmiany strukturalne, stabilno¶æ modelu i jego parametrów, regresja pozorna. Metody rozwi±zywania tych problemów.
    8. Idea przyczynowo¶ci zjawisk ekonomicznych; testy przyczynowo¶ci.

     

    Czas trwania:
    3 dni – 24 godziny akademickie

    Wielko¶æ grupy:
    do 10 osób (najlepiej z dostêpem do komputerów / laptopów)

  • Jak opracowaæ program lojalno¶ciowy?

    Cele szkolenia:

    • Przedstawienie istoty, rodzajów i korzy¶ci lojalno¶ci nabywców w kontek¶cie kosztów utraty nabywców
    • Przedstawienie istoty i rodzajów programów lojalno¶ciowych
    • Zaznajomienie uczestników szkolenia z procedur± opracowywania koncepcji programu lojalno¶ciowego
    • Zapoznanie uczestników z zasadami i wykszta³cenie umiejêtno¶ci tworzenia projektu programu lojalno¶ciowego
    • Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci w zakresie kszta³towania zestawu ¶wiadczeñ oraz programu komunikacji w programie lojalno¶ciowym

    Program szkolenia:

    1. Znaczenie kreowania lojalno¶ci klientów z punktu widzenia tworzenia warto¶ci klienta w d³ugim okresie. Istota lojalno¶ci nabywców. Rodzaje lojalno¶ci nabywców. Utrzymanie a utrata nabywców.
    2. Istota oraz rodzaje programów lojalno¶ciowych.
    3. Etapy procesu tworzenia oraz elementy koncepcji programów lojalno¶ciowych: cele, adresacie, program ¶wiadczeñ, program komunikacji.
    4. Identyfikacja adresatów, tworzenie programu ¶wiadczeñ i programu komunikacji w programie lojalno¶ciowym- æwiczenia.
    5. Kluczowe aspekty funkcjonowania programów lojalno¶ciowych.

    Adresaci szkolenia:
    pracownicy dzia³ów marketingu

    Czas trwania szkolenia:
    1 dzieñ – 8 godzin akademickich

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osób

  • Kompletny kurs statystyki dla biznesu wraz z metodami analizy danych
    Odbiorcy szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do osób, którym potrzebna jest szeroka wiedza ze statystyki oraz umiejêtno¶æ analizy danych, wychodz±ca poza analizê podstawow±.

    Cel szkolenia:
    Zajêcia maj± na celu przekazanie uczestnikom szerokiej wiedzy ze wspó³czesnej statystyki oraz nowoczesnych metod analizy danych. Szkolenie opieraæ ma siê na trzech podstawowych sk³adowych:
    • solidnych podstawach teoretycznych, które w przysz³o¶ci pozwol± na samodzielne rozwi±zywanie nowych, specyficznych problemów, których rozwi±zania nie s± zawarte w klasycznej literaturze przedmiotu ani gotowym oprogramowaniu komputerowym lub problemów, których specyfika wymaga korekty gotowych rozwi±zañ dostêpnych w literaturze lub pakietach komputerowych
    • praktycznych zastosowaniach wiedzy statystycznej, co wyra¿aæ ma siê obrazowaniem wszelkiej teorii konkretnymi przyk³adami na danych rzeczywistych i rzeczywistych problemach biznesowych, spo³ecznych, demograficznych, marketingowych etc.
    • wykorzystaniu pakietów komputerowych, w tym analizy danych oraz kreatora funkcji statystycznych, matematycznych etc. w Excelu, jako powszechnie u¿ywanym programie komputerowym oraz specjalistycznych programów statystycznych, proponowany jest tu Enterprise Guide SAS
    Tematyka:
    • Pojêcie populacji nieskoñczonej i populacji skoñczonej
    • Parametry populacji, ich interpretacja i przyk³ady
    • Statystyka opisowa
    • Wybrane typy rozk³adów
    • Pojecie prostej próby losowej
    • Estymacja punktowa, metody konstrukcji estymatorów oraz ich w³asno¶ci
    • B³±d estymacji
    • Estymacja przedzia³owa – konstrukcja i interpretacja przedzia³ów ufno¶ci
    • Ustalanie liczebno¶ci próby
    • Koncepcja testowania hipotez statystycznych
    • Testy istotno¶ci
    • Testowanie zgodno¶ci
    • Porównywanie dwóch populacji
    • Analiza wariancji ANOVA jedno- i wieloczynnikowa
    • Badanie zale¿no¶ci dwóch cech
    • Wspó³czynnik korelacji
    • Test niezale¿no¶ci chi-kwadrat
    • Klasyczny model regresji liniowej
    • Wnioskowanie w modelu zale¿no¶ci liniowej
    • Model liniowy z wieloma zmiennymi obja¶niaj±cymi
    • Weryfikacja modelu i wnioskowanie na jego podstawie
    • Regresja logistyczna i model logitowy
    • Analiza szeregów czasowych
    • Indeksy statystyczne
    • Wyrównywanie szeregów czasowych
    • Modelowanie ARIMA i prognozowanie
    • Badania jako¶ciowe
    • Analiza jednej zmiennej jako¶ciowej
    • Testowanie jednorodno¶ci
    • Analiza dwóch zmiennych jako¶ciowych
    • Analiza dyskryminacji
    • Analiza skupieñ
    • Metody wyboru próby z populacji skoñczonej – próby nieproste
    • Metoda Monte Carlo oraz zasada bootstrap
    • Metody rangowe
    • Metody imputacji danych
    Przyk³adowy krótki opis jednego bloku tematycznego: Analiza wariancji ANOVA
    ANOVA jest statystyczn± metod± rozstrzygania o istnieniu ró¿nic miêdzy ¶rednimi w kilku populacjach. Powodem, dla którego ANOVA znalaz³a szerokie zastosowanie jest to, ¿e spotyka siê wiele sytuacji, w których zale¿y nam na porównaniu kilku populacji jednocze¶nie. Porównujemy na przyk³ad populacjê osób poddanych ró¿nym zabiegom leczniczym, populacjê klientów, wobec których zastosowano ró¿ne formy reklamy czy promocji, porównujemy ¶rednie dochody w ró¿nych gminach czy grupach spo³ecznych, skuteczno¶æ ró¿nych metod kszta³cenia mened¿erów etc. Metoda ta wymaga zbadania wariancji ujawniaj±cej siê w odpowiednio dobranych próbach losowych; st±d nazwa: analiza wariancji. W przypadku, gdy nie s± spe³nione wszystkie za³o¿enia, jakich wymaga ANOVA u¿ywa siê zazwyczaj pewnego testu nieparametrycznego, zwanego testem Kruskala-Wallisa.

    Czas trwania szkolenia:
    10 sesji po 8 godzin lekcyjnych – razem 80 godzin;

    Liczba uczestników:
    Maksymalnie 20 osób
  • Kontrakty d³ugoterminowe – aspekty bilansowe i podatkowe

    Cel szkolenia:
    Przedstawienie aspektów ksiêgowych i podatkowych zwi±zanych z realizacj± kontraktów d³ugoterminowych, w szczególno¶ci umów o roboty budowlane lub monta¿owe. Ujêcie ksiêgowe, prezentacja w sprawozdania finansowym oraz obowi±zki w podatku dochodowym i podatku VAT.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu rozliczania kontraktów d³ugoterminowych, w szczególno¶ci dyrektorów finansowych, ksiêgowych, innych pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno-finansowych przedsiêbiorstw zw³aszcza bran¿y budowlanej.

    Program szkolenia:

    • Pojêcie, rodzaje i klasyfikacja kontraktów d³ugoterminowych
    • Przychody, koszty i wynik z kontraktów d³ugoterminowych na podstawie ustawy o rachunkowo¶ci
    • Metoda stopnia zaawansowania
    • Metoda zysku zerowego
    • Podatek odroczony
    • Prezentacja kontraktów d³ugoterminowych w sprawozdaniu finansowym
    • Moment powstania przychodów podatkowych
    • Moment rozpoznawania kosztów podatkowych
    • Przyporz±dkowanie przychodów i kosztów
    • Dochód podatkowy i rozliczanie strat podatkowych
    • Dokumentacja w zakresie cen transferowych
    • Moment powstania obowi±zku podatkowego w podatku VAT
    • Miejsce ¶wiadczenia us³ug w podatku VAT
    • Odliczanie i zwrot podatku VAT

    Czas trwania szkolenia:

    2 dni – 16 godzin

    Wielko¶æ grupy:

    do 25 osób

  • Metody wyceny warto¶ci przedsiêbiorstwa
    Cel szkolenia:
    Celem szkolenia jest przybli¿enia zagadnieñ zwi±zanych z procesem wyceny przedsiêbiorstwa, zaprezentowanie ró¿norodnych metod wyceny, jak równie¿ przedstawienie mo¿liwo¶ci ich wykorzystania w praktyce.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu wyceny przedsiêbiorstwa, ze szczególnym uwzglêdnieniem praktycznych aspektów wyceny.

    Program szkolenia:
    1. Czynniki kszta³tuj±ce warto¶æ przedsiêbiorstwa.
    2. Cele wyceny warto¶ci przedsiêbiorstwa.
    3. Klasyfikacja metod wyceny przedsiêbiorstw
      • metody oparte na wycenie maj±tku:
        • ksiêgowa warto¶æ aktywów netto,
        • skorygowana warto¶æ aktywów netto,
        • odtworzeniowa warto¶æ maj±tku,
        • warto¶æ likwidacyjna (up³ynnienia),
      • metody dochodowe:
        • metoda oparta na kapitalizacji zysku,
        • metoda wyceny dochodowej przedsiêbiorstwa oparta na zysku netto,
        • metoda oparta na cash flows,
        • metoda porównañ rynkowych
      • metody mieszane wyceny warto¶ci przedsiêbiorstw:
        • metoda warto¶ci ¶redniej,
        • metoda wyceny z zyskiem dodatkowym,
        • metoda wyceny przedsiêbiorstw nierentownych.
    4. Zalety i wady poszczególnych metod wyceny.
    5. Zastosowanie metod wyceny w praktyce.

     

    Czas trwania szkolenia:
    2 dni

    Liczba uczestników:
    ok. 20 osób

  • Modelowanie i prognozowanie zjawisk jako¶ciowych

    Cel szkolenia:

    Celem szkolenia jest przedstawienie specyfiki danych jako¶ciowych z naciskiem na wyzwania zwi±zane z ich prognozowaniem oraz metody oceny jako¶ci uzyskanych prognoz. Omówienie formalnych technik analizy danych jako¶ciowych uzupe³nione jest przyk³adami empirycznymi.

    Adresaci szkolenia:

    Szkolenie adresowane jest do osób, które w swojej praktyce zawodowej pos³uguj± siê danymi o charakterze jako¶ciowym (niemierzalnym), zw³aszcza w kontek¶cie ich prognozowania.

    Program szkolenia:

    1. Wstêp do estymacji i weryfikacji jednorównaniowego liniowego modelu ekonometrycznego. Zastosowania zmiennych jako¶ciowych jako zmiennych obja¶niaj±cych.
    2. Specyfika zjawisk jako¶ciowych w ekonomii. Zmienne jako¶ciowe jako zmienne obja¶niane w modelach ekonometrycznych.
    3. Modelowanie zmiennych jako¶ciowych: liniowy model prawdopodobieñstwa, modele logit i probit – estymacja, weryfikacja, interpretacja wyników.
    4. Prognozowanie zjawisk jako¶ciowych na podstawie modeli LPM i logit. Pu³apki prognozowania zmiennej jako¶ciowej. Interpretacja prognoz w kontek¶cie prawdopodobieñstwa oraz ocena ich trafno¶ci.
    5. Przyk³ad zastosowania empirycznego: analiza prawdopodobieñstwa katastrofy promu kosmicznego.
    6. Modele o wielowarto¶ciowej jako¶ciowej zmiennej obja¶nianej: zastosowania i ograniczenia.

     

    Czas trwania:
    2 dni – 16 godzin akademickich

    Wielko¶æ grupy:
    do 10 osób (najlepiej z dostêpem do komputerów / laptopów)

  • Negocjacje w marketingu
    Cel szkolenia:
    Ka¿dy pracownik, reprezentant lub przedsiêbiorca zajmuj±cy siê negocjowaniem cen, kontaktów czy umów staje przed problemem sprzeda¿y swoich pomys³ów, rozwi±zañ i w efekcie rozwi±zuje problemy marketingowe. Negocjowanie, zw³aszcza je¶li dotyczy zagadnieñ trudnomierzalnych jakim s± produkty marketingowe, jest zadaniem niezwykle trudnym. Znajomo¶æ nowoczesnych technik negocjacyjnych pozwoli na unikniêcie szeregu b³êdów i w efekcie pozwoli na maksymalizacjê efektywno¶ci rozmów. Nie przypadkiem bowiem ukuto stwierdzenie, i¿ najdro¿szym sposobem uczenia jest analiza w³asnych potkniêæ.

    Adresaci szkolenia:
    Pracownicy dzia³ów marketingu i sprzeda¿y, przedsiêbiorcy, mened¿erowie

    Program szkolenia:
    Program szkolenia obejmuje zaawansowane metody planowania negocjacji i techniki pomagaj±ce przygotowaæ siê przed podjêciem wyzwania. Analiza i wycena produktów marketingowych pozwol± na skuteczniejsze podejmowanie decyzji w rozmowie z partnerami. W trakcie zajêæ wykonywane bêd± liczne æwiczenia po³±czone z analiz± umiejêtno¶ci oraz rozwojem zdolno¶ci skutecznego negocjowania. W pierwszych etapach szkolenia zostan± przedstawione zasady tworzenia odpowiedniego klimatu negocjacji. Kolejne punkty obejmuj± zarówno analizê przypadków jak i æwiczenia zwi±zane z wykorzystaniem ¶wie¿o nabytych umiejêtno¶ci.
    1. Przej¶cie od prostej sprzeda¿y do negocjacji
      • Budowa relacji z klientem
      • rozwój i pielêgnowanie relacji partnerskich
      • wybór podej¶cia negocjacyjnego
    2. Definiowanie potrzeb klienta
      • Analiza potrzeb i si³y klienta
    3. Budowa planu negocjacyjnego
      • potrzeby i priorytety klienta
      • analiza kosztów i optymalnych zmian ceny
      • wycena produktu marketingowego
      • kompleksowa ocena rynku i odbiorcy
      • wra¿liwo¶æ cenowa odbiorcy
    4. Ocena przewag negocjacyjnych
      • analizy rynku i otoczenia
      • kim jest Twój klient?
    5. Perswadowanie i targowanie siê
      • utrzymanie racjonalno¶ci w negocjacjach
      • budowa przekonania o wygranej obu stron
      • planowanie i u¿ywanie argumentów i pytañ
      • planowanie kreatywnych negocjacji
      • sprzeda¿ bezpo¶rednia

    Czas trwania:
    2 dni – 16 godzin

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osób
  • Podatek odroczony – warto¶æ ksiêgowa i podatkowa aktywów oraz pasywów

    Cel szkolenia:
    Przedstawienie g³ównych kategorii ró¿nic miêdzy podstaw± opodatkowania, a wynikiem finansowym brutto oraz zasad ustalania warto¶ci ksiêgowej i podatkowej aktywów oraz pasywów. Analiza przepisów ustawy o rachunkowo¶ci, Krajowego Standardu Rachunkowo¶ci nr 2, Miêdzynarodowych Standardów Sprawozdawczo¶ci Finansowej oraz przepisów podatkowych.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu rozliczania kontraktów d³ugoterminowych, w szczególno¶ci dyrektorów finansowych, ksiêgowych, innych pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno-finansowych.
     

    Program szkolenia:

    I. Przychody i koszty ustawy o podatku dochodowym i ustawy o rachunkowo¶ci
    z uwzglêdnieniem kategorii:

    • ¦rodków trwa³ych i warto¶ci niematerialnych
      • ró¿nice w ustalaniu warto¶ci pocz±tkowej,
      • metody amortyzacji i ich weryfikacja,
      • odpisy aktualizuj±ce.
    • Rozrachunki
      • odsetki,
      • odpisy aktualizuj±ce,
      • ró¿nice kursowe.
    • Inwestycje niefinansowe
      • zasady wyceny bilansowej – ujêcie wynikowe,
    • Inwestycje finansowe
      • zasady wyceny bilansowej – ujêcie wynikowe i kapita³owe,
    • Zapasy
      • odpisy aktualizuj±ce,
    • Leasing
      • leasing finansowy,
      • leasing operacyjny,
    • Kontrakty d³ugoterminowe
      • rozliczanie w czasie przychodów z kontraktów,
      • rozliczanie w czasie kosztów kontraktów.

    II. Obowi±zek ustalania podatku odroczonego wed³ug ustawy i MSSF

    III. Podatek odroczony rozliczany z kapita³em w³asnym

    IV. Zasady kompensowania podatków odroczonych

    V. Rozliczanie straty podatkowej – ujêcie podatkowe i bilansowe

    VI. Zestawienie ró¿nic pomiêdzy wynikiem finansowym brutto a podstaw± opodatkowania.
     

    Czas trwania szkolenia: 2 dni – 16 godzin

    Wielko¶æ grupy: do 25 osób

  • Podstawy statystyki z wykorzystaniem danych statystycznych EUROSTATU

    Cel szkolenia:
    Zajêcia maj± na celu przekazanie uczestnikom wiedzy ze statystyki, co w konsekwencji prowadziæ ma do nabycia nastêpuj±cych umiejêtno¶ci:

    • poprawnego zaprojektowania badania statystycznego,
    • odczytywania i interpretacji podstawowych wska¼ników statystycznych,
    • szacowania nieznanych parametrów populacji (np. wielko¶ci sprzeda¿y, zwolenników partii politycznych) na podstawie statystycznych badañ czê¶ciowych,
    • szacowania i interpretacji b³êdu statystycznego, w tym odró¿nianie b³êdów losowych i nielosowych,
    • poprawnego odczytywania wyników badañ statystycznych,
    • uogólniania wyników badania czê¶ciowego na ca³± populacjê,
    • ocenianie zale¿no¶ci wystêpuj±cych miêdzy dwiema lub kilkoma cechami,
    • porównywanie populacji pod wzglêdem badanych cech (wielko¶ci sprzeda¿y etc.),
    • umiejêtno¶æ konstrukcji i weryfikacji modeli statystycznych opisuj±cych zale¿no¶æ miêdzy zjawiskami,
    • umiejêtno¶æ prognozowania na podstawie modeli, obliczania b³êdu prognozy,
    • umiejêtno¶æ analizy szeregów czasowych.

     

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do osób, które pragn± zapoznaæ siê z zasadami statystyki, zarówno tej podstawowej, jak i zaawansowanej, tak aby sta³a siê ona dla nich realnym i prostym narzêdziem umo¿liwiaj±cym zrozumienie, opis i prognozowanie zjawisk (spo³ecznych, rynkowych, demograficznych) zachodz±cych we wspó³czesnym ¶wiecie.

    Program szkolenia:

    1. Metody doboru próby:
      • dobór losowy, celowy, kwotowy, próba reprezentacyjna,
      • losowanie warstwowe, wa¿enie próby.
    2. Podstawowe parametry populacji, ich interpretacja, ich odpowiedniki obliczone na podstawie próby:
      • ¶rednia, mediana, czêsto¶æ, wariancja, indeks dynamiki zmian etc.
    3. Estymacja punktowa:
      • szacowanie nieznanych parametrów populacji na podstawie badañ czê¶ciowych.
    4. Analiza b³êdu losowego:
      • wariancja, odchylenie standardowe.
    5. Konstrukcja i interpretacja przedzia³ów ufno¶ci:
      • przedzia³y ufno¶ci dla rozk³adu normalnego i du¿ych prób.
    6. Ustalanie liczebno¶ci próby:
      • minimalna liczebno¶æ próby zapewniaj±ca po¿±dan± precyzjê szacunku; badanie wstêpne.
    7. Koncepcja testowania hipotez statystycznych:
      • testy istotno¶ci,
      • testy zgodno¶ci.
    8. Badania jako¶ciowe,
    9. Losowanie warstwowe i losowanie zespo³owe:
      • podzia³ populacji na klasy, ze wzglêdu na przynale¿no¶æ do danego województwa, rodzaj wykonywanej dzia³alno¶ci gospodarczej, wiek etc.,
      • alokacja próby miêdzy warstwy, losowanie proporcjonalne.
    10. Analiza b³êdów nielosowych,
    11. Praktyczne aspekty badañ statystycznych:
      • problem braku odpowiedzi,
      • sposoby zbierania informacji statystycznych,
      • planowanie i realizacja badañ.
    12. Analiza wariancji:
      • Anova (jedno- i wieloczynnikowa),
    13. Badanie zale¿no¶ci dwóch cech:
      • wspó³czynnik korelacji,
      • klasyczny model regresji liniowej,
      • weryfikacja modelu,
      • prognozowanie na podstawie modelu.
    14. Model liniowy z wieloma zmiennymi obja¶niaj±cymi:
      • konstrukcja i weryfikacja modelu,
      • prognozowanie.
    15. Regresja logistyczna i model logitowy,
    16. Analiza szeregów czasowych:
      • sk³adniki szeregu,
      • analiza trendu,
      • analiza wahañ okresowych,
      • wyrównywanie szeregu,
      • modelowanie ARIMA i prognozowanie.

    Tematyka poruszana w oparciu o:
    podstawy teoretyczne, aspekty praktyczne (A. Aczel: "Complete Business Statistics"),
    pakiety komputerowe (Analiza danych xls., SAS Enterprise Guide)

    Czas trwania:
    5 sesji po 8 godzin lekcyjnych, razem 40 godzin;

    Proponowany podzia³ tematyczny:
    2 sesje – podstawy statystyki opisowej, wnioskowania statystycznego, modelowania i prognozowania
    1 sesja – Excel Analiza danych
    2 sesje – SAS Enterprise Guide

    Wielko¶æ grupy:
    do 20 osób

  • Profesjonalne tworzenie eventu
    Cel szkolenia:
    • przedstawienie zasad efektywnego planowania i realizacji eventu
    • pokazanie zastosowania ró¿nych rodzajów eventów

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie to zosta³o przygotowane z my¶l± o pracownikach dzia³ów marketingu i public relations, zajmuj±cych siê przygotowywaniem imprez specjalnych. Dostarcza ono praktycznych umiejêtno¶ci planowania, promowania, koordynacji takich imprez. Pokazuje, w jaki sposób wykorzystywaæ eventy przy tworzeniu strategii kontaktów z mediami i grupami celowymi firmy.

    Program szkolenia:
    1. Eventy w¶ród innych dzia³añ Public Relations
      • Ogólne zasady tworzenia eventów
      • Przyczyny popularyzacji
      • Rodzaje eventów
    2. Kiedy przygotowanie eventu jest konieczne? – warsztaty i analizy przypadków
    3. Strategiczne planowanie eventów
      • Okre¶lenie celów
      • Okre¶lenie grup celowych
      • Kszta³towanie bud¿etu
      • Planowanie harmonogramu
      • Okre¶lanie zadañ i odpowiedzialno¶ci
      • Plany awaryjne
    4. Media relations przy planowaniu i przeprowadzaniu eventów – warsztaty
      • Jakie media wykorzystaæ?
      • Jak wzbudziæ zainteresowanie mediów?
      • Narzêdzia i techniki wykorzystywane przy wspó³pracy z dziennikarzami
      • Mierzenie efektywno¶ci eventów
    5. Przygotowanie eventu – analizy przypadków
    6. Przygotowanie przyk³adowych eventów – symulacja
    7. Ocena i podsumowanie

    Czas trwania
    1 dzieñ – 8 godzin

    Wielko¶æ grupy
    6 – 16 osób

  • Prognozowanie gospodarcze

    Cel szkolenia: Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi metodami prognozowania gospodarczego oraz z empirycznymi aspektami prognozowania na podstawie jednorównaniowych modeli ekonometrycznych, w tym nieliniowych modeli trendu oraz modeli, w których prognozowane zjawisko ma charakter jako¶ciowy. Metody prognozowania ilustrowane s± przyk³adami opartymi na rzeczywistych danych ekonomicznych dotycz±cych aktualnej sytuacji gospodarczej Polski. Przygotowane na potrzeby zajêæ zbiory danych analizowane s± samodzielnie przez uczestników za pomoc± pakietów komputerowych.

    Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane jest do osób, które w swojej pracy zawodowej pos³uguj± siê – lub chcia³yby siê pos³ugiwaæ – formalnymi metodami prognozowania danych ekonomicznych. Rozwiniêciu tej umiejêtno¶ci maj± s³u¿yæ przyk³ady praktyczne oparte na danych z dziedziny nauk ekonomicznych i spo³ecznych.

    Program szkolenia:

    1. Podstawy modelowania ekonometrycznego: zasady estymacji MNK, interpretacja oszacowañ parametrów, podstawowe etapy weryfikacji jako¶ci modelu ekonometrycznego.
    2. Podstawy teorii prognozy: specyfika analizy szeregów czasowych, warunki poprawnej prognozy, techniki prognozowania, ¼ród³a b³êdów prognoz. Ocena b³êdów predykcji ex post.
    3. Specyfika prognozowania zmiennych jako¶ciowych; interpretacja prognoz w kontek¶cie prawdopodobieñstwa. Pu³apki prognozowania zmiennej jako¶ciowej.
    4. Zastosowanie modeli nieliniowych w prognozowaniu: nieliniowe funkcje trendu, krzywa logistyczna, funkcja Cobba – Douglasa. Ocena jako¶ci prognoz wyznaczonych na podstawie modeli nieliniowych.
    5. Pu³apki prognozowania szeregów czasowych: zmiany strukturalne, stabilno¶æ modelu i jego parametrów, regresja pozorna. Metody rozwi±zywania tych problemów.

     

    Czas trwania:
    2 dni – 16 godzin akademickich

    Wielko¶æ grupy:
    do 10 osób (najlepiej z dostêpem do komputerów / laptopów)

  • Projektowanie efektywnej kampanii promocyjnej

    Cele szkolenia:

    • Przedstawienie istoty audytu marketingowego
    • Przedstawienie korzy¶ci z realizacji audytu marketingowego dla przedsiêbiorstwa
    • Zaznajomienie uczestników szkolenia z procedur± realizacji audytu marketingowego
    • Zapoznanie uczestników z zasadami i wykszta³cenie umiejêtno¶ci realizacji poszczególnych elementów audytu marketingowego
    • Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci stosowania metod oceny sytuacji w realizacji audytu marketingowego
    • Wykszta³cenie wiedzy i umiejêtno¶ci w zakresie opracowywania raportu i wniosków z audytu marketingowego
    • Identyfikacja potrzeb informacyjnych przedsiêbiorstwa/strategicznej jednostki biznesu w zakresie audytu marketingowego

    Program szkolenia:

    1. System komunikacji marketingowej przedsiêbiorstwa. Nowe trendy w komunikacji marketingowej. Komunikacja 360 stopni.
    2. Etapy procesu kszta³towania komunikacji marketingowej- plan kampanii promocyjnej. Projektowe podej¶cie do tworzenia kampanii promocyjnej.
    3. Analiza wewnêtrznych i zewnêtrznych uwarunkowañ komunikacji marketingowej. Prawne i bran¿owe determinanty komunikacji marketingowej.
    4. Kszta³towanie kreatywnych za³o¿eñ kampanii promocyjnej.
    5. Planowanie mediów w kampanii promocyjnej.
    6. Dobór i kszta³towanie narzêdzi promocji- charakterystyka, zalety, wady. Æwiczenia w kszta³towaniu narzêdzi promocji: reklama, akwizycja, promocja sprzeda¿y, public relations, sponsoring.
    7. Zastosowanie aliansów marketingowych, w tym sojuszy marek w kampanii promocyjnej.
    8. Analiza przypadków skutecznych kampanii promocyjnych.
    9. Ocena skuteczno¶ci i efektywno¶ci dzia³añ promocyjnych.
    10. Praktyczne wskazówki dotycz±ce prowadzenia kampanii promocyjnych.
    11. Jak wybieraæ i oceniaæ agencjê reklamow±. Wspó³praca z agencj± reklamow±.

    Adresaci szkolenia:
    Pracownicy dzia³ów marketingu

    Czas trwania szkolenia:
    2 dni – 16 godzin szkoleniowych

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osób

     

  • Praktyczne zastosowania danych ankietowych

    Cel szkolenia:
    Celem szkolenia jest przedstawienie specyfiki danych ankietowych oraz metod wykorzystania zawartych w nich danych. Omówienie formalnych technik analizy zmiennych jako¶ciowych uzupe³nione jest przyk³adami opartymi na aktualnych danych opisuj±cych polsk± gospodarkê.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do osób, które w swojej praktyce zawodowej pos³uguj± siê danymi pochodz±cymi z badañ ankietowych.

    Program szkolenia:

    1. Charakterystyczne cechy danych ankietowych i specyfika ich modelowania. Klasyfikacja badañ ankietowych.
    2. Kwestionariusze o charakterze ilo¶ciowym, jako¶ciowym i probabilistycznym: zalety, wady, metody analizy danych. B³êdy pomiaru w danych ankietowych.
    3. Testy koniunktury jako szczególny przypadek badañ ankietowych. Historia i zastosowania testów koniunktury.
    4. Przyk³ad zastosowania empirycznego: analiza oczekiwañ polskich przedsiêbiorców na temat koniunktury gospodarczej.

    Czas trwania:
    1 dzieñ – 8 godzin akademickich

    Wielko¶æ grupy:
    do 10 osób

  • Przygotowanie i ocena projektów inwestycyjnych

    Cel szkolenia:

    • Zapoznanie siê z technikami wykorzystywanymi w ocenie ryzyka kredytowego zwi±zanego z d³ugoterminowym zaanga¿owaniem banku
    • Poznanie metod ograniczania ryzyka banku przy kredytowaniu przedsiêbiorstw
    • Zdobycie umiejêtno¶ci samodzielnej analizy projektów rozwojowych i restrukturyzacyjnych


    Adresaci szkolenia:

    • Specjali¶ci bankowi dokonuj±cy analizy projektów inwestycyjnych
    • Dyrektorzy i eksperci finansowi du¿ych przedsiêbiorstw produkcyjnych

    Program szkolenia:

    I. PODSTAWOWE POJÊCIA I DEFINICJE ZWI¡ZANE Z OCEN¡ PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH
    • Ryzyko – definicja, rodzaje
    • Inwestycja
    • Okres ekonomicznego ¿ycia projektu inwestycyjnego
    • Klasyfikacja decyzji inwestycyjnych
    • Przedmiot projektu
    • Zakres projektu
    • Zadania inwestycyjne i projekty inwestycyjne
    • Klasyfikacji przedsiêwziêæ inwestycyjnych


    II. IDENTYFIKACJA CZYNNIKÓW RYZYKA W PROJEKTACH INWESTYCYJNYCH

    • Czynniki wewnêtrzne

    Przep³ywy pieniê¿ne; Nak³ady inwestycyjne; Stopa dyskontowa k – podej¶cie przychodowe i kosztowe (WACC i MACC); Ocena w warunkach inflacji – realna stopa dyskontowa

    • Niebezpieczeñstwa i zagro¿enia mog±ce wyst±piæ w cyklu projektu inwestycyjnego

    Zagro¿enia czasowo-przestrzenne; Zagro¿enia techniczno-metodologiczne; Zagro¿enia w technicznej stronie projektu – Analiza Techniczna; Zagro¿enia w marketingowej stronie projektu – Analiza Marketingowa; Zagro¿enia finansowe – Analiza progu rentowno¶ci (BEP) 

    • Czynniki zewnêtrzne – analiza bran¿owa

    III. ANALIZA OP£ACALNO¦CI PROJEKTOWANEGO PRZEDSIÊWZIÊCIA

    • Metody proste

    Proste stopy zwrotu ROI i ROE; Prosty okres zwrotu PP; Ksiêgowa stopa zwrotu ARR

    • Metody dyskontowe

    Warto¶æ zaktualizowana netto NPV; Wewnêtrzna stopa zwrotu IRR; Zdyskontowany okres zwrotu DPP; Wska¼nik rentowno¶ci PI; Zmodyfikowana wewnêtrzna stopa zwrotu MIRR 


    IV. METODY UWZGLÊDNIANIA RYZYKA W RACHUNKU OP£ACALNO¦CI PROJEKTU INWESTYCYJNEGO

    • Metody bezpo¶rednie
    Równowa¿nik pewno¶ci "a" (certaintly equivalent factor); stopy dyskonta uwzglêdniaj±cej ryzyko (risk – adjusted discount rate), Podej¶cie probabilistyczne – wspó³czynnik zmienno¶ci (CV(NPV))

     

    (Seminarium w formie warsztatów z wykorzystaniem studiów przypadków i symulacji komputerowej)


    Czas trwania:
    24 godziny


    Wielko¶æ grupy:
    max 30 osób
  • Sojusze bankowo ubezpieczeniowe (bancassurance)
    Cel szkolenia:
    Zaznajomienie s³uchaczy ze specyfik± aliansu bankowo – ubezpieczeniowego, mo¿liwo¶ci± implementacji tych strategii w polskich instytucjach finansowych.

    Adresaci szkolenia:
    Pracownicy banków i zak³adów ubezpieczeñ

    Program szkolenia:
    1. Istota sojuszy strategicznych
      • definicja sojuszu strategicznego
      • przes³anki zawierania sojuszy
      • rodzaje sojuszy strategicznych
    2. Zasady funkcjonowania sojuszy bankowo – ubezpieczeniowych
      • analiza pojêæ Allfinaz, bancassurance i assurfinance
      • motywy zawierania sojuszy bankowo – ubezpieczeniowych
      • potencjalne efekty zawartych sojuszy
    3. Zakres integracji dzia³alno¶ci bankowej i ubezpieczeniowej
      • na p³aszczy¼nie operacyjnej
      • powi±zania kapita³owe
      • wspólne produkty bankowo – ubezpieczeniowe
    4. Najwiêksze sojusze bankowo – ubezpieczeniowe w Europie
    5. Analiza zawartych sojuszy bankowo – ubezpieczeniowych w Polsce

    Czas trwania:
    4 godziny

    Wielko¶æ grupy:
    do 20 osób
  • Sprzeda¿ dóbr luksusowych i budowa relacji z klientem

    Cele szkolenia:
    Wymagania stawiane przed mened¿erami i pracownikami zwi±zanymi ze sprzeda¿± luksusowych produktów zwykle dotycz± bardzo kompleksowej i usystematyzowanej wiedzy. Z³o¿ono¶æ zagadnienia wymaga ci±g³ego pog³êbiania wiedzy dotycz±cej tematu. Przegl±danie periodyków, analizowanie przypadków podobnych, rynku i konkurencji jest dla tych osób zadaniem karko³omnym, jako ¿e zarz±dzanie luksusowymi mark± i produktem jest zajêciem na tyle absorbuj±cym, ¿e zwykle nie ma na to czasu. W trakcie spotkania zostanie przedstawiony przegl±d zaawansowanych metod i szerokich do¶wiadczeñ wspomagaj±cych zarz±dzanie produktami i mark±.  

    Adresaci szkolenia:

    Pracownicy dzia³ów marketingu, sprzeda¿y oraz mened¿erowie

    Program szkolenia:

    W trakcie szkolenia rozwiniêta zostanie znajomo¶æ zarz±dzania mark± i produktem luksusowym. Kompleksowo zostan± przedstawione zaawansowane i w wielu przypadkach  szczegó³owe techniki zarz±dzania ekskluzywn± mark± i zwi±zanymi z ni± produktami. Program szkolenia zosta³ podzielony na trzy g³ówne czê¶ci, z których ka¿da odpowiada innej stronie zagadnienia. Czê¶æ pierwsza dotyczy ogólnych zasad tworzenia warto¶ci marki i produktu na ró¿nych poziomach, ze szczególnym uwzglêdnieniem marki luksusowej. Czê¶æ druga przedstawia zaawansowane metody marketingu i sprzeda¿y marki luksusowej. Kompleksowo ujmuje w swym zakresie wymagania stawiane przez szeroko rozumiany rynek oraz specyfikê marki i produktu. Trzecia czê¶æ wprowadza metody komunikacji w tym równie¿ PR, ze szczególnym uwzglêdnieniem komunikacji w salonach dotycz±cej luksusowej marki i produktu.

     

    1. produkt luksusowy – trzy poziomy warto¶ci produktu dla klienta
    interaktywny wyk³ad, dyskusja i warsztaty

    • parametry techniczne
    • warto¶æ u¿ytkowa
    • warto¶æ emocjonalna

    2. sprzeda¿ produktów luksusowych
    interaktywny wyk³ad, dyskusja i warsztaty

    • zarz±dzanie produktami luksusowymi w ró¿nych segmentach – luksusowa marka vs. obs³uga licznych segmentów – segmenty samochodów u¿ytkowych, ekskluzywne limuzyny, auta ma³e i in.
    • sposoby prezentacji produktu w salonach
    • przenoszenie warto¶ci marki na inne produkty i segmenty

    3. komunikacja marki luksusowej
    interaktywny wyk³ad, dyskusja i warsztaty

    • zasady komunikacji marki – marketing i PR marki
    • marka luksusowa – ograniczenia komunikowania
    • kana³y komunikacji – analiza i dobór

     

    Czas trwania:
    1 dzieñ

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osób

     

  • Statystyczne projektowanie badañ opinii publicznej oraz badañ marketingowych
    Cel szkolenia:
    Zajêcia maj± na celu przekazanie uczestnikom wiedzy ze statystyki, z uwzglêdnieniem specyfiki badañ opinii publicznej i badañ marketingowych. Po zakoñczonym szkoleniu uczestnicy powinni nabyæ wiedzê dotycz±c± wszechstronnego projektowania badañ czê¶ciowych, szacowania statystycznych b³êdów estymacji, odró¿niania b³êdów losowych, od nielosowych, poprawnego odczytywania wyników badañ oraz poprawnego uogólniania wyników badañ czê¶ciowych na ca³± populacjê generaln±.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do wszystkich, którzy maj± zwi±zek z badaniami opinii publicznej czy badaniami marketingowymi, w sensie projektowania takich badañ oraz wyci±gania na ich podstawie wniosków dotycz±cych ca³ej populacji.

    Program szkolenia:
    1. Podstawowe parametry populacji, ich interpretacja i przyk³ady
      • warto¶æ globalna, warto¶æ ¶rednia, mediana, czêsto¶æ, wariancja cechy, wspó³czynnik zmienno¶ci, kowariancja dwóch cech, wspó³czynnik korelacji, indeks dynamiki zmian, percentyle i kwartyle etc.
    2. Badanie pe³ne populacji (np. spisy powszechne) oraz badanie czê¶ciowe
    3. Metody doboru próby
      • dobór losowy, celowy, kwotowy, próba reprezentacyjna
      • operat losowania, operat statystyczny
    4. Schematy losowania próby:
      • losowanie proste, losowanie zgodnie ze schematem Bernoulliego, schematem Poissona, losowanie proporcjonalne do warto¶ci cechy dodatkowej, losowanie oparte na rangach, losowanie warstwowe, losowanie dwustopniowe i wielostopniowe, losowanie zespo³owe
    5. Metody konstrukcji estymatorów (szacowanie parametrów populacji na podstawie próby)
      • estymator warto¶ci globalnej badanej cechy, warto¶ci ¶redniej oraz wszystkich pozosta³ych parametrów
    6. B³±d szacunku
      • b³êdy losowe i nielosowe (b³êdy pokrycia i b³êdy odpowiedzi)
    7. Ustalanie liczebno¶ci próby
      • minimalna liczebno¶æ próby zapewniaj±ca po¿±dan± precyzjê szacunku; badanie wstêpne
    8. Losowanie warstwowe
      • ustalanie warstw (podzia³ populacji na klasy)
      • ¶rednia wa¿ona
      • alokacja próby miêdzy warstwy, losowanie proporcjonalne, losowanie optymalne
    9. Losowanie dwustopniowe
      • jednostki losowania pierwszego i drugiego stopnia
      • próba automatycznie wywa¿ona
    10. Losowanie wielostopniowe
    11. Losowanie zespo³owe
    12. Badania jako¶ciowe
    13. Praktyczne aspekty badañ statystycznych
      • problem braku odpowiedzi
      • sposoby zbierania informacji statystycznych
      • planowanie i realizacja badañ
    14. Metody imputacji danych

     

    Czas trwania szkolenia:

    5 sesji po 8 godzin lekcyjnych – razem 40 godzin

    Liczba uczestników:
    Maksymalnie 20 osób

  • ¦rodki trwa³e oraz warto¶ci niematerialne i prawne – aspekty bilansowe i podatkowe

    Cel szkolenia:
    Przedstawienie aspektów ksiêgowych i podatkowych zwi±zanych z ujêciem, wycen± i amortyzacj± ¶rodków trwa³ych oraz warto¶ci niematerialnych i prawnych wed³ug przepisów ustawy o rachunkowo¶ci, Miêdzynarodowych Standardów Rachunkowo¶ci oraz przepisów podatkowych.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu rozliczania kontraktów d³ugoterminowych, w szczególno¶ci dyrektorów finansowych, ksiêgowych, innych pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno-finansowych.
     

    Program szkolenia:

    • Pojêcie, rodzaje i klasyfikacja ¶rodków trwa³ych (¦T) oraz warto¶ci niematerialnych i prawnych (WNiP)
    • Ujêcie w ksiêgach oraz wycena bilansowa ¦T oraz WNiP wed³ug przepisów ustawy o rachunkowo¶ci, Miêdzynarodowych Standardów Rachunkowo¶ci (MSR nr 16 i 38) oraz przepisów podatkowych
    • Amortyzacja bilansowa i podatkowa ¦T oraz WNiP (stawki, metody, wy³±czenia z kosztów podatkowych)
    • Ulepszenia ¦T oraz WNiP
    • Remonty ¦T
    • Trwa³a utrata warto¶ci oraz przywrócenie uprzednio utraconej warto¶ci ¶rodków
    • ¦rodki trwa³e oraz warto¶ci niematerialne i prawne przeznaczone do sprzeda¿y
    • ¦T oraz WNiP bêd±ce przedmiotem aportów
    • Orzecznictwo s±dowe i interpretacje organów podatkowych

    Czas trwania szkolenia: 2 dni – 16 godzin

    Wielko¶æ grupy: do 25 osób

     

  • Ubezpieczenia gospodarcze

    Cel szkolenia:
    Zapoznanie s³uchaczy z podstawowymi zasadami funkcjonowania systemu ubezpieczeñ gospodarczych w Polsce, analiza rozwi±zañ prawnych, ocena kondycji rynku ubezpieczeñ gospodarczych w Polsce.

    Adresaci szkolenia:
    Pracownicy zak³adów ubezpieczeñ, agenci ubezpieczeniowi, pracownicy instytucji finansowych

    Program szkolenia:

    1. Istota dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej
      • definicja ubezpieczenia
      • historia ubezpieczeñ gospodarczych w Polsce
    2. Podstawy prawne dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej
      • ustawa o dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej
      • kodeks cywilny
      • kodeks morski
      • propozycje zmian prawnych
    3. Instytucje rynku ubezpieczeniowego
      • Ministerstwo Finansów
      • Pañstwowy Urz±d Nadzoru Ubezpieczeñ
      • Polska Izba Ubezpieczeñ
      • Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
      • Polskie Biuro Ubezpieczeñ Komunikacyjnych
      • Rzecznik Ubezpieczonych
    4. Formy prowadzenia dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej
      • spó³ki akcyjne
      • towarzystwa ubezpieczeñ wzajemnych
      • zak³ady reasekuracji
    5. Klasyfikacja ubezpieczeñ
      • podzia³ systemowy na gospodarcze i spo³eczne
      • podzia³ ze wzglêdu na kryterium przedmiotu
      • podzia³ ze wzglêdu na rodzaj zdarzenia losowego
      • podzia³ ze wzglêdu na rodzaj swobody
      • podzia³ ze wzglêdu na zakres terytorialny
      • podzia³ na ubezpieczenia l±dowe i morskie
      • podzia³ ze wzglêdu na podmiot zawieraj±cy ubezpieczenie
      • podzia³ ze wzglêdu na formê organizacyjno – prawn±
      • podzia³ ze wzglêdu na podzia³ ryzyka ubezpieczeniowego
      • ustawowy podzia³ ubezpieczeñ
    6. Po¶rednictwo ubezpieczeniowe
      • agencji
      • multiagenci
      • brokerzy
    7. Charakterystyka polskiego rynku ubezpieczeñ gospodarczych
      • analiza sytuacji na tle tendencji europejskich
      • charakterystyka poszczególnych zak³adów ubezpieczeniowych
    8. Zasady funkcjonowania sojuszy bankowo – ubezpieczeniowych
      • analiza pojêæ Allfinaz, bancassurance i assurfinance
      • motywy zawierania sojuszy bankowo – ubezpieczeniowych
      • potencjalne efekty zawartych sojuszy
    9. Przes³anki przeprowadzenia reformy systemu ubezpieczeñ spo³ecznych w 1999 r.
    10. Zasady funkcjonowania ubezpieczeñ spo³ecznych w Polsce
      • Pierwszy filar
      • Drugi filar
      • Trzeci filar
    11. Czy mo¿liwe jest wprowadzenie w Polsce tzw. IV filara ubezpieczeniowego?

     

    Czas trwania:
    8 godzin

    Wielko¶æ grupy:
    15-20 osób
  • Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Opodatkowanie u ¼ród³a dywidend, odsetek i nale¿no¶ci licencyjnych. Orzecznictwo Europejskiego Trybuna³u Sprawiedliwo¶ci w zakresie opodatkowania dochodów przedsiêbiorców

    Cel szkolenia:
    Przedstawienie aspektów zwi±zanych ze stosowaniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, w szczególno¶ci z poborem podatku u ¼ród³a przy wyp³acie dywidend, odsetek i nale¿no¶ci licencyjnych oraz z u¿yciem metod unikania podwójnego opodatkowania. Wskazanie mo¿liwo¶ci efektywnego unikniêcia wzglêdnie wyeliminowania podwójnego opodatkowania.

    Adresaci szkolenia:
    Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem i/lub poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu miêdzynarodowego prawa podatkowego, w szczególno¶ci dyrektorów finansowych, ksiêgowych, doradców prawnych, innych pracowników ¶redniego i wy¿szego szczebla zarz±dzania oraz pionów ekonomiczno-finansowych.
     

    Program szkolenia:

    • Charakter prawny umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i korzy¶ci wynikaj±ce z nich dla podatników
    • Rezydencja podatkowa
    • Metody unikania podwójnego opodatkowania
    • Certyfikat rezydencji, obowi±zki sprawozdawcze
    • Opodatkowanie zysków spó³ki kapita³owej (dywidendy)
    • Opodatkowanie odsetek oraz nale¿no¶ci licencyjnych
    • Opodatkowanie zysków zak³adu (np. oddzia³u, zale¿nego przedstawiciela, prac budowlano-monta¿owych, transparentnej spó³ki osobowej)
    • Korekta dochodów przedsiêbiorstw powi±zanych (ceny transferowe, eliminacja podwójnego opodatkowania)
    • Opodatkowanie dochodów zwi±zanych z maj±tkiem nieruchomym
    • Orzecznictwo ETS w zakresie opodatkowania dochodów przedsiêbiorców

    Czas trwania szkolenia: 1 dzieñ – 8 godzin

    Wielko¶æ grupy: do 25 osób

  • Wiêcej, dro¿ej, szybciej – nowoczesne metody sprzeda¿y

    Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników dzia³u sprzeda¿y bezpo¶rednio odpowiedzialnych za realizacjê sprzeda¿y. W trakcie zajêæ poznaj± wspó³czesne trendy w podej¶ciu do klienta i sprzeda¿y.  Znacz±co udoskonal± swoje umiejêtno¶ci sprzeda¿owe w zakresie budowania relacji z klientem. Zapoznaj± siê z metodami stosowanymi przez ¶wiatowych liderów sprzeda¿y. Ukazane zostan± tak¿e zagadnienia nowoczesnych metodyk sprzeda¿y, czyli jak to robi± najlepsi i czego siê mo¿na od nich nauczyæ.

    Cele szkolenia:

    • Usprawnienie metod realizacji sprzeda¿y;
    • Zdobycie wiedzy z zakresu zwiêkszania efektywno¶ci i skuteczno¶ci dzia³añ handlowych;
    • Identyfikacja najbardziej optymalnych narzêdzi do samomotywacji dopasowanych do dzia³u sprzeda¿y.

    Adresaci szkolenia:

    Pracownicy dzia³ów sprzeda¿y, osoby odpowiedzialne za realizacjê sprzeda¿y, osoby odpowiedzialne za nawi±zywanie relacji z klientami, osoby odpowiedzialne za podtrzymywanie relacji z klientami, key accounts, key accounts mened¿erowie, mened¿erowie ds. wsparcia sprzeda¿y, mened¿erowie ds. rozwoju sprzeda¿y

    Program szkolenia:

    • Kluczowe problemy w nawi±zywaniu kontaktu z klientem – jak je dostrzec?
    • Sztuka pozyskiwania najlepszych klientów – kogo, kiedy, gdzie, jak i dlaczego w³a¶nie jego?
    • Analiza faktycznych wymagañ stanowiska w dziale sprzeda¿y – czy to czym do tej pory siê zajmowali¶cie, na pewno odpowiada realiom i jest potrzebne;
    • Sztuka otwierania i zamykania sprzeda¿y;
    • Zagadnienia metodyki sprzeda¿y;
    • Magia trwa³ych relacji z klientami – jak sprawiæ, by najbardziej warto¶ciowi klienci z nami zostali?
    • 200% normy, czyli jak osi±gn±æ sukces w sprzeda¿y?
    • Sukces osobisty i zawodowy, a sukcesy w sprzeda¿y;
    • Jak wydobyæ z siebie to, co najlepsze, a wiêc ujawnienie i doskonalenie w³asnych umiejêtno¶ci handlowych.

    Czas trwania: 2 dni – 16 godzin akademickich

    Wielko¶æ grupy: 6-15 osób

  • Zarz±dzanie produktem – podej¶cie projektowe
    Cele szkolenia:
    • zaznajomienie uczestników szkolenia z technikami zarz±dzania produktem,
    • przedstawienie oraz utrwalenie przy wykorzystaniu æwiczeñ praktycznych zagadnieñ usprawniania dzia³añ zwi±zanych z zarz±dzaniem produktami,
    • prze¶ledzenie procesu rynkowego ¿ycia produktu od jego wprowadzenia do wycofania z rynku,
    • pokazanie metod planowania, stawiania celów, zarz±dzania lud¼mi w zespole, podejmowania decyzji w ró¿nych sytuacjach, tworzenia efektywnego planu projektu itp.,
    • poparte æwiczeniami przedstawienie technik s³u¿±cych efektywnemu zarz±dzaniu projektem marketingowym.

    Adresaci szkolenia:
    Mened¿erowie produktu, osoby odpowiedzialne za sprzeda¿ i marketing w firmie, wy¿sza kadra mened¿erska.

    Program szkolenia:
    Zajêcia maj± charakter warsztatowy. Uczestnicy poznaj± ogólne zagadnienia zwi±zane z zarz±dzaniem produktem na ró¿nych etapach jego ¿ycia. Wszystkie teoretyczne zagadnienia urozmaicane s± dyskusjami, analizami przypadków, æwiczeniami grupowymi. Uczestnicy mog± na bie¿±co dziêki temu weryfikowaæ zdobyte umiejêtno¶ci.

    1. Zarz±dzanie produktem – wprowadzenie
      • Analiza potrzeb klienta
      • Zarz±dzanie produktem jako projekt – etapy zarz±dzania produktem
    2. Zarz±dzanie produktem – analiza sytuacji
      • Analiza otoczenia
      • Analiza potencja³u firmy
      • Wykorzystanie badañ rynkowych
      • Narzêdzia analizy sytuacji
    3. Zarz±dzanie produktem – planowanie
      • Zagadnienia kluczowe w cyklu ¿ycia produktu
      • Pozycjonowanie produktu na rynku
      • Budowa grupy odbiorców
      • Segmentacja rynku
      • Strategie kreowania marki
      • Polityka obs³ugi klienta
      • Cykl ¿ycia produktu
      • Zasady wprowadzania nowego produktu na rynek
      • Podstawowe zagadnienia zwi±zane z wycofywaniem produktów z rynku
      • Kana³y dystrybucji w zarz±dzaniu produktem
      • Planowanie ceny produktu
      • Bud¿et projektu marketingowego
    4. Zarz±dzanie produktem – komunikacja z grupami docelowymi
      • Budowanie przekazu
      • Wybór kana³ów komunikacji
      • Konstruowanie promotion-mix
    5. Mened¿er produktu
      • Zadania mened¿era produktu
      • Trening podstawowych zdolno¶ci i umiejêtno¶ci niezbêdnych w zarz±dzaniu produktem
      • Zasady kierowania projektem marketingowym
    Czas trwania:
    2 dni

    Wielko¶æ grupy
    6-16 osób
  • Zarz±dzanie produktami i us³ugami w warunkach konkurencji
    Cel szkolenia:
    • Zaznajomienie uczestników szkolenia z technikami zarz±dzania produktem i us³ug± w warunkach zmiennego otoczenia
    • Zapoznanie ze wspó³czesnymi metodami kreowania warto¶ci produktu i us³ugi
    • Prze¶ledzenie procesu rynkowego ¿ycia produktu od pomys³u do wypracowania zysków
    • Pokazanie metod planowania, stawiania celów, zarz±dzania lud¼mi w zespole, podejmowania decyzji w ró¿nych sytuacjach, tworzenia efektywnego planu projektu itp.
    • Poparte æwiczeniami przedstawienie technik s³u¿±cych efektywnemu zarz±dzaniu projektem marketingowym na poziomie produktu i us³ugi

    Adresaci szkolenia:
    • Pracownicy dzia³ów marketingu i sprzeda¿y
    • Osoby zarz±dzaj±ce projektami, project managers
    • Kierownicy zespo³ów w dzia³ach marketingu
    • Prywatni przedsiêbiorcy, small – business
    • Pracownicy dzia³u handlu

    Program szkolenia:
    1. Analiza rynku
      • Analiza konkurencji
      • Analiza substytutów
      • Analiza klientów
      • Tworzenie grup docelowych
    2. Analiza sytuacji:
      • Analiza potrzeb klienta indywidualnego i instytucjonalnego
      • Metody zaspokajania potrzeb klientów
      • Wykorzystanie badañ marketingowych
      • Kreowanie nowych potrzeb – edukacja klienta
      • Strategie wchodzenia na nowe rynki
      • Strategia Firmy a strategia produktu
      • Ocena stopnia zaspokojenia potrzeb klientów
      • Analiza obszarów warto¶ci produktu i us³ugi dla firmy i dla klienta
    3. Planowanie:
      • Zarz±dzanie cyklem ¿ycia produktu
      • Segmentacja rynku
      • Procedura wprowadzania produktu na rynek
      • Ustalanie ceny produktu
      • Analizy portfelowe – zarz±dzanie portfelem produktów
    4. Komunikacja i promocja:
      • Tworzenie strategii komunikacyjnej dla produktów
      • Formu³owanie przekazu
      • Kana³y komunikacji B2B i B2C
      • Tworzenie promotion-mix
    5. Organizacja i ewaluacja:
      • Zadania product managera
      • Techniki organizacji pracy przy zarz±dzaniu produktem
      • Dokumentowanie dzia³añ
      • Budowa kana³ów dystrybucji na rynku B2B i B2C
    Czas trwania:
    2 dni

    Wielko¶æ grupy:
    6-16 osób
  • Zarz±dzanie projektem w marketingu
    Cel szkolenia:
    • Zaznajomienie uczestników szkolenia z technikami zarz±dzania projektem w zagadnieniach zwi±zanych z marketingiem
    • Przedstawienie oraz utrwalenie przy wykorzystaniu æwiczeñ praktycznych zagadnieñ usprawniania dzia³añ zwi±zanych z zarz±dzaniem projektami ze szczególnym uwzglêdnieniem zagadnieñ marketingowych.
    • Pokazanie metod planowania, stawiania celów, zarz±dzania lud¼mi w zespole, podejmowania decyzji w ró¿nych sytuacjach, tworzenia efektywnego planu projektu itp.
    • Poparte æwiczeniami przedstawienie technik s³u¿±cych efektywnemu zarz±dzaniu projektem marketingowym

    Adresaci szkolenia:
    • Pracowników dzia³ów marketingu
    • Osób zarz±dzaj±cych projektami, project managers
    • Kierowników zespo³ów w dzia³ach marketingu

    Metody prowadzenia zajêæ:
    Merytoryczna zawarto¶æ szkolenia bêdzie przedstawiona zarówno w formie wyk³adu przedstawiaj±cego najnowsze do¶wiadczenia w zarz±dzaniu projektami jak i warsztatów na bie¿±co weryfikuj±cych zdobyte umiejêtno¶ci. Zagadnienia te bêd± poparte przyk³adami, zadaniami oraz analiz± rzeczywistych przypadków wywodz±cych siê z ¿ycia firm. Ka¿da czê¶æ szkolenia uwieñczona zostanie pog³êbion± analiz± przypadków, zajêciami warsztatowymi lub symulacj± w trakcie której bêdzie mo¿na na bie¿±co weryfikowaæ przedstawione zagadnienia.


    Program szkolenia:
    • Projekt marketingowy jako element planu marketingowego – wprowadzenie, analizy przypadków
    • Metody grupowego generowania pomys³ów – warsztaty i symulacje
    • Metody kontroli bie¿±cej i ca³o¶ciowej projektu – warsztaty
    • Czê¶ci sk³adowe projektu marketingowego – warsztaty
    • Sposoby i ¼ród³a finansowania projektów
    • Bud¿et projektu
    • Zarz±dzanie uczestnikami projektu – team management
    • Zarz±dzanie czasem – metody optymalizacji trwania projektu
    • Kontakt zespo³u projektowego z otoczeniem zewnêtrznym

    Czas trwania:
    2 dni – 16 godzin

    Liczba uczestników:
    6-16 osób